חיפוש

איך לבחור עורך דין צוואה? המדריך המקוצר

עורכי דין רבים בישראל עוסקים בתחומי ירושות וצוואות.

אבל מי מהם המתאימים ביותר למלאכה?

כדי לוודא שאתם פונים לעורך דין צוואה מוצלח, אמין ומקצועי מאוד, כדאי להיצמד למספר קריטריונים חשובים:

 

צוואה – עניין של מקצועיות, אבל גם של הרגשה

עורכי דין לצוואות, עוסקים בכל מה שנוגע לתחום הצוואות והירושות, לרבות עריכת צוואות, שמירת הצוואה וכמובן היצמדות לאמור בה לאחר לכתו של בעליה. לשם כך דרוש לכם עורך דין מקצועי מאוד, אך גם אדם ישר והוגן מאוד, שאפשר לסמוך עליו, לשתף ולהתייעץ. מכאן שהחיפוש אחר עורך דין צוואות הוא לא מקצועי בלבד, אלא אישי ונובע פעמים רבות ממקום של חיבור שחש הלקוח.

 

סינון ראשוני לעורכי דין מתאימים

התמחות עיקרית בדיני ירושה ועריכת צוואות – מציאת משרד שמתמחה בתחום יבטיח שתקבלו שירות וטיפול בקיאים ומיומנים יותר, מאשר במשרדים שמתמחים במספר דברים ולכן מומחיותם לנושא הזה לא בהכרח עמוקה מספיק.

וותק בתחום – ישנם הרבה עורכי דין חוזים, מקרקעין, מס הכנסה ועוד, שרק בשנה או השנתיים האחרונות החלו לעסוק גם בעריכת צוואות ודיני ירושות. לכן חשוב לבדוק מהו ניסיון עורך הדין בפועל.

 

סינון שני לאיתור עורך דין צוואה מעולה

המלצות – המלצות מעידות על לקוחות קודמים שהטיפול בהם בוצע בהצלחה ובשביעות רצון. ככל שקיימות יותר המלצות לעורך הדין, כך עולה הסבירות שמדובר בגורם מקצועי ואיכותי מאוד.

ביקורות – כתבות חיוביות או שליליות, תלונות, סכסוכים משפטיים וכד' שופכים אור נוסף על פעילותו של עורך הדין. כמובן שאם יש עליו דברי שבח, כתבות חיוביות ופעולותיו בתחום משתקפות החוצה (למשל: הוא רואיין לאחרונה למגזין משפטי), אפשר להסיק שמדובר במומחה טוב.

פגישת ייעוץ – רק במעמד פגישת הייעוץ ניתן להתרשם אישית מעורך הדין, מדרכי פעולתו וגם לדעת במדויק על כמה יעמוד שכר הטרחה. לכן אם ניתן, הגיעו לפגישה מול 3-4 עורכי דין שונים בטרם תקבלו החלטה. בדקו האם בעבר טיפל במקרים דומים לשלכם, כיצד בכוונתם לפעול בסוגיה המשפטית שלכם ומהו גובה שכר הטרחה. אם הפגישה עולה כסף, מומלץ להיפגש לפחות עם שני עורכי דין שונים.

 

כימיה אישית בפגישה עם עורך דין צוואה

הליכי המשפט בישראל בדרך כלל נמשכים על פני תקופה ארוכה, מה שאומר שגם מערכת היחסים שלכם עם עורך הדין תהיה ממושכת מאוד. לכן כפי שכבר הדגשנו, עורך דין לצוואות חייב להיות מישהו שיש לכם איתו כימיה טובה, שאתם מרגישים שהוא קשוב ומבין אתכם, שאתם מאמינים שאפשר לסמוך עליו. בדקו שמדובר באדם שירותי, מקצועי ואדיב, שנותן לכם זוויות ונקודות מבט שמתאימות לדרכי החשיבה שלכם, שאתם מרגישים בנוח לשאול אותו שאלות ולדרוש ממנו הסברים לדברים שלא הבנתם.

אם אתם מרגישים שיש לכם כימיה אישית עם עורך הדין, אל תהססו לברר האם הוא יהיה זה שמטפל בכם ישירות. לא בכל משרד עורכי דין צוואות, עורך הדין שנפגש איתכם הוא עורך הדין שמגיע לדיונים או שנפגש איתכם באופן קבוע. בקשו לוודא שרק הגורם המקצועי שפגשתם יהיה זה שיפעל מולכם ובמידה ולא, דרשו להיפגש עם עורכי הדין הנוספים.

באתר של עו"ד שמחי תמצאו דרכים נוספות וחשובות לבחירת עורך דין צוואה.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »