חיפוש

איך להגיש תביעה לביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא גוף שאמור לשרת את כל האזרחים במדינה. אנו משלמים מדי חודש לביטוח הלאומי, על מנת שברגע האמת, אם חלילה נזדקק לכך, הביטוח הלאומי יוכל לסייע לנו באמצעות קצבאות וגמלות שונות.

ברגע שאירוע כזה אכן מתרחש ואנו זקוקים לסיוע מהביטוח הלאומי, אין לצפות לתשלומים שייפלו מהשמיים אל תוך חשבון הבנק שלנו. כדי לקבל את מה שמגיע לנו מהביטוח הלאומי, אנחנו צריכים להגיש תביעה. במאמר הבא נסביר כיצד עושים את זה.

 

תביעת הביטוח הלאומי

המילה "תביעה" יכולה להפחיד או להתריע אנשים רבים, אבל כאשר היא מוזכרת בהקשר של הביטוח הלאומי, מדובר על ההליך החוקי לקבלת זכויות שונות. הביטוח הלאומי לא יודע בכל רגע נתון מה המצב של כל אזרח ואזרח, כך שהוא אינו מסוגל לתת סיוע לאזרחים שפתאום משהו משתנה בחיים שלהם.

כדי לקבל את הסיוע מהביטוח הלאומי, צריך להגיש תביעה. התביעה תכלול את הפרטים השונים, כשהמטרה היא להראות לביטוח הלאומי על השינוי במצב שהתרחש. הביטוח הלאומי בוחן את התביעה ומחליט האם היא מוצדקת או לא.

ניתן לתבוע מהביטוח הלאומי גמלות וקצבאות שונות: גמלת ילד נכה, גמלת סיעוד, גמלת נפגע עבודה או דמי תאונה, בין היתר. עמותת קול הזכויות מספקת מידע נוסף בנושא.

 

הכנה מקדימה

לפני שתובעים את הביטוח הלאומי, יש לבצע הכנה מקדימה. השלב הזה חשוב מאוד, גם אם אתם צריכים להגיש את התביעה בדחיפות. המשפט שמתאר את המצב הזה בצורה הטובה ביותר הוא "החפזון מהשטן". ככל שתתכוננו טוב יותר, בצורה איכותית ומסודרת לתביעה שלכם, כך הסיכויים שלה להצליח גבוהים יותר ולהיפך.

ההכנה המקדימה כוללת הבנה של הגמלה או הקצבה אותה אתם רוצים לתבוע מהביטוח הלאומי. לאחר מכן, תצטרכו להבין מה המסמכים הרלוונטיים שעליכם לאסוף ולצרף אל התביעה. למשל, אם אתם תובעים גמלת ילד נכה מהביטוח הלאומי, תצטרכו לצרף מסמכים רפואיים שונים, כמו אבחנות או תוצאות של בדיקות רפואיות, שיעידו על המצב הרפואי שלו.

 

הגשת התביעה

את התביעה לביטוח הלאומי ניתן להגיש באתר של הביטוח הלאומי. בנוסף, ניתן להגיש את התביעה גם בפקס, אם זאת הדרך שנוחה יותר עבורכם.

אם אתם מעוניינים למלא את התביעה כאשר נציג מסייע לכם, תוכלו להתקשר אל המוקד של הביטוח הלאומי ולמלא את התביעה ביחד עם נציג שיסייע לכם ויעבור איתכם על הטפסים השונים. הגשת תביעה אפשרית גם בדואר או בתיבת השירות של סניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתכם.

 

הסתייעות באנשי מקצוע

כאשר מגישים את התביעה, ניתן להסתייע באנשי מקצוע. אנשי המקצוע הללו יכולים להיות מטעם עמותות שונות או גופים, וכן עורכי דין פרטיים. אנשי המקצוע הללו הם בעלי ידע משפטי וניסיון בעבודה מול הביטוח הלאומי, כך שסיוע מהם יכול לאפשר לכם להגיש תביעה עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

ביטוח לאומי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כפל ביטוח
לחסוך כסף עם בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים היא בדיקה שגרתית מומלצת אחת לשנתיים וחצי. מבצעים אותה כדי למצוא ביטוחים כפולים או לא רלוונטיים וכך חוסכים בתשלומים מיותרים. איך ואיפה

קרא עוד »
מבנה משותף
מה הוא ביטוח מבנה משותף?

שמעתם על ביטוח מבנה משותף ולא ידעתם מה זה אומר? קבלו את המאמר המקצועי שיעשה לכם סדר בכל מה שקשור לביטוח מבנה משותף, הכיסוי שהוא

קרא עוד »
הר ביטוח
מה זה "הר הביטוח"?

אם אכפת לכם מתיק הביטוח שלכם, סביר להניח שכבר שמעתם על הר הביטוח. אתר הר הביטוח הוקם על מנת לאפשר למבוטח לקבל מידע על תיק

קרא עוד »