חיפוש

מה ההבדל בין עבודת סמינריונית לבין פרויקט מחקר

במסגרת לימודים באקדמיה, נדרשים סטודנטים להתמודד עם הכנה של עבודות אקדמיות שונות, אשר חלקן מוגדרות כפשוטות יחסית להכנה, בעוד שאחרות מוגדרות כקשות יותר.

ככלל, ישנם סוגים שונים של עבודות אקדמיות, אך במאמר זה נתמקד בהבדלים שבים שתיים מהן: עבודה סמינריונית ופרויקט מחקר.

 

הגדרת סוגי העבודות ואופן הכנתן

עבודה סמינריונית הינה עבודה אקדמית שנכתבת בשל מחקר מדעי מסוים ושמה של העבודה בד"כ מבוסס על קורס אקדמי מחקרי, שבו מתמקדים במחקרים מדעיים מסוימים. כדי להתחיל לכתוב עבודה סמינריונית, יש לגבש תחילה, את המבנה שלה, שכן, באופן זה, תהליך הכתיבה, לאחר מכן, עשוי להתבצע באופן פשוט יותר. בתחילת כתיבת עבודה סמינריונית יש לכתוב את ראשי הפרקים, לפי הסדר המתאים ובנוסף, לבחור את נושא העבודה, להגדיר את שאלת המחקר, לשלב מקורות אקדמיים רלוונטיים בתוך העבודה וכיו"ב. ככלל, בחירת שאלת מחקר בטרם כתיבת העבודה עצמה הינה משמעותית, משום שהיא מלווה את המשך כתיבת העבודה הסמינריונית ועליה יש לתת תשובות, במסגרת העבודה.

כתיבה של עבודה סמינריונית מחייבת עמידה בכללים מסוימים, שנבעו עפ"י האקדמיה ולכן, בתהליך הכתיבה יש לשים דגש על אופן הכתיבה, מלבד על התוכן, שאותו משלבים בעבודה.

פרויקט מחקר הינו קורס מעשי, שבו מבצעים עבודות מחקר, כאשר בסיומו, מעניק מכין הפרויקט – דו"ח למנחה, אשר קובע את הציון הכולל את יכולתו של הסטודנט, את עבודת המעבדה שביצע ואת הרמה של הדו"ח שהגיש. מלבד נקודות הזכות, שמקבל הסטודנט בגין הגשת הפרויקט, יכול מגיש הפרויקט ללמוד מקרוב את אופן התנהלות העבודה במסגרת מעבדות מחקר.

בפרויקט מחקר, ישנה אפשרות בחירה של המחקר שבו מעוניינים, כאשר העבודה מתבצעת כחלק ממחקר אר מתקיים במעבדה. באמצעות פרויקט מחקר, יכול הסטודנט להתנסות בביצוע מחקר ובאופן זה, להחליט אם להמשיך בביצוע מחקרים גם בתארים מתקדמים בהמשך. את עבודת הפרויקט מבצע הסטודנט במהלך הלימודים ובנוסף, ניתן לבצע פרויקט אחד או שניים, בהתאם לבחירת הסטודנט.

לרוב, הכנת פרויקט המחקר עשויה להמשך כמה חודשים וזאת תוך תיאום ציפיות עם המנחה שאחראי לתיאום הציפיות בנוגע לעבודה ולקביעת היקפה. בנוסף, את העבודה יכול הסטודנט להגיש בכל שלב של הלימודים ולא משנה באיזה סמסטר הוא הכין אותה.

בכדי לאתר מעבדה מתאימה לביצוע הפרויקט, יש לקבוע תחילה מהו אופי המחקר שאותו מתכננים לבצע. לאחר מכן, ניתן לאתר מעבדה מתאימה וזאת באמצעות ביקור בכמה מעבדות אופציונאליות, בהתאם לנושא בו יעסוק המחקר ובחירה באחת מהן.

 

לסיכום

עבודה סמינריונית ופרויקט מחקר הינם עבודות אקדמיות המבוססות על ביצוע של מחקר מסוים ובשניהם יש קווי דמיון מסוימים הנוגעים לבחירת נושא או תחום העבודה וקביעת היקפה. יחד עם זאת, קיימים כמה הבדלים בין שני סוג העבודות אשר מתבטאים בפרמטרים שונים.

 

תלמידה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורס פייתון
קורס פייתון: הכרטיס שלך להייטק

הפייתון היא שפת תכנות שפותחה בשם ערכי הבהירות והחיוביות. זו שפת תכנות נפוצה ביותר בעלת מבנה תחבירי אלגנטי וידידותי למשתמש. רק לשם ההמחשה, שם השפה

קרא עוד »
תלמיד מצטיין
מכללות ללימוד הכשרה מקצועית

בכל הנוגע לבחירה בין לימודי אוניברסיטה למסלולי לימוד במכללות להכשרה מקצועית, זוהי החלטה שתעצב את כל הקריירה שלכם. האקלים הכלכלי הנוכחי הוא תחרותי ביותר עם

קרא עוד »
למידה יעילה
5 טיפים ללמידה יעילה

מטבע הדברים כלל האנשים בעולם נולדו שונים זה מזה, השוני מביא אותנו לבחירות שונות, העדפות שונות וגם דרכי למידה שונות ומגוונות, לרוב, דרך הלמידה שלנו

קרא עוד »