חיפוש

מאיזה אחוז נכות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה?

אם יש לכם קרוב כזה או אחר שסובל ממחלה כלשהי, נפצע בצורה מסוימת או נקלע לתאונה, ייתכן שאתם מנסים לסייע לו באמצעות חיפוש הטבות, הקלות וזכויות מסוימות שיש לו מטעם המדינה. המדינה מעניקה זכויות, הקלות והטבות כאלו, מתוך הבנה שאנשים בעלי מצוקות גופניות מסוימות, לא יכולים לבצע פעולות לצורך פרנסה באותו אופן כמו אנשים אחרים.

במאמר הבא נסביר מאיזה אחוז נכות אפשר לקבל פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה ואחוזי נכות – כיצד זה קשור?

פטור ממס הכנסה מתקשר באופן ישיר לאחוזי נכות. לפני שנסביר כיצד, חשוב להבין כמה דברים לגבי פטור ממס הכנסה שניתן לקבל במדינת ישראל. פטור זה הוא פטור מלא או פטור חלקי, כשהדבר תלוי רק בגובה הכנסת מקבל הפטור. כמו כן, הפטור עשוי להיות באופן מלא או זמני. פטור ממס הכנסה מוענק רק לאנשים בעלי אחוז נכות שנקבע בחוק, כך שמדובר למעשה על פטור ממס הכנסה לנכים.

טקסט

ממה נובעים אחוזי הנכות?

אחוזי הנכות צריכים להגיע לגובה מסוים, אך מבחינת המדינה, אחוז הנכות יכול לנבוע ממספר סיבות. למשל, אנשים שחולים במחלה כרונית חמורה, כמו סרטן, דלקת קרום המוח, פוליו, צהבת או פרקינסון, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה אם הם בעלי אחוז הנכות הרלוונטי. כמו כן, גם אנשים שספגו פציעות מסוימות או נקלעו לתאונות וכתוצאה מכך יש להם נכות, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה.

 

90% נכות

המדינה קבעה שלפי החוק, אדם שיש לו לקות מסוימת שנקבעו עבורה 90% נכות או יותר מכך, יכול להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה. אם מדובר באחוז זמני שנקבע, הפטור ייקצב לפרק זמן מסוים.

 

מצב בו קיימים מספר ליקויים

במצב בו ישנו יותר מליקוי אחד לאדם מסוים, הוא יקבל פטור ממס הכנסה אם שקלול כל אחוזי הנכות עבור הלקויות עומד על 90% ומעלה, כשאחת הלקויות שלו צריכה לעמוד על לא פחות מ-40% נכות.

מצב

פחות מאחוזי הנכות הדרושים

ישנם מצבים שאנשים עם לקויות הם בעלי 75% או 80%. כל עוד אחוז הנכות שנקבע עבור הלקות שלהם מעל 75% אך מתחת ל-90%, הם יצטרכו להסתפק בהקלות מס בקופת הגמל, כשפטור ממס הכנסה לא תקף עבורם.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

אחוזי הנכות נקבעים על ידי וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. המבקש יתייצב בוועדה, או שיוגשו מסמכים רפואיים בלבד אל הוועדה אם המצב חמור מדי להתייצבות. הוועדה, בה יושב רופא אחד לפחות, תקבע את אחוזי הנכות של מגיש הבקשה.

 

סיוע בוועדה הרפואית

ועדה רפואית בביטוח הלאומי היא לא דבר פשוט. כדי להצליח לקבל את אחוז הנכות שמגיע לכם, ובכך גם את הפטור ממס הכנסה, מומלץ להסתייע בגופים מקצועיים שיוכלו להכין אתכם לקראת הוועדה.

מַס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »