חיפוש

ביטקוין שמיטקוין – כל מה שרציתם לדעת על קריפטו ולא העזתם לשאול

לאחרונה נדמה שבכל מקום עליו נוחתות העיניים שלנו – ישנו משהו או מישהו שמדבר על ביטקוין, קריפטו ושאר ירקות. מושגים כמו מטבעות קריפטו, ארנקים דיגיטליים ונכסים וירטואליים נזרקים לאוויר באין מפריע ונדמה שכולם מהנהנים למשמע אותם מושגים.

בואו נדבר על כמה מושגים, שאם אתם עדיין לא מכירים – כדאי שתכירו, ולו למען שיחת המעלית הבאה שלכם.

 

בשפה שאנחנו מבינים, פחות או יותר

כסף מניע את העולם, אולי ישנם שיטענו שישנם דברים נוספים שמניעים את העולם אך בינינו, כסף הוא אחד המנועים רבי העוצמה הקיימים בעולם.

וכך, הגיע לעולם מטבע, לאותו מטבע לא הייתה מדינת מוצא, לא היו לו שורשים והוא לא היה מעוטר בפרצופים של נשיאים מתים – אותו מטבע לא היה מעוניין בגבולות או בשייכות, הוא רצה להיות זמין לכולם, שווה לכולם, ובעל אותו שם בכל העולם, התנאי היחידי שהיה לאותו מטבע הוא – חיבור לרשת האינטרנט. אותו מטבע נקרא ביטקוין, והוא התחיל משפחה חדשה בשם – מטבעות וירטואליים.

 

אבי המטבעות הווירטואליים

הביטקוין הינו מטבע וירטואלי, הוא החל את דרכו בעולם בשנת 2009 וכיום כבר ישנם רבים כמותו – שמם הכולל של מטבעות אלו נקרא היום – מטבעות קריפטו, מטבעות אלו הינם מטבעות דיגיטליים, אין להם ממשות אלא על תדרי רשת האינטרנט.

מה שמיוחד וקוסם לכל כך הרבה אנשים בהקשר של מטבעות קריפטו – היא היכולת של שני אנשים שיושבים בשני קצוות בעולם, לסחור ביניהם ולבצע תשלום על דבר מה בכל סכום ובאופן מיידי – כזה שלא מערב בנקים, ממשלות, שיעורי המרה וחתימות מנכ"לים כאלה ואחרים.

 

איך זה עובד

מעט קשה להבין את הרעיון מאחורי הדרך בה עובד מטבע דיגיטלי, בטח אם אתם לא באים מרקע טכנולוגי כלשהו. אך אם ננסה לפשט את העניין נסביר אותו כך – הרעיון המרכזי הוא שמטבעות דיגיטליים עובדים על מערכת רשתות תוכנה, כלומר מספר רב של מחשבים המקושרים זה לזה – ויוצרים מעין רצף וירטואלי דרכו עוברים המטבעות.

ישנם שני סקטורים מרכזיים במערך הרשתות האלו – רשת שתפקידה לעבד את העסקאות המבוצעות בכל העולם, ורשת שתפקידה לרשום את כל נקודות הציון – מעין יומן אם תרצו.

מערכת זו הנקראת גם מערכת מבוזרת, מקנה יתרון בכך שאין שום גורם שמנהל ביד רמה את הליך המטבעות, אין שליט יחיד בדמות בנק – אלא כח המחולק שווה בשווה ומצריך אישורים של מספר מערכות שונות בדרך על מנת להיות בעל תוקף וערך.

 

לסיכום – הזהב הבא או שיגעון חולף

נדמה שלכל בן-אדם ישנה דעה שונה בקשר למטבעות דיגיטליים, ישנם אנשים שהשקיעו בביטקוין בתחילת דרכו מתוך אמונה שזהו המטבע העולמי הבא – והיום הונם גדל מאוד, ישנם אשר בטוחים שבעוד מספר שנים נשכח את השטות התקופתית הזו כי המערכת הכלכלית העולמית הינה בעלת אינטרסים רבים מדי, ויש כאלה שממש, אבל ממש לא איכפת להם באיזה מטבע הם משלמים.

מה שבטוח, שטר אמיתי או מטבע וירטואלי – שום דבר לא בחינם בחיים.

מטבעות דיגיטליים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »
מחשבון
כל משרות ההייטק לסטודנטים במקום אחד

סטודנטים שלומדים מקצועות שמשתלבים בתחום הייטק כמו אבטחת מידע, לימודי סייבר שונים ועוד תחומים, יכולים לחפש עבודה באתרי האינטרנט השונים ולראות שאכן קיימות משרות סטודנט

קרא עוד »