חיפוש

החזר מס לנכה או עיוור

לחיות עם בעיה רפואית זאת משימה מאוד מאתגרת ולא פעם פעולות פשוטות יכולות להפוך לפעולות מאוד קשות לביצוע. לכן, במדינת ישראל, נחקקו חוקים על מנת להקל כמה שאפשר על אורח החיים של אותם אנשים.

החוקים היום נותנים הקלות והטבות שונות לאנשים הסובלים מבעיה רפואית. הידועה שבהן היא הזכאות לקצבת ביטוח לאומי. אך במקרים מסוימים יש גם הטבות נוספות המגיעות לאנשים הסובלים מבעיה רפואית. בכל הקשור למס הכנסה, המרכזית שבהן היא פטור ממס הכנסה המוענק לפי חוק.

אלו מכם שייתכן ועומדים בתנאים לקבלת פטור ממס הכנסה, יכולים להגיש את טופס הבקשה לקבלת פטור דרך אתר MoneyBack שמאפשר לכם לעשות זאת בלי לצאת מהבית ולהרגיש בטוחים שהגשתם את הטפסים הנכונים.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

זכאות לפטור ממס הכנסה מוענקת רק לעיוור או נכה ב-100%, לעיתים גם 90% במקרים מיוחדים.

לחוק יש מספק הגבלות. הזכאות לפטור ממס הנכסה ניתנת רק על נכויות רפואיות ולא על נכויות תפקודיות. בנוסף, ניתן לקבל את הפטור רק אם תקופת הנכות עולה על 184 ימים.

כמו כן, הזכאות לפטור ניתנת רק בתנאי שההכנסה אינה עולה על תקרת ההכנסה שקבועה בחוק. תקרת ההכנסה מתעדכנת כל שנה. תקרת ההכנסה שונה כאשר ההכנסה היא מיגיעה אישית או כאשר ההכנסה היא לא מיגיעה אישית ותלויה גם בתקופת הנכות. התקרה תהיה נמוכה יותר כאשר הנכות היא בין 185-264 יום לעומת נכות של 365 ומעלה.

חשוב לציין שיש עוד אנשים בעלי נכויות שונות שיכולים להיות זכאים לפטור חלקי או מלא ממס הכנסה בהתאם לסוג הנכות ולגובה ההכנסה. כמו כן, אדם שנפגע רפואית ואין לו אחוזי נכות יכול ללכת לוועדה רפואית משותפת של מס הכנסה וביטוח לאומי ולקבל פטור.

 

תהליך מימוש הזכות

על מנת לממש את זכותך ולקבל את הפטור המגיע לך יש צורך להגיש מספר טפסים למס הכנסה.

הטופס הכללי שיש להגיש הוא טופס בקשה לפטור ממס. יחד עם טופס זה יש לצרף צילום תעודת עיוור או עותק נאמן למקור של פרוטוקול הוועדה הרפואית.

בעלי תעודת עיוור או לקוי ראייה אינם צריכים לעבור וועדה רפואית.

כמו כן, לאלו מכם שגילו שייתכן שבשנים עברו הייתם זכאים לפטור ממס הכנסה, אתם יכולים לבקש החזרי מס רטרואקטיביים לתקופה של 6 שנים אחורה.

אם לא הייתם בוועדה רפואית ניתן להגיש גם טופס בקשה לכך יחד עם בקשה לפטור ממס.

את כל הטפסים האלו ניתן למלא ולשלוח אונליין דרך אתר MoneyBack שמאפשר לכם לבצע דרכו את כל הפעולות הבירוקרטיות ושליחת כל הטפסים ללא צורך לצאת מהבית.

לסיכום, אם אתם לקויי ראייה או בעלי נכות מסוימת כדאי לכם לבדוק אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה, שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

בואו לבדוק האם מגיע לכם החזרי מס: https://taxes-refund.co.il.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »