חיפוש

איך מגישים דו"ח מס שנתי?

דו"ח המס השנתי הוא טופס בו רשומות כל ההכנסות החייבות במס והמוכרות לצורך קיזוז מס ממקורות פרנסה כמו עבודה, שכר דירה, שוק ההון, הכנסות בחו"ל וכד'. לדו"ח מוסיפים אישורי מס על תשלום ביטוח לאומי, פנסיה, קופות גמל, קרן השתלמות על מנת לקבל הטבות מס. המאמר יסביר איך מגישים דו"ח מס שנתי.

 

איך מגישים דו"ח מס שנתי?

את דו"ח המס השנתי אפשר להגיש בעזרת רואה חשבון או באופן עצמאי על ידי השירות המקוון של אתר רשות המיסים. מומלץ להיעזר ברואה חשבון כמייצג מאחר ומדובר על פרוצדורה מורכבת ובקיאות בתקנות המס. למידע נוסף בקרו באתר של רואה חשבון יניב נשר. כאשר מדובר בבני זוג שניהם רשומים ביחד במס הכנסה למרות שחישובי המס שלהם נעשים באופן נפרד. זאת אומרת שאם אחד מבני הזוג שכיר הוא צריך להוסיף טפסי 106 לדו"ח שמגיש בן הזוג השני כעצמאי.

 

מי חייב להגיש את הדו"ח השנתי?

כל אדם שיש לו עסק עצמאי בין אם הוא עוסק פטור או מורשה, בעל שליטה בחברה או שכיר שהמשכורת שלו יותר מ-651 אלף ₪ בשנה. בין היתר, כל אדם שיש לו הכנסה מנכס שאינו משמש למגורים אותו הוא משכיר או אדם שמתפרנס ביחד עם השכרת נכס למגורים מעל 338 אלף ₪ בשנה. בנוסף, כל מי שיש לו הכנסות בחו"ל שעולות על 338 אלף ₪ בשנה או בעלי נכסים בחו"ל שערכם מעל 1,878,000 ₪.

כך גם שמדובר על אדם המשקיע בניירות ערך בערך של יותר מ-2.5 מיליון ₪ בשנה, שיש לו הכנסות מריביות מעל 645 אלף ₪ או בעל יתרה גבוהה של חשבונות בחו"ל. לעומת זאת, כל אדם שפרש לגמלאות ואינו עובד פטור מהגשת הדו"ח וכך גם כשמדובר על בני זוג שמשכורתם נמוכה ואינה מעל 161,030 ₪ לשנה.

 

ההתנהלות לאחר הגשת הדו"ח השנתי

לאחר שהמייצג מסיים להכין את הדו"ח השנתי הוא יבקש את חתימתכם הדיגיטלית וישדר הכול לאתר המקוון. לאחר מכן ישלח בדואר את הטפסים המקוריים והקבלות או החשבוניות המצורפות. מס הכנסה חותם או מאשר שקיבל את הדו"חות והתהליך מסתיים. לאחר פרק זמן מקבלים מכתב ממס הכנסה בו מפורט החשבון – זוהי שומת המס. ייתכן ויוחזר לכם מס שקוזז יתר על המידה או שתהיו חייבים בתשלום נוסף מעבר למקדמות אותן שילמתם.

 

קבלת הטבות והוצאות מוכרות

חשוב לדעת שאת חישוב המס הסופי עושים לאחר שמקזזים את ההכנסות וההוצאות המוכרות במס ולאחר קבלת הטבות מס. למשל, ביטוח פנסיוני בו חייבים גם עצמאים מעניק הטבת מס וחיסכון לקרן השתלמות שאינו חובה, אך מעניק הטבת מס אם חוסכים 4.5% מהיקף ההכנסות השנתי. לסיכום, את הדו"ח השנתי יש להגיש בכל תחילת שנת מס. כלומר את הדו"ח של 2021 מגישים בתחילת שנת 2022.

החזר מס שנתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »