חיפוש

כמו כפפה ליד – איך תקני בגדים באינטרנט ותדעי שהמידה מתאימה לך?

הקניות המקוונות כבשו את הצרכן הישראלי כבר מזמן. אם פעם אתרי הקניות היו נחלתן של חלוצות שופינג שהיו להוטות להוזיל את עלות הבגדים שלהן, כיום כמעט כל בעל סמארטפון הספיק להתנסות, לפחות פעם אחת, בקניית בגדים בקליק.

עם זאת, קניית בגדים באינטרנט יכולה להיות משימה מאתגרת.

לצד הנוחות של ביצוע הזמנות מהספה בסלון או מהמיטה בפיג'מה, נעדר מחווית הקנייה אחד המרכיבים החשובים ביותר – המדידה! אז איך קונים בגד באינטרנט בלי לפחד שהוא יהיה קטן או גדול מידי? מדובר במשימה אפשרית, ואפילו לא מסובכת.

 

מידות אוניברסליות

בתור התחלה, חשוב להבין שקניית בגדים אונליין היא לא אחידה. מסביב לעולם משתמשים במידות שונות, גם לביגוד וגם להנעלה. מידות אירופאיות אינן זהות למידות האמריקאיות, ולהן מתווספות המידות האוניברסליות המצומצמות – S, M, L וכיו"ב. כאשר מזמינים בגדים או נעליים מאתר אינטרנט חשוב לשים לב באיזה מידות משתמשים באתר. חוסר תשומת לב יכול ליצור פערים גדולים בין המידה שהתכוונתן להזמין לבין זו שהזמנתן בפועל – למשל, בלבול בין מידת מכנסיים 38 (מידה אירופאית) לבין מידת מכנסיים 8 (מידה אמריקאית) ייגרור הזמנת מידה לא מתאימה.

 

הבדלים בין יצרנים

למרות שקיימות מידות מוגדרות, ניתן לעתים למצוא הבדלי גודל בין פריטים באותה המידה. הבדלים אלו נובעים מיצרנים שונים או מפעלים שונים, אשר מייצרים לפי גזרות מעט שונות. לכן, אותה מידת שמלה עלולה להשתנות במעט בין מותגים שונים או בין מדינות שונות. אם אתן רגילות ללבוש בגדים ממותג מסוים, כדאי לוודא אם החברה שאתן מעוניינות להזמין מספקת מידות דומות לאלו שאתן לובשות בד"כ.

 

השוואה לדוגמנית ולתמונות גולשים

הדרך הטובה ביותר לדמיין את המוצר על הגוף היא לצפות בתמונות של הבגד. אתרים רבים דואגים לציין את מידותיה של הדוגמנית (גובה והיקפים) ואת המידה שהיא לובשת, מה שיכול לתת פרופורציה אודות המידה ונאמנותה למקור. בנוסף, חלק מהאתרים מאפשרים העלאת ביקורת מילולית, חוות דעת, דירוג הבגד – בצירוף תמונות. כך ניתן ללמוד ממקור ראשון אודות התאמת המידה ולראות את הבגד על רוכשות בעלות מבנה גוף שונה ובמידות שונות.

 

טבלת מידות ומדידת היקפים

אחת הדרכים המדויקות לאתר את המידה המתאימה לך היא טבלת המידות. כמעט בכל אתר ניתן למצוא טבלת מידות המתאימה לבגדים שהוא מציע, ובה היקפי חזה, מותניים, כתפיים וכן אורך שרוול / מכנסיים לכל מידה. בחלק מן האתרים יש אף מדריך מידות, אליו ניתן להזין את ההיקפים של הרוכשת ולקבל מידה מוצעת לכל בגד, בהתאם. במקרה של ספק לגבי דיוק המידות באתר, מומלץ למדוד היקפים בעזרת סרט מדידה ולהשוות לטבלת המידות המופיעה באתר.

 

התאמת מידה לגזרה

באינטרנט אפשר למצוא מגוון עצום של בגדים במנעד רחב של גזרות ודוגמאות. חלק מן הגזרות דורש התאמה למידה – כך שמלה צמודה תדרוש מידה קטנה יותר מחולצת אובר-סייז שאמורה לשבת בצורה קצת יותר משוחררת על הגוף. חשוב לבחור מידות בהתאמה לסוג הבגד ולגזרה, כדי שישב על הגוף בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום

מסעות השופינג המקוון איתנו כדי להישאר, אך קנייה תיחשב למוצלחת רק אם הבגדים יתאימו לגוף בצורה טובה. בכדי לדעת להתאים לעצמך את המידה הנכונה יש לקחת בחשבון את הבדלי המידות בין היצרנים והמותגים השונים ברחבי העולם, את טבלת המידות באתר, את תמונות הדוגמנית והגולשים וכן את הגזרה המתבקשת של הבגד. מכאן נותר רק להקליק – ולקנות את הג'ינס ההוא ששמת עליו עין.

 

מכשיר טלפון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שטרות של יורו
כמה כסף אפשר להרוויח באינטרנט?

האינטרנט הפך לכלי משמעותי שמאפשר לאנשים רבים מרחבי הארץ והעולם להרוויח לא מעט כסף. אנו שומעים לא פעם על אנשים שמתעשרים ברגע בעקבות שימוש באינטרנט,

קרא עוד »
מקלדת
4 דרכים לבנות קהל עוקבים בטיקטוק

רשת הטיקטוק הפופולארית, המונה נכון לשנת 2021 כבר מעל מיליארד משתמשים רשומים, מהווה פלטפורמה נוחה מאוד לצבירת עוקבים ולייקים, בדרך להפוך למשפיעני טיקטוק, היוצרים סרטונים

קרא עוד »
מסך
5 נכסים דיגיטליים שכדאי להשקיע בהם

האינטרנט מזמן לנו מגוון אפשרויות לפרנסה מהבית. באמצעות הידע הטכני המתאים וקצת יצירתיות, תוכלו להשקיע בנכס דיגיטלי ולהנות מהכנסה חודשית נאה. נכס דיגיטלי הוא נכס

קרא עוד »