חיפוש

מה ההבדל בין טיפולי שורש לטיפולי כתר

טיפולי שיניים יכולים להיות קלילים ואסתטיים ויכולים להיות מורכבים וכואבים.

טיפול שורש וטיפולי כתר, נמנים לרוב על הקבוצה השניה.

הם נחשבים לטיפול מורכב ועמוק יותר ויכולים להגיע לעלות די גבוהה.

חשוב להכיר מה ההבדל בין טיפולי שורש וטיפולי כתר.

 

טיפולי שיניים

טיפולי שיניים הינם שם כללי לבריאות הפה. ישנם סוגי טיפולים רבים. הטיפולים ניתנים במרפאות השיניים של קופות החולים (הנפרדות ממרפאות הבריאות הרגילות) ולעיתים רחוקות יותר במרפאות השיניים בבתי החולים. טיפולי השיניים נמנים על מספר סוגים:

  • טיפולי אסתטיקה של הפה – אלו אינם טיפולי חובה, אלא טיפולים הבאים להפוך את השיניים לאטרקטיביות יותר. לדוגמא: הלבנת שיניים, יישור שיניים.
  • היגיינת ונקיון הפה – אלה הם הטיפולים הנפוצים יותר. מדובר על מעקב של רופא שיניים ובמיוחד על טיפולי שיננית שמטרתם לנקות את הפה ואת השיניים, למנוע דלקות חניכיים והצטברות פלאק. לרוב מומלץ להגיע לשיננית פעמיים בשנה.
  • סתימת חורים וחריצים – מדובר על טיפולים הנכנסים לעומק השן בחלקה העליון הבולט אל מעל החניכיים. מדובר על טיפולים מוכרים ופשוטים לכאורה הנעשים על ידי רופא שיניים במרפאות.
  • טיפולים עמוקים בשורש ובחניכיים – מדובר על טיפולים מורכבים יותר הנכנסים אל עומק החניכיים ואל שורש השן. מתבצעים על ידי רופא שיניים מקצועי ולעיתים בבתי החולים (במקרים המורכבים יותר). מדובר על טיפולי שורש, טיפולי כתר, עקירות שן ועקירות מורכבות מן השורש. ישנם טיפולים שונים הנחשבים לתתי קטגוריות של הטיפולים הנ"ל.

 

טיפולי שורש

טיפולי שורש כשמם כן הן – טיפולים עמוקים הנכנסים אל עומק החניכיים ועד לשורש השן. לא סתם הומצא הביטוי לעקור את הבעיה מן השורש, שמתקשר לטיפול השיניים הנ"ל. טיפול שורש ניתן ברגע שמזוהה בעיה של רקבון עמוק בשן המכונה בשפב המקצועית בשם "עששת". עששת היא למעשה דלקת חמורה בשן המעידה על רקבון. במקרים כאלה, יש לטפל בבעיה מהשורש, המקרין אל השן כולה. המנעות מטיפול עלולה לגרור כאב עז לצד רקבון שיכול להביא לשינוי צבע בשן ועד לאי תפקוד שלה. מעקב קבוע אצל רופא שיניים יכול למנוע בעיות מסוג זה ולאתר בזמן רקבון בשלב התחלתי. ככל שהמטופל ימתין זמן רב יותר לטיםול כך הרקבון ילך ויתפשט והבעיה תהיה קשה יותר לטיפול.

 

טיפולי כתר

טיפול כתר נעשה לרוב כשאר הרקבון הוא משמעותי והשן יוצאת מתפקוד תקין, כאשר מאתרים שטיפול שורש כבר אינו יעיל להצלת השן. טיפול כתר הוא למעשה שחזור של השן, זבו למעשה הרופא בונה את השן מחדר ומשחזר אותה. הטיםול נעשה לרוב על השן הקיימת. המטרה היא למנוע עקירה של השן או רקבון, והטיפול מתבצע על השן הקיימת. מעל השן ישנו מתקן הנקרא כתר, סמל לכך שבעבר הוא היה מתכתי בצבע זהוב. כיום ניתן לשים כתרים לבנים למען האסטתיקה של הפה.

חיוך

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תוספים תזונתיים
כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה

במהלך תקופות שונות, נהגו להמליץ לנשים ולגברים על אכילה של מזונות מסוימים או נטילה של תוספים שונים, מסיבות שונות שרובן קשורות לבריאות ולחוסרים תזונתיים. במהלך

קרא עוד »
מטבעות
 3 שיטות השתלת שיער וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתעניינים בנושא של השתלת שיער. השתלת שיער יכולה לעשות את השינוי מאנשים מקריחים שמאבדים מהביטחון העצמי שלהם, לאנשים שבטוחים בעצמם

קרא עוד »