חיפוש

החזרי מס לאזרחים – כיצד אוכל לקבל כסף מהמדינה?

לכלל האזרחים יש חלק באוצר המדינה שנערם לאורך שנים רבות. המיסים שאנו משלמים מוזרמים בין היתר לקופת המדינה, ומשווים לה יציבות כלכלית. במקרים מסוימים מס הכנסה גובים מס עודף מהאזרחים, ויתרה מזאת, מס הכנסה לא פועל להשבתם. כדי שאזרח יקבל את החזר המס המגיע לו, עליו להגיש בקשה רשמית להחזר.

אם יתברר שאכן מגיע לו החזר כספי בעבור המס, רשויות המס יפקידו אותו ישירות בחשבון הבנק בתוספת של ריבית. לפניכם מדריך להחזרי מס לאזרחים, אשר יפרט לכם כיצד ניתן לקבל כסף מהמדינה.

 

מי זכאי לקבל החזרי מס?

הזכאות להחזרי מס ניתנת לכל מי ששילם מס הכנסה עודף במהלך שנת המס החולפת. את הסכום הכולל שנוכה לטובת מיסים בודקים רק בסוף אותה השנה, ולכן הבדיקה היא מרוכזת עבור כל חודשי השנה. במידה ובבדיקה עולה כי אין סנכרון בין ניכוי המס החודשי לבין ההכנסה השנתית של העובד, העובד יהיה זכאי לקבלת החזרי מס.

חוסר ההתאמה בקרב עובדים שכירים עלול לנבוע מאי רציפות בעבודה, מאי הצהרה או מטעויות בסעיפי ניכוי ופטור להם העובד זכאי.

 

החזרי מס לשכיר – איך ניתן לדעת?

מדי שנה מס הכנסה מפרסם רשימה של פטורים ושל ניכויי נקודות זיכוי וזיכויים ממס החלים על אותה שנת המס. על בסיס אותה הרשימה יכול השכיר לחקור ולגלות מה סכום החזר המס שהוא זכאי לו טרם הגשת הדו"ח למס הכנסה.

כדי לבצע את הבדיקה הזו, על השכיר לאסוף את שלל המסמכים הרלוונטיים (טופס 106, מסמכים מביטוח לאומי, אישורים על הפקדות לקופת גמל ועוד). החישוב הראשוני יכול להיעשות דרך המחשבון המקוון של רשות המיסים, וכך תוכלו לקבל הערכה של סיכויי קבלת החזרי המס. אם אתם לא רוצים להתעסק בזה באופן עצמאי, תוכלו לפנות לאיש מקצוע מהתחום (יועץ מס או חברות מתמחות), אשר יסייע לכם בבדיקת הזכאות.

 

מקרים הנפוצים המזכים בהחזרי מס

אלו הם המקרים הנפוצים בהם עובד שכיר יהיה זכאי לקבלת החזרי מס:

  • עובד שהחליף מקום עבודה\ מעביד במהלך שנת המס ללא תיאום מס.
  • עובד שהועסק באופן חלקי במהלך השנה לאור יציאה לאבטלה\ חל"ת וכו'.
  • עובד שעובד בחו"ל במקביל לעבודה נוספת בישראל.
  • עובד בעל בעיות רפואיות.
  • עובד שהסטטוס שלו שונה: נישואים, גירושים, לידה וכו'.
  • עולה חדש בשלוש שנותיו הראשונות בארץ
  • חיילים משוחררים למשך שנתיים מתום שירות החובה.
  • סיום תואר אקדמי
  • תרומות למוסדות מוכרים
  • הפקדה לקופת גמל\ קרן פנסיה וכו'.

 

ישנם עוד שלל מקרים שיזכו את האזרח בקבלת החזרי מס. קשה מאוד להיחשף לכולם במלואם, אולם התייעצות איש מקצוע שבקיא בתחום תעלה בפניכם את מה שרלוונטי עבורכם.

אנשים חוצים כביש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »