חיפוש

איך מתבצע הליך פירוק שיתוף?

נכסים רבים בישראל שייכים ליותר מבעלים אחד, בלא מעט מקרים אחד מהצדדים רוצים לפרק את השותפות, חוקי מדינת ישראל מאפשרים להוציא אל הפועל פירוק שיתוף ורבים תוהים איך מתבצע הליך פירוק שיתוף?

 

מהו הליך הפירוק שיתוף?

הליך פירוק שיתוף הוא הליך בו למעשה מפורקת השותפות בנכס, הזכות להליך מוקנית לכל בעל שותפות בנכס, כאשר ניתן לפרק את השותפות בכמה אופנים, השותף שיוזם את תהליך פירוק השיתוף יכול למכור את החלק שלו בנכס לאחד מהשותפים האחרים, או למכור את חלקו לכל השותפים לפי חלוקה שווה.

כמו כן, זכותו של השותף למכור את החלק שלו לאדם חיצוני, במסגרת עסקה בין שני הצדדים וזאת בתנאי שהסכם השותפות בין השותפים הקיימים מתיר זאת, במקרה שהשותפים לא מגיעים להסכמה לגבי אופן ביצוע הפירוק עומדות בפניהם שתי אפשרויות:

הראשונה היא למכור את הנכס לגורם חיצוני ולחלק את הכסף שמתקבל מהמכירה לפי אחוזי השותפות של כל אחד מהצדדים, או בצוק העיתים, לפנות לבית המשפט כדי שיכריע בסוגיית הליך הפירוק.

בית המשפט מאשר ברוב הגדול של המקרים את הליך הפירוק כאשר השיקולים העומדים לנגד עיניו הוא מקסום הרווח של השותפים ופגיעה מינימאלית בבעלי הזכויות בנכס.

בית המשפט רשאי לבחון את המניעים של השותפים, במידה והוא מזהה כוונות זדון בהתנהלות של אחד השותפים ובפרט של מי שיוזם את פירוק השותפות, בין אם מתוך אינטרס כלכלי או אישי הוא רשאי להוציא צו למניעת הפירוק.

 

מקרים חריגים בהליכי פירוק שיתוף

לרוב כאשר מדובר בהליכים בין שותפים עסקיים בית המשפט מתנהל בצורה טכנית למדי, המצב מסתבך כאשר מדובר בשותפים שאינם עסקיים, כאשר רוב הבקשות להליכי פירוק שיתוף בקטגוריה זאת הן בקשות של זוגות העומדים בפני הליכי גירושין.

כאשר מגיעה לבית המשפט בקשה לפירוק שיתוף של זוג גרוש בית המשפט לוקח בחשבון שיקולים רחבים יותר, בין היתר הוא מביא בחשבון את טובת הילדים של הזוג, בית המשפט יבחן את המסוגלות הכלכלית של שני הצדדים למצוא דיור הולם לאחר פירוק השותפות.

הסוגייה העיקרית שמשפיעה על ההליך היא טובת הילדים, בית המשפט ישאף לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בילדים ויעודד את הזוג למצוא פתרון שישאיר את הילדים בבית.

 

התנהלות נכונה בהליך פירוק שיתוף

כדי להתנהל בצורה הטובה ביותר בהליך זה כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי שמבין בהליכי מקרקעין ופירוק שיתוף, הדרכה נכונה מצדו של עורך דין תמנע התנהלות חפוזה.

כמו כן, עורך דין טוב יידע להביא למינימום את השפעת הרגש על ההליך והוא ינהל אותו בצורה שתמקסם את הרווח הכלכלי של הלקוח, תקצר את הליך פירוק השיתוף ותהפוך אותו לפשוט יותר.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »