חיפוש

מה ההבדל בין מרפסת חצר לפרקט?

מרפסת חצר היא תוספת מושלמת לכל בית מגורים.

היא למעשה מאפשרת הרחבה של הבית כלפי חוץ, ושימוש מגוון ויעיל בכלל המרחב העומד לרשותכם.

פרקט לעומת זאת, הוא ריצוף פנימי, אשר היתרונות שלו הם נוחות, שמירה על חום, וכמובן אסתטיקה ויופי.

במאמר זה נפרט על ההבדלים בין מרפסת חצר מעץ לפרקט, ונתמקד בחומר הגלם, צורת הבנייה וכמובן רמת הגימור הסופי.

 

מאפייני חומר הגלם

כאשר ניגשים לתכנון ובנייה של מרפסת חצר או פרקט, הדבר הראשון שחייבים לקבל החלטה בנוגע אליו הוא חומר הגלם. סוג העץ בו תשתמשו, הוא קריטי להצלחת הפרויקט שלכם, למראה הסופי שלו, וליכולת שלו לעמוד בפגעי הזמן. כאשר מדובר על מרפסת חצר מעץ, עליכם לבחור בעץ עם יכולת לעמוד בפני גשם ומים בחורף, ובפני חום ויובש בקיץ. תוכלו לבחור או עץ יקר יחסית עם עמידות גבוהה באופן טבעי, או בעץ זול שעבר טיפול ונמרח בשכבת לקה מגנה. חומר הגלם בו עושים שימוש בפרקט, לא חייב להיות כה עמיד. פרקט צריך להיות עשוי מעץ קשיח במיוחד, מה שיפחית משמעותית את הסיכוי לשריטות כאשר תזיזו רהיטים או תארחו ילדים בביתכם. בנוסף, העץ המשמש לבניית פרקטים חייב להיות אסטטי. עץ איכותי לבניית פרקטים יכיל מרקמים וצבעים שיגרמו לרצפה, ודרכה לכל הבית, לשדר יוקרה וטוב טעם.

 

צורת הבנייה

צורת הבנייה היא שונה לחלוטין בין מרפסות חצר מעץ לפרקטים. מרפסת חצר מעץ, חייבת להיבנות כך שקרשי העץ יהיו ברווחים קבועים זה מזה. רווחים אלו הם חיוניים ממספר סיבות. הם חשובים לניקוז נוזלים בימי החורף, וכדי למנוע סדקים ושברים בקרשי הדק שנוטים לשנות את צורתם כתוצאה מהחשיפה לפגעי מזג האוויר. נוסף על כך, בניית מרפסת חצר מחייבת השקעת זמן ביצירת איזון בין חלקי המרפסת השונים, כדי שכלל המשטח יהיה מפולס לחלוטין. בניית דק לעומת זאת, מתבצעת ישירות על רצפת הבית, או לאחר הסרת האריחים המקוריים. בניית הדק צריכה להיעשות תוך הצמדה מלאה של הקרשים זה לזה, כך שלא יהיה ביניהם אפילו הרווח המזערי ביותר. כדי לעמוד בכך, על בעל המקצוע לחשב היטב את המרחקים, ולחתוך את הקרשים הקרובים לקירות הבית באופן מדויק.

 

רמת הגימור הסופי

באופן טבעי, ישנה השקעה רבה יותר בגימור הסופי של פרקטים מאשר של מרפסות עץ, בין השאר בגלל שהגימור של המרפסות צפוי לא לעמוד זמן רב מול פגעי מזג האוויר. הגימור הסופי עשוי לכלול שיוף, פוליש, ולעיתים אפילו מריחה של ווקס מגן. כדי להבטיח שרמת הגימור של הפרויקט שלכם תהיה מושלמת, יש לבחור בעל מקצוע מוביל ובעל ניסיון. מומלץ להיכנס לאתר שיפוצים פלוס כדי לעשות זאת. האתר מציע רשימה ארוכה של בעלי מקצוע מעולים, עם המלצות ודירוג אמין מלקוחות האתר.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
זרם מים
מה הוא מתקן המים התת כיורי?

בימים האחרונים הרשת גועשת. גולשים רבים מעלים פוסטים בקבוצות פייסבוק שונות ומבקשים לקבל פרטים על מתקן מים תת כיורי כמו זה שהיה בתכנית בישול מוכרת.

קרא עוד »
גידול הידרופוני במרפסת
3 פריטי גינון מומלצים

בין אם רק עכשיו עברתם לדירת חלומותיכם הכוללת גינה אחורית או מרפסת ובין אם יש לכם שטח בבית כבר כמה שנים והבנתם שהגיע הזמן לעשות

קרא עוד »