חיפוש

גמילה מסמים קלים – מהחלטה להצלחה

גמילה מסמים קלים, בדומה לכל גמילה מהתמכרות או דפוס, הינו תהליך מורכב אשר דורש ליווי מקצועי ומנוסה.

על אף שנהוג לשייך תהליכי גמילה לסמים קשים בלבד, גם מסמים קלים ישנו תהליך גמילה ממושך ומאתגר. אז כיצד עושים זאת?

 

אילו סמים נחשבים סמים קלים?

לרוב סמים שניתן לעשן אותם (בדומה לסיגריה) נחשבים לסמים קלים. הבולטים ביותר הם מריחואנה וחשיש, שני סוגי סמים אשר מופקים מצמח הקנביס. צריכה על בסיס קבוע של סמים מסוג זה, לרוב תגרום לאופוריה, תחושת רעב מוגבר לצד קושי התמצאות במרחב. על אף שמדובר בסמים קלים בלבד, ורבים נוטים להתייחס אליהם כחסרי השפעות שליליות, ניתן להתמכר אליהם ולפתח בהם תלות יומיומית, אשר ממנה קשה להשתחרר.

 

מה הם התסמינים המזוהים עם גמילה מסמים קלים?

כאמור, גמילה מסמים קלים דומה לגמילה מחומרים אחרים, ותהליך הגמילה מלווה בכמה סימפטומים מרכזיים:

תסמינים גופניים:

תהליך הגמילה וההימנעות מהחומר הממכר משפיעים ישירות על הגוף. דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי בעייפות, כאבים חזקים בגוף, כאבי ראש וכאבי שרירים.

 

תסמינים רגשיים:

לצד הקשים הפיזיים שבתהליך הגמילה, ישנם קשיים רגשיים בולטים לא פחות. בתוך כך, בתהליך הגמילה רבים חווים תחושות עצבות מוגברת ואף דיכאון וחרדה. עבור האדם המכור, הסם מהווה הסחת דעת חזקה מאוד בתקופת השימוש. לכן, במהלך ההימנעות מהשימוש בסם הסחת דעת זו נעלמת, והמפגש עם המציאות ללא גורם מתווך הינו עוצמתי וקשה.

 

כיצד מתחילים בתהליך הגמילה?

השלב הראשון לטיפול בבעיה, הוא להכיר בה, ולהבין כי עלינו לבקש עזרה מקצועית כדי לטפל בבעיה. חשוב להבין כי אמנם מדובר בתהליך ארוך, אשר יכול להימשך חודשים ואף שנים, אך זהו תהליך שיכול להציל את חיינו. לכן, הכרה בבעיה מהווה צעד חשוב מאוד בתהליך הגמילה. על אף ששימוש בסמים קלים הפך לדבר שבשגרה, חשוב לזכור שלעישון סמים קלים עלולות להיות השפעות שליליות ביותר, המחייבות התערבות של אנשי מקצוע. מכוני גמילה מציעים תכנית גמילה וכלי עבודה היכולים לסייע מאוד בתהליך הגמילה מהסם.

 

איך מכון גמילה יכול לעזור?

מכון גמילה מציע תהליך מאורגן ומסודר, המספק ליווי אישי וצמוד בשלבי הגמילה. אנשי מקצוע מיומנים אשר מנוסים בתחום בריאות הגוף והנפש, יכולים להציע את כישוריהם כדי לעזור לאלו אשר מתקשים להפסיק את השימוש בעצמם. מאחר ותהליך הגמילה הינו מאתגר, וחשוב ביותר, פניה למכון מקצועי יכולה לסייע מאוד לאלו אשר זקוקים לכך.

 

לסיכום

סמים קלים הינם נפוצים מאוד בחברה, אך אנו לא מרבים לעסוק בנזק הנגרם משימוש בהם, ובבעייתיות שבהתמכרות. לאלו אשר נמצאים בשלב בחייהם בו הם מרגישים תלות בסם, חשוב להודות בכך, לקחת אחריות על המצב, ולקבל עזרה מקצועית, אשר תסייע בשיפור איכות החיים.

ג'וינטים ופרחים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תוספים תזונתיים
כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה

במהלך תקופות שונות, נהגו להמליץ לנשים ולגברים על אכילה של מזונות מסוימים או נטילה של תוספים שונים, מסיבות שונות שרובן קשורות לבריאות ולחוסרים תזונתיים. במהלך

קרא עוד »
מטבעות
 3 שיטות השתלת שיער וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בנושא של השתלת שיער. השתלת שיער יכולה לעשות את השינוי מאנשים מקריחים שמאבדים מהביטחון העצמי שלהם, לאנשים שבטוחים בעצמם

קרא עוד »