חיפוש

בירת איטליה או בירת הולנד

אירופה מלאה בערים גדולות אשר מושכות תיירים מכל העולם, לכל עיר קסם משלה. לעיתים לכל אחת יהיה את צביונה של המדינה בה היא נמצאת, ולעיתים עיר אחת תרגיש כמו מקום שונה לחלוטין מעיר אחרת באותה מדינה.

רוב ארצות אירופה אינן גדולות מאוד וניתן בביקור אחד להספיק לחוות כמה ערים במדינה אחת, או אפילו בכמה מדינות סמוכות זו לזו, אך לא תמיד זו האופציה, לפעמים שתי ערים מאוד אהובות נמצאות רחוק מאוד זו מזו, כמו רומא, בירתה של איטליה, המרוחקת מאמסטרדם, בירתה של הולנד, בטיסה של כשעתיים וחצי.

 

אז איך מחליטים מבין השתיים?

רומא ואמסטרדם שתיהן ערים מהפופולריות ביותר בקרב תיירים מהעולם כולו אך שתיהן מאוד שונות זו מזו מאוד. אמנם לא נוכל להחליט בשבילם מי העיר המתאימה לכם ביותר, אך נוכל להשוות ביניהן, כך תוכלו אתם להחליט מי מתאימה לכם יותר לחופשה הקרובה.

נתחיל בטיסה – לרומא ניתן למצוא טיסות ישירות רבות מישראל. משך הטיסה הוא כ-4 שעות, ושדה התעופה נמצא כחצי שעה מחוץ לרומא. גם לאמסטרדם ניתן למצוא לא מעט טיסות ישירות מישראל, ומשך הטיסה הוא כ-5 שעות. שדה התעופה של אמסטרדם נמצא ממש קרוב למרכז העיר- כרבע שעה נסיעה.

היצע המלונות ברומא אינו גדול במיוחד כמו בערים אחרות באירופה, אמנם המלונות נמצאים בסמוך לאטרקציות התיירותיות, אך המחירים עלולים להיות יקרים יותר, בעיקר ליד אטרקציות תיירותיות. מלונות ברומא ליד המדרגות הספרדיות למשל יעלו פי 2 ויותר מאשר בחלקים מרוחקים יותר של העיר. מי שמטייל עם תקציב נמוך יוכל למצוא גם כמה הוסטלים, או לשכור חדר באיירביאנבי. התחבורה הציבורית ברומא נוחה, מהירה וקלה להבנה כך שגם אם תמצאו חדר המרוחק מהאטרקציות המרכזיות תוכלו להגיע לשם בקלות.

המלונות באמסטרדם לעומת רומא, רבים ופזורים בכל רחבי העיר, אך בעיקר במרכזה וניתן למצוא מגוון רחב מאוד של מחירים. מלון מומלץ באמסטרדם במרכז העיר יכול לעלות בהתאם, אבל אפשר בהחלט למצוא גם מציאות. גם הוסטלים ואיירביאנבי הם צורות לינה נפוצות מאוד באמסטרדם, וגם כאן, כמו ברומא מערכת התחבורה הציבורית מהירה ונוחה כך שתוכלו לישון בפרברי העיר ולהגיע למרכז העיר במהירות, תוכלו גם לשכור אופניים ולסוע לכל מקום באמסטרדם השטוחה בה אופניים הם כלי התחבורה המועדף על המקומיים.

גם ברומא וגם באמסטרדם העונה התיירותית ביותר היא הקיץ – זו אמנם העונה הנוחה ביותר מבחינת מזג אוויר (אם כי עלולה להיות מאוד חמה ברומא הים תיכונית), אך גם העונה בה קשה יותר למצוא מקום לינה, המחירים עולים ויש תורים ארוכים לכל אטרקציה. עונות הסתיו והאביב גם הן נעימות מבחינת מזג אוויר (אם כי באמסטרדם אתם עלולים להיתקל בימים גשומים ורוחות קרות) ופחות מתוירות. בחורף  מזג האוויר קר וגשום בשתי הערים, מושלג לעיתים נדירות ביותר, אך אין זה אומר שאין בהן קסם בחורף – חג המולד מהנה לחוות בשתי הערים, כל אחת בגישה המיוחדת שלה. גם בחורף יש מה לעשות באמסטרדם וברומא, פשוט צריך להתלבש חם יותר…

 

מספיק עם הפרטים הטכניים – בואו נבין למה הן באמת שונות

רומא היא עיר עתיקה מאוד עם היסטוריה בת אלפי שנים, כולנו הרי יודעים שהיא לא נבנתה ביום. רומא שימשה כמרכז התרבותי, הפוליטי, והעסקי של האימפריה הרומית ועל כן היא מלאה במבנים עתיקים המספרים היסטוריה נרחבת של תיאטראות, גלדיאטורים, מלחמות ודת. מבנים כמו הקוליסאום, המדרגות הספרדיות, הפנתיאון ומזרקת המשאלות הן רק חלק קטן מהמבנים המרשימים המספרים את ההיסטוריה של רומא. בנוסף לכל המבנים העתיקים תוכלו למצוא לא מעט מוזיאונים הגוללים את סיפורה של רומא על כל פניו. בתוך רומא נמצאת המדינה האוטונומית הקטנה בעולם- הוותיקן, מקום מושבו של האפיפיור, שגם אם אינכם נוצרים מומלץ ללכת לבקר ולחוות את המקום, או לפחות לעמוד פעורי פה אל מול הקפלה הסיסטנטית.

