חיפוש

3 דרכים לקבלת ברכה מהרבי

כיום כמו בעבר, פונים אל הרבי מליובאוויטש חסידים רבים ומבקשי ישועה מכל החוגים על מנת לבקש עצה ותושיה ולהיענות בברכה. מכתבים לרבי מכונים "פדיון נפש" על שם המנהג להנחת "פדיון נפש" על קבריהם של צדיקים על מנת שיעתירו בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא.

ניתן לשלוח לרבי מחב"ד מכתבים עם שאלות בכל נושא לקבלת דעת תורה, הכוונה וסיוע. מהן הדרכים לקבלת ברכה מהרבי? האפשרויות המקובלות להעברת מכתבים לרבי מחב"ד.

 

מהות הבקשה מהרבי

נציין כי אין תפילה השבה ריקם ובורא עולם שומע תפילה מכל אדם ואדם. אם כך מה עניין שליחת מכתבים בבקשה לרבי? אלא עניינן בקשת סיעתא דשמיא מהשם יתברך בזכות הצדיק שתפילותיו קרובות ונשמעות לפני השם. כוחם של צדיקים כה גדול עד שנאמר כי " צדיק גוזר והשם מקיים".

מכל קצוות תבל כותבים אנשים לרבי בקשות נושא ילדים, זיווג, בריאות, פרנסה, הצלחה, עבודה ועוד וכן שאלות בתורה , להכנ ומנהג. יש להדגיש כי כתיבת המכתבים נדרשת להיעשות שלא על חשבון תפילה ישירה לריבון עולמים על מנת להשיג שפע רוחני וגשמי.

 

דרכים לקבלת ברכה ועצה מהרבי

במכתב יש לציין את שם מבקש הבקשה ושם אמו (פלוני בן פלונית) ואם מבקש על כמה אנשים יש למנות שמותיהם כפי שנאמר להלן. אין צורך לציין שם משפחה או פרטים מזהים אחרים. בכתיבת פדיון נפש יש לכתוב בסגנון המקובל: אנא לעורר רחמי שמים עבור (שם או שמות המבקשים), מהות הבקשה ויש לחתום את שם המעתיר ושם אמו.

דרכי כתיבה לרבי:

  • מכתב לציון

ניתן לכתוב מכתב לפי הנוסח הכתוב לעיל ולשולחו לבית חב"ד הנמצא בסמוך לציון הרבי. פעילי בית חב"ד במקום יקראו את המכתב על קברו של הרבי. זו הדרך באמצעותה הורה הרבי מחב"ד לתלמידו לנהוג לאחר הסתלקותו של הרבי הקודם. בשנות נשיאותו היו חסידים פונים אליו במכתבים ורבות פעמים היה עונה במילים אלו: "אזכיר על ציון" ואכן אחת לשבוע לכשנסע לקבר חותנו הגדול היה קורא את בקשות הפונים על ציונו.

 

  • המרכז לאגרות קודש

דרך נוספת לשליחת שאלות לרבי הינה באמצעות המרכז לאגרות קודש igrot.org.il. אגרות קודש זהו שמו של הספר מרובה הכרכים בו אסופים מאות ממכתביו של הרבי אל הפונים אליו. נהוג לשאול בקוד ולמצוא תשובות ומענה בכל תחום באמצעות פתיחה באגרות הקודש. מרכז אגרות קודש עוזר לפונים הרבים וסייע כבר לרבים למצוא עצה ותושיה באמצעות פניה לאגרות קודש. במרכז ישנם נציגי חב"ד המסייעים בניסוח הפנייה וכן בפיענוח התשובה המתגלה בפתיחת האגרות.

 

  • בדיקה עצמית בספר אגרות קודש

רבים נושעו בהכנסת פדיון נפש בספרו של הרבי (כיום מונה 30 כרכים) ומציאת תשובה באחד ממכתביו העונה על שאלתם ובקשתם בצורה פלאית ביותר.

אנשים מתפללים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כניסה לבית
הכל על בחירת בית מזוזה מעוצב

מזוזה נמצאת ברוב הבתים בישראל, כחלק משמעותי ועיקרי בבית. לפי המצווה והדת היהודית יש לתקוע מזוזה בכל בית יהודי. המזוזה מורכבת מקלף ובית מזוזה בו

קרא עוד »
עמדת שטיפת ידיים
סוגים שונים של מייבש ידיים

שנת 2020 שינתה את החיים של רבים מאתנו. אפשר לומר בוודאות שאחד השינויים המשמעותיים שבאו לידי ביטוי בשנה הזו ועדיין נותרו בחיים שלנו נוגעים לתחום

קרא עוד »