חיפוש

אלו נכויות מקנות לכם קצבת נכות כללית

יש מי שסבורים שכל אדם בעל נכות כלשהי יכול להיות זכאי לקבלת נכות כללית. לאחרונה גילינו שהדבר אינו נכון. כדי להבין אילו נכויות מקנות לכם קצבת נכות כללית ואילו לא, יצאנו לפגוש את המומחים בתחום שהסבירו לנו בפרטי פרטים את הנכויות המדוברות. הישארו אתנו ותגלו אם אתם זכאים לקבלת הקצבה או שלא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים מוסמכים שבקיאים בתחום הנכות הכללית ובענייני ביטוח לאומי בפרט. שכן, היה לנו חשוב לכתוב מדריך מקיף שמציין את כל המידע האמין ביותר והמעודכן ביותר. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמידע שיופיע בפניכם בשורות הבאות הוא מידע מהימן שהגיע מפי המומחים בתחום.

 

לא כל נכה יהיה זכאי לקבל את הקצבה

במהלך הבירור המעמיק שערכנו, התברר לנו שלא כל אדם שעונה על הקריטריונים שמופיעים בהמשך יהיה זכאי לקצבת נכות כללית. כל אדם יכול להגיש תביעת נכות כללית, אך אין התחייבות מטעם המוסד לביטוח לאומי בכל הנוגע לזכאות. שכן, יש צורך לבחון באופן מעמיק את המצב שבו האדם נמצא תוך הגעה אל וועדות רפואיות שבסופן, תיקבע הזכאות.

 

אילו נכויות מקנות לכם קצבת נכות כללית?

כעת, כשידועים לכם כל הפרטים החשובים, אפשר להציג בפניכם את הנכויות שצפויות להקנות לכם קצבת נכות כללית:

  • חולים במחלות ממאירות
  • חולים שהוגדרו כסופניים
  • אנשים בעלי נכות נפשית שהיא מוגדרת כמעל 50%
  • אנשים בעלי לקות שכלית שהיא מוגדרת מעל כ- 40% לפי משרד הרווחה
  • חולים במחלת השחפת
  • מושתלים שטרם עברו 12 חודשים מרגע ההשתלה (מושתלי ריאות, לב, כבד, מח עצם וכו')
  • אנשים שיש להם חוסר תפקוד ב – 2 הגפיים או שהם מרותקים לכיסא גלגלים

 

מה עושים אם אתם סובלים מאחת הנכויות הללו?

מצאתם את ההגדרה שלכם ברשימה שלעיל? אתם צריכים לפנות בהקדם אל המוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה במסלול המהיר. תביעה זו תגרום לכך שתוזמנו במהירות אל ועדה רפואית שתסתמך על המסמכים שלכם. חברי הוועדה הם אלו שיחליטו בסופו של דבר אם אתם זכאים לקבלת קצבת הנכות.

 

חשוב להסתייע בעורך דין

אם מצאתם את עצמכם בהגדרות שנכתבו קודם לכן וגם אם לא (ואתם סבורים שמגיעה לכם קצבת נכות כללית), עליכם ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין שילווה אתכם במהלך ההליך ויאפשר לכם לדעת מהן הזכויות שלכם. ייעוץ וליווי מטעם עורך דין יקל עליכם בכל הנוגע להליך ויאפשר לכם לדעת מראש אם אתם זכאים לקבלת קצבת נכות כללית או שעדיף שתוותרו על הניסיון לקבל אותה.

 

לסיום

עד כאן הנכויות שמקנות לכם קצבת נכות כללית והמידע שנלווה אליהן שחשוב שתדעו. מאחלים לכם בהזדמנות זו שיהיה לכם בהצלחה בהליך ושתקבלו את הקצבה בהקדם.

שופט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »