חיפוש

האם מטבח פורמייקה מומלץ? 

פורמייקה הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בתחום בניית המטבחים, ולא בכדי. חומר הפורמייקה נחשב יחסית זול, קל לניקוי ובעל איתנות די טובה נגד פגעי אקלים. רגע לפני שבונים מטבח פורמייקה או משפצים אותו, המידע הבא רוכז עבורכם.

עם אבולוציה של עשורים, פורמייקה הפך להיות אחד מהסגנונות המובילים בעיצוב מטבחים. מעבר לכך שקל לנקות את חומר הפורמייקה, חומר זה נחשב לאחד מהחומרים העמידים ביותר לבניית מטבח. זאת, עקב היותו פחות רגיש לחומרי ניקוי כימיים והעובדה שהוא מגיע במנעד רחב של דוגמאות עיצוב, גוונים וטקסטורות לבחירה.

 

ממה עשויה פורמייקה ומדוע מומלצת למטבחים?

פורמייקה הוא חומר שלא רק נראה מרשים, אלא גם מספק את האפשרות לעבוד עליו. אם אתם חובבי בישולים וצריכים משטחי עבודה עמידים, מטבח פורמייקה הוא מטבח שידוע ביכולתו לספוג נכון חבטות, מכות או שריטות. כמובן שאף חומר אינו חסין ב-100%, אבל פורמייקה יותר עמיד מחומרים אחרים.

העמידות של חומר הפורמייקה מגיעה משיטת הייצור של החומר. כאשר פורמייקה הוא למעשה פורמלין אשר מעובד בכבישה בטמפרטורות גבוהות, בתהליך הייצור מעורבים גם חומרים כמו נייר קראפט וכן מלמין נוזלי. ברוב המקרים, הפורמייקה עשויה מ-2 שכבות של חומרים אלו, מה שמקנה לה עמידות גבוהה במיוחד. ובעוד שהעובי של לוחות פורמייקה נע בין 0.6 מילימטר ל-2 מילימטרים, העובי הנפוץ במטבחים הוא בד"כ כ-1 מילימטר.

מוּמלָץ

כיצד ניתן להשתמש בפורמייקה?

רגע לפני בניית מטבח פורמייקה, חשוב להבין שחומר הגלם הזה אינו מיועד לכל סוגי המשטחים והמיקומים. בעוד שהפורמייקה נחשבת חומר קשיח למדי, חומר זה בעצם אינו ניתן לכיפוף. במילים אחרות, פורמייקה לא תתאים במקרים של דלתות בעלות קימורים ומסגרות שונות. אם אתם מעוניינים להשתמש בפורמייקה על גבי משטחים ישרים, אין כל בעיה.

במידה שאתם מעוניינים להרחיב מעט את העלויות לבניית מטבח פורמייקה, קחו בחשבון שניתן להשתמש בפורמייקה יחד עם חומרי גלם אחרים. למשל, אפשר להשתמש בעץ טבעי אשר מקנה תחושה מאוד כפרית במטבח. לרוב, יהיה מדובר בתוספת של אלפי שקלים בודדים.

 

לסיכומו של עניין, כיצד לעצב את המטבח?

ישנם סוגי עיצובים שונים שיכולים לשמש כאשר מעצבים מטבח פורמייקה, כמו למשל עיצוב בצורת L או עיצוב בצורת U, עיצוב מטבח קיר, מטפח פינתי, מטבחים עם אי מטבח ועוד. בסופו של יום, הכול תלוי בתקציב שלכם ובסוגי החומרים שאתם מעוניינים להשתמש בהם.

אפשר לבנות מטבחי פורמייקה החל מעלויות ממוצעות של כ-3,000 ₪ – 5,000 ₪ ומעלה, כאשר בטווח המחירים העליון יהיה אפשר אפילו לשלב עץ במטבח הפורמייקה שלכם. לא בטוחים כיצד להתחיל? אם אתם צריכים סיוע נוסף בעיצוב חלל הבישולים והריחות הטובים, כדאי לפנות לחברת בניית מטבחים ולקבל את הדגשים הרלוונטיים למטבח הספציפי שלכם ובהתאם למידותיו.

מִטְבָּח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »