חיפוש

איך מקבלים תוספת ותק ותוספת סיכון בשכר?

המשכורת החודשית שאנחנו מקבלים במקום העבודה שלנו, מורכבת ממספר רכיבים המשפיעים על גובהה, וביניהם תוספת ותק ותוספת עדכון שכר. כיצד פרמטרים אלו משפיעים על גובה המשכורת שלנו? וכיצד ניתן לקבל תוספות אלו? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

זכויות העובד והמשכורת שלנו

אחד המרכיבים המשפיעים על בחירת מקום העבודה שלנו הוא, המשכורת החודשית שאנחנו צפויים לקבל. ולמרות שנראה כי ההחלטה על גובה המשכורת המגיעה לנו, נתונה לשיקולו הבלעדי של המעסיק, עו"ד פייגל מסבירה כי במסגרת זכויות העובד, המסדירות את יחסי העובד – מעביד, קיימת גם התייחסות למרכיבי השכר המחויבים על פי חוק.

 

מהם המרכיבים המשפיעים על הרכב המשכורת שלנו?

ככלל, מרכיבי השכר במשכורת העובד נקבעים בהתאם לחוזה העסקה קיבוצי / אינדיווידואלי שנחתם בין העובד לבין המעסיק, אך כפי שהזכרנו, בהתאם לתקנות המחוקק המסדירות את זכויות העובדים, ישנם כמה מרכיבים המשפיעים על המשכורת שחייבים להילקח בחשבון על פי חוק וביניהם:

 

תשלום שעות נוספות

בין אם אתם עובדים שעתיים ובין אם אתם מקבלים משכורת גלובאלית, ככל ועבדתם שעות נוספות, הרי שעל המעסיק לשלם לכם בהתאם בגין שעות אלו (בין 25% ועד 50% מהשכר השעתי).

 

תשלום בגין ימי חופשה / מחלה

לכל עובד ישנם מספר ימי חופשה / מחלה קבועים, אותם הוא יוכל לנצל לפי צורך / בחירה. בניגוד לתשלום מלא עבור ימי חופשה, במקרה של ימי מחלה יתקבל תשלום מלא החל מהיום הרביעי למחלה ואילך.

 

תשלום נסיעות

במידה ואתם זקוקים להגיע בתחבורה אל מקום עבודתכם, הרי שהמעסיק מחויב לשלם לכם דמי נסיעות, בסכום העומד על כ – 22 שקלים ליום (גם אם מדובר בהוצאות נסיעה יקרות יותר).

 

תוספות ותק וסיכון לשכר

מרכיבים נוספים המשפיעים על המשכורת, אך אינם מחויבים על פי חוק, הם תוספות ותק במקום העבודה ו/או בשל סיכון מיוחד בעבודה. במקרה של תוספת ותק לשכר, הזכאים לכך הם עובדים השייכים להסכם קיבוצי במקום עבודתם, כאשר גובה התוספת ייקבע כאחוז מסוים משכר היסוד, עבור כל שנת ותק.

בדומה לתוספת ותק לשכר, גם תוספת שכר בגין סיכון מיוחד, תינתן לעובדים הנמצאים תחת הסכם קיבוצי, כאשר מקרי הסיכון השכיחים בגינם ניתן יהיה לקבל תוספת שכר הם עבודה עם חומרים מסוכנים ועבודה בגובה רב.

 

כיצד נוכל לדעת שאנחנו ממצים את הזכויות המגיעות לנו?

אנשים רבים נוטים להסתכל על השורה התחתונה בתלוש השכר שלהם ולא לבדוק לעומק כי הוא כולל את כל מרכיבי השכר המגיעים להם על פי חוק. ככל ואתם מתלבטים, לא בטוחים או שהתעוררו אצלכם מספר שאלות, ניתן יהיה לפנות לעו"ד לענייני עבודה ולוודא כי אתם מקבלים בדיוק את מה שמגיע לכם.

 

לסיכום

במסגרת זכויות העובד, ישנם מספר מרכיבים המשפיעים על המשכורת החודשית ומחויבים על פי חוק. במקרים בהם חוזה ההעסקה של העובד נמצא תחת הסכם קיבוצי, הרי שייתכן ויגיעו לו תוספות נוספות, כמו תוספות לשכר בגין ותק במקום העבודה וסיכון במקום העבודה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »