חיפוש

אילו עבודות עושים בגובה?

היום זה נראה לנו טבעי לחיות בבניינים רבי קומות, לישון, לאכול או לעבוד בגובה של עשרות מטרים מעל האדמה.

עם זאת, כדי לבנות לגובה, ובעיקר כדי לתחזק מבנים ואמצעים גבוהים, יש צורך בציוד מורכב ומיוחד לעבודה בגובה וכמובן בכוח אדם המתמחה בעבודה כזו. אילו עבודות עושים בגובה? על כך בכתבה הבאה.

 

בנייה ותחזוקה

אחד הענפים בהם ציוד מכני לעבודה בגובה הוא משמעותי ביותר הוא כמובן ענף הבנייה. קשה לדמיין את החיים שלנו היום בלי המצאות כמו מנופים, במות הרמה או עגורנים. היכולת להעלות עובד או ציוד לגובה רב במהירות וביעילות היא קריטית עבור בנייה לגובה.

היום קיים מגוון רחב של פעולות המבוצעות על ידי עובדים בגובה רב בענף הבנייה. בניית קירות, טיח, חיפוי חיצוני וגם לא מעט עבודות חשמל ואינסטלציה דורשות הגעה של עובד אל הצד החיצוני של הבניין לצורך ביצוע העבודה בצורה מיטבית.

כל עבודה כזו דורשת, מלבד מומחיות בביצוע העבודה עצמה, גם רישיון מיוחד לעבודה בגובה ונקיטת אמצעי זהירות מרביים. ככל שהגובה רב יותר כך גם הסכנה גדולה יותר, ועם השנים התקנות בנושא הופכות למחמירות יותר ויותר.

 

מיזוג אוויר

עוד ענף בו העבודה בגובה היא קריטית הוא מיזוג האוויר. אופן פעולתו של המזגן מחייב הימצאות של מדחס חזק בקרבתו, אך מהצד החיצוני של החלל הממוזג, על מנת להוציא את האוויר החם ולהכניס אוויר קר (או להיפך).

ברוב המבנים אין חדר מזגנים או מזגן מרכזי, ועל כן נדרשת התקנה של מערכת המיזוג מחוץ לקיר בכל חדר בו מותקן מזגן. על מנת להתקין את המזגן בצורה הזו, יש צורך בעבודה בגובה.

כמובן שעבודה כזו לא יכולה להיות מבוצעת באמצעות סולם, שכן מדובר במערכת מורכבת ובעלת משקל רב. היום, קיימים פתרונות שונים כמו במות הרמה, המאפשרות התקנה בטוחה ומהירה של מערכות מיזוג בבתים ובחדרים שונים.

 

גיזום

גם בתחום הגיזום ישנה חשיבות גדולה לאפשרות לעבוד בגובה. זה נכון שישנם לא מעט כלים המאפשרים גיזום גם מהקרקע, אך מעבר לגובה מסוים ובעיקר במקרים בהם קיים חשש לסכנה בעקבות קרבת ענפים לחוטי חשמל, יש צורך בהגעה של עובד ממש אל גובה העץ על מנת לבצע את הגיזום בצורה בטוחה ומבוקרת.

עיריות רבות עושות שימוש בציוד לעבודה בגובה על מנת לבצע עבודות גיזום בשטחן, ועל מנת לשמור על המרחב הציבורי יפה ובעיקר בטוח לפני עונת החורף והסכנות שהיא מביאה איתה.

 

שיפוצים

מזג האוויר בארץ, בעיקר בקרבת הים, גורם לשחיקה מהירה של חזות המבנים ולפגיעה בהם. לרוב לא נראה כי מדובר בפגיעה משמעותית, אך לאורך זמן נזקי מזג האוויר עלולים לגרום לאסונות מסוכנים כמו קריסת מרפסות. על מנת לשפץ ולתחזק מבנים ישנים, יש צורך בביצוע עבודה בגובה באמצעות ציוד לעבודה בגובה.

 

עבודות בגובה בניין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שַׁיִשׁ
כל המידע על שיש

בחירה של שיש לאמבטיה, למטבח או לכל חלל אחר בבית עלול להיות עניין מורכב אם אין לכם את הידע המקיף בתחום. בחירה שגויה שאירעה לאחרונה

קרא עוד »
מדריך לשימוש בבמות הרמה
מדריך מקוצר לשימוש בבמות הרמה

במות הרמה מהוות כלי עבודה שימושי לעבודות המשלבות גובה ונשיאת משקל. השימוש בבמות ההרמה תופס תאוצה בשנים האחרונות עקב היתרונות הרבים שלו על פני פתרונות

קרא עוד »