ההיסטוריה הקסומה של רומא היא בהחלט המאפיין החזק ביותר של העיר, אך רומא ידועה בעוד דברים נוספים – קודם כל, אם באיטליה עסקיננו חובה להזכיר את האוכל, שכן המטבח האיטלקי ידוע בכל העולם כולו בטיבו, ורומא בתור הבירה מחזיקה מגוון מפואר של מסעדות איטלקיות (וגם של מטבחים זרים כמובן) שיגרמו לכם להתענג על כל ביס. גם הקפה האיטלקי כבודו מונח במקומו ואפילו בתחנות הדלק ברומא תוכלו למצוא קפה איכותי (אך כמובן מומלץ יותר להנות מישיבה בבית קפה מתוק לעומת תחנת דלק). רומא מלאה גם בתרבות מודרנית עם גלריות ואולמות מופעים, חיי לילה תוססים ושופינג בשווקים הזולים או בחנויות עטורות שמות מעצבים.

אמסטרדם גם היא עיר עם היסטוריה נרחבת מאוד, הולנד היתה מעצמה גדולה כובשת גדולה מאוד בעבר, ואמסטרדם היתה בעלת הצי הגדול ביותר באימפריה ההולנדית, תוכלו לראות כנסיות עתיקות ולחוות את ההיסטוריה של אמסטרדם במוזיאונים הרבים, אך אמסטרדם ידועה בעיקר כבירת החופש המודרנית. סמים קלים וזנות חוקיים בהולנד כולה, ואמסטרדם הצבעונית והמזמינה תתן לכם לחגוג בלי סוף. אמסטרדם מלאה בחיי לילה תוססים, פסטיבלים רבים, תעלות, אומנות מודרנית וכמובן המון קופי שופס. אמסטרדם אמנם צוהלת מאוד אך תוכלו למצוא בה גם הרבה שקט ורוגע.

אמסטרדם ידועה מאוד גם במוזיאונים הרבים שבה אשר מציעים מגוון רחב מאוד של דברים לראות וללמוד בצורה כיפית ואינטראקטיבית. מעבר לשפע של מוזיאונים באמסטרדם, תוכלו למצוא אזורי שופינג נהדרים בשווקים הגדולים או בקניונים ולשבת בפארקים היפים הפזורים ברחבי העיר.

גם רומא וגם אמסטרדם שתיהן ערים מיוחדות מאוד אשר כל מי שמבקר בהן רוצה לשוב ולחוות עוד מהן, כך שלא משנה במי מהן תבחרו – בטוח תחוו חופשה מהנה ומרתקת.

אמסטרדם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מדריך למלון
מדריך המירוץ למלון

מה השיטות שלכם למציאת בתי מלון? אולי אתם מאמינים בשיטה העתיקה "מפה לאוזן", שעוד אף פעם לא איכזבה אותכם? ולמה באמת שהיא תאכזב אותכם –

קרא עוד »
דגים
סרדינים ובירה זו מנה מומלצת?

מה המדינות הראשונות שתחפשו, כאשר תשבו לתכנן את הטיול הבא שלכם? למדינות אסיאתיות אנחנו עדיין לא מורגלים לטוס, הודו ומדינות דרום אמריקה שמורות בעיקר לטיול

קרא עוד »
מקסיקו ראשית
טיול אחרי צבא למזרח

להיות ישראלי זה הרבה דברים – להרגיש בנוח לשאול זרים מוחלטים שאלות אינטימיות, אבל גם להיות מוכן להכניס אותם הביתה בעת משבר ולפתוח בפניהם שולחן

קרא עוד »
על המלונות בדהב

דהב היא עיירה נהדרת לבלות בה את חופשתכם בסיני – היא קטנה מספיק בשביל שלא תרגיש סואנת ומלאה כמו עיר, אך מצד שני גדולה ומפותחת

קרא עוד »
אפריקה: מדריך לטיול יום מאתגר

מעוניינים לתכנן טיול יוקרתי באפריקה? ובכן, להלן המדריך המלא לטיול יום מאתגר באדיבות חברת אפריקני,החברה המובילה כיום בתחום הפקה וארגון של טיולי יוקרה ליבשת. הפרטים

קרא עוד »