חיפוש

האם כל תאונה נחשבת לתאונת דרכים?

תאונה היא אירוע שאנחנו אף פעם לא צופים. תאונות יכולות להתרחש במקומות שונים, כשברוב המקרים לא תהיה לנו יכולת למנוע אותן. החוק קובע שתאונות מסווגות באופן שונה. הסיווג של כל תאונה באופן כזה או אחר, עשוי להשפיע על הזכויות החוקיות והמשפטיות של אדם הנפגע במהלך תאונה, או שהרכוש שלו ניזוק במהלכה.

חלק גדול מהתאונות מתרחשות בכבישים וידועות כתאונות דרכים. האם כל תאונה נחשבת לתאונת דרכים? התשובה קצת יותר מורכבת ממה שחושבים.

 

מי קובע?

מי קובע האם תאונה היא תאונת דרכים? באופן כללי, תאונת דרכים היא תאונה שהיה מעורב בה כלי רכב אחד או יותר, והיא התרחשה על דרך כלשהי. ההגדרה הכללית הזאת ברורה כאשר ישנן תאונות דרכים מובהקות, כמו התנגשות חזיתית בין כלי רכב או איבוד שליטה של רכב, העולה על המדרכה ומסב נזקים שונים.

למרות זאת, המציאות יותר מורכבת ממה שניתן לדמיין. תאונות רבות מתרחשות בדרכים או בהקשר לכלי רכב, אך אינן מסווגות כתאונות דרכים במקרים מסוימים. מי שאחראי על הקביעה הזאת הוא בית המשפט, שבוחן כל מקרה לגופו.

 

תאונות דרכים

תאונות דרכים הן אירועים המתרחשים על דרכים שונות, כמו כבישים או דרכי עפר, בהן מוסב נזק לאדם או רכוש כתוצאה מפגיעה מסוימת של כלי רכב. התאונות הללו מובילות לאובדן חיים, שעומד על מאות אנשים בשנה.

פרט לאובדן החיים, תאונות דרכים מותירות את המעורבים עם פציעות גוף שונות, נזקים כלכליים, נזקים לרכוש ונזקים נפשיים. נפגעי תאונות דרכים, כלומר מי שנפגע באירוע שהוכר כתאונת דרכים, מקבל זכויות מסוימות לפי החוק, כמו הנחה אפשרית במס רכישה וגמלה מהביטוח הלאומי.

 

פגיעה בתוך הרכב

האם פגיעה של אדם בתוך הרכב היא תאונת דרכים? מקרה בו שני מכוניות פגעו זו בזו בכביש וכתוצאה מכך נפגע אחד הנהגים לא מותיר מקום לספק, אך נהג עשוי להיפגע גם בצורה אחרת בתוך הרכב. למשל, הנהג יכול לבצע פעולה מסוימת בזמן שהרכב חונה, או בזמן שהרכב ממתין ברמזור אדום. פגיעה כתוצאה מאותה הפעולה היא תאונה, ובמקרים מסוימים יכולה להיחשב על ידי בית המשפט כתאונת דרכים.

 

כניסה ויציאה מרכב

ניתן לספוג נזק גם בעת כניסה ויציאה מרכב. יציאה מרכב גבוה למשל, יכולה לסכן את היוצא בנפילה. כניסה לרכב בצורה לא נכונה, הכוללת מעידה, יכולה גם היא להסב נזק. במקרים מסוימים, בית המשפט יכול לראות בתאונות כאלו כתאונות דרכים.

 

טיפול ברכב

קיימים מגוון טיפולים שונים לרכב, שהנהג יכול לבצע בעצמו. החלפת גלגל או מילוי מים במנוע נחשבים לטיפולי רכב. אפשר להיפגע גם במהלך ביצוע הפעולות הללו. עבודה עם מנוע יכולה לגרום לכוויה למשל, בעוד שהחלפת גלגל יכולה להסב נזק ליד. בית המשפט הכיר כבר בתאונות כאלו כתאונות דרכים במספר מקרים.

תאונת דרכים

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »