חיפוש

דואגים לכדור: 3 שינויים קטנים שתוכלו לעשות כדי לסייע לאיכות הסביבה

כל כך דובר ועדיין מדברים על כך שהכדור הארץ שלנו בסיכון קיומי. ישנם אנשים רבים ברחבי העולם כולו שמקדישים את כל חייהם בהסברה ובחינוך לשמירה על איכות הסביבה. אחד ההסברים שלהם הוא על כך שכל אחד מאתנו יעשה משהו קטן עבור כדור הארץ וכך נביא לשינוי גדול ומהותי. 

הם מבינים שאי אפשר לחנך את כל האנשים ברחבי העולם, אבל לפחות לתת ידע וכלים כדי להגיע למטרה נעלה זו. אפשר לראות זאת ב- 10 שנים האחרונות כאשר בכל פינה יש פחי מחזור, פחות לכלוך ברחובות, יותר מכוניות חשמליות ועוד.

 

3 צעדים הראשונים שכל אחד חייב לעשות למען הכדור שלנו –

רגע לפני שנפרט מהם הצעדים, חשוב לציין ששמירה על הכדור שלנו איננה כרוכה בעלויות רבות ואם בכלל, לא דורשת התערבות של בעלי מקצוע או בניית תשתיות אלא מדובר בצעדים פשוטים שאנחנו כולנו, בני האדם נוכל לעשות זאת על בסיס יום יומי, באופן קל ונוח.

  1. לקחת אחריות על מחזור המוצרים בפח בבית – היום בכל חנות סטוק כזאת או אחרת, מוכרים פחים רגילים ופשוטים שעולים כמה עשרות בודדות של שקלים, כאשר את הפחים האלה נמקם באזור כלשהו במטבח ונדביק עליהם מדבקה מעוררת השראה למה הפח מיועד, למשל – "זבל אורגני", "אריזות חטיפים ואריזות אוכל", "אריזות שימורים", " קרטונים ודפים" ועוד. כך נוכל לייצר שיגרה של זריקת הזבל למקום הייעודי לו ומשם לפח המחזור שנמצא בכל עיר ובכל פינה ברחוב.
  2. נעבור למוצרים ידידותיים לסביבה – כמו למשל – נייר אפיה אקולוגי שמתכלה, במקום שקיות ניילון לכריכים של הילדים, נעטוף בנייר מתכלה ונכניס לתוך תיק בד ששומר על הטריות, נפסיק לקנות שקיות בסופר שעולות לנו 10 א"ג ונגיע מוכנים לקניות עם שקיות רב פעמיות, נפסיק להשתמש בכלים חד פעמים, בטח כשיש לנו חלופות נהדרות אחרות, נשתמש במגבונים מתכלים ולא רגילים. אלו רק כמה דוגמאות קטנות מחיי היום יום של כולנו שניתן לשנות אותם מבלי להתאמץ.
  3. חיסכון בחשמל – לפני כמה שנים, חברת החשמל בארץ החליטה לאתגר משפחות בכך שתוזיל להם את החשמל ב- 50% פחות אם הם יפחיתו בצריכת החשמל באופן מהותי. וכך היה, אנשים רבים צרכו פחות חשמל והשתמשו בתאורה חסכונית שמופקת מאור השמש. חברת גל אור תאורה סולארית היתה מבין החברות הבודדות שמינפו את השימוש של האנשים בתאורה זו בתאורת גינות פרטיות וציבוריות, תאורת רחוב ואפילו פרוז'קטורים ענקיים באצטדיונים ומגרשים גדולים אחרים.

לסיכום – הכוח והרצון לשינוי גדול טמון אך ורק באנשים – בנו!

באם בחרתם לשנות, לנסות ולהציל את הכדור, את הסביבה למען חיים טובים יותר, חיים נקיים יותר, עולם יפה יותר לילדים שלנו ולנכדים שלנו, הקפידו לעשות כל יום, משהו אחד קטן למען שינוי אחד גדול

סביבה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »