חיפוש

האם זה חוקי להחזיק במספר ביטוחים בו זמנית

המציאות המשתנה מביאה איתה לא מעט מצבים שבהם במהלך היום קורים לנו דברים שונים ומשונים. בעוד שלחלק מהדברים אנחנו יכולים להיערך מראש, כמו, למשל, להשאיר במחסן של הבית ראש מקלחת נוסף למקרה שראש המקלחת הנוכחי יישבר, לדברים אחרים אנחנו ממש לא יכולים להתכונן.

דברים כמו תאונות או מחלה שעלולות להגיע הם דברים לא צפויים, ולכן חשוב להחזיק בביטוחים המתאימים למקרים שכאלו. לצד העובדה הברורה הזו, נשאלת השאלה האם זה חוקי להחזיק במספר ביטוחים בו זמנית? יצאנו לבדוק וריכזנו לכם את כל התשובות כאן למטה.

 

יותר ביטוחים יותר ביטחון? תפישה שגויה שכדאי להיפתר ממנה

חלק מהאנשים עלולים לחשוב שבמידה והם מבטחים את עצמם באמצעות כמה וכמה ביטוחים ואצל כמה וכמה חברות ביטוח, היכולת שלהם לקבלת פיצויים ולהיות "מכוסים" במקרים כמו תאונות, מחלות, שריפות בדירה ועוד הופכת ליכולת הרבה יותר גדולה. התפישה הזו היא שגויה לחלוטין, ומיד נסביר גם מדוע.

פוליסת הביטוח שאתם קונים אצל חברת ביטוח מסויימת צריכה להיות פוליסה שמקיפה את כל התנאים החשובים לכם, הן מבחינת גובה פיצויים, הן מבחינת כיסוי על כמות נרחבת של מקרים, הן מבחינת המחיר עבור רכישת הפוליסה והן מבחינת גורמים נוספים. פוליסה זו אמורה להספיק לכם ולענות על הציפיות שלכם, ובמידה ולא – יש להחליף אותה.

 

במידה וקרה לכם משהו שמצריך את הפעלת הביטוח – תוכלו להפעיל אך ורק פוליסה אחת

מספר ביטוחים לא יועילו לכם בעת צרה גם מהסיבה הפשוטה הבאה: במידה ויש לכם ביטוח רכב אצל חברת ביטוח א', לדוגמה, וגם ביטוח רכב אצל חברת ביטוח ב' – ברגע האמת, בזמן תאונה למשל, תוכלו להפעיל אך ורק את אחת מהפוליסות ולקבל את הפיצויים המוגדרים במסגרתה.

למעשה, יוצא כאן מצד שבו החזקתם במספר ביטוחים בו זמנית, אך הדבר היחיד שיוצא לכם מהם הוא תשלום כפול.

 

האם זה חוקי להחזיק במספר ביטוחים בו זמנית?

מעבר לשאלות כמו "האם זה כדאי?" או "האם זה משתלם?", כדאי גם לדעת שהחזקה של מספר ביטוחים בו זמנית היא לא חוקית היום. במידה וקיים עבורכם כפל ביטוחים, יש לבטל את אחת מהפוליסות לאחר שתבצעו בדיקה מעמיקה שתצביע על איזו פוליסה יעילה יותר עבורכם.

בנוסף, סוכני ביטוח היום מחויבים לבדוק את המצב הביטוחי שלכם לפני שהם מציעים לכם להצטרף לפוליסות ביטוח נוספות, על מנת למנוע מכם להחזיק במספר ביטוחים בו זמנית.

 

איך אפשר לדעת אילו ביטוחים יש לי ואילו ביטוחים אין לי?

זה הזמן להכיר את הר הביטוח. הר הביטוח הוא מיזם שמאפשר לכם לבדוק בלחיצת כפתור את המצב הביטוחי שלכם – אילו פוליסות קיימות עבורכם, אצל אילו חברות ביטוח ומידע נוסף. היכנסו להר הביטוח על מנת לוודא שאתם לא מחזיקים במספר ביטוחים בו זמנית.

 

החזקת ביטוח בית בבועה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »