חיפוש

החתן לכלה שם טבעת – ואז שניהם מקבלים החזר מס

בשעה טובה הגיע הרגע לו חיכיתם זמן רב ועמדתם תחת חופה וקידושין. אתם נשואים כדת משה וישראל, רשומים ברבנות או בצורה אזרחית מבחינת המדינה, ולאחר הריקודים, המגנטים וספירת הצ'קים, הגיע הזמן לבחון את ההטבות המגיעות לכם על פי חוק. מלבד הטבעת על האצבע והתארים המחייבים בעל ואישה, גם החזר מס משמעותי עומד על הפרק. 

 

נקודות זיכוי

לא, לא מדובר בנקודות לרכישת בגדים בקניון הקרוב לביתכם. נקודות זיכוי קשורות באופן ישיר לתשלום המיסים שעלינו לשלם לרשויות המדינה חודש בחודשו, כמו מס הכנסה וביטוח לאומי. מכל אזרח נגבה תשלום מס בהתאם למשכורת שלו, אולם בחיים כמו בחיים, ישנם שינויים משמעותיים במצבו המשפחתי של אדם אשר משפיעים גם על גובה המס אותו הוא צריך לשלם.

שינויים אלו מתורגמים לנקודות זיכוי, עבור אלו שמצבם המשפחתי במידה מסוימת מזכה אותם בפטור או הטבת מס, כמו למשל החזר מס לזוגות נשואים.

 

זוגות נשואים

כאמור, אזרחים במצב משפחתי מסוים כמו הורים חד הוריים, הורים גרושים או הורים לילדים בעלי נכות, זכאים להקלות מס ונקודות זיכוי כאלה ואחרות. אך גם זוגות נשואים מקבלים הטבות מס, כמו למשל קבלת החזרי מס בצורה רטרואקטיבית במידה ואחד מבני הזוג הנשואים שילם כמות מס גבוהה מדי, אשר מחושבת בסוף שנת המס.

 

הילדים עושים את ההבדל

על אף היכולת לקבל החזרי מס כזוגות נשואים, ההטבות המשמעותיות יותר מגיעות כאשר הזוג הנשוי הופך בעצם למשפחה. חשוב לציין כי נקודות הזיכוי במס ניתנות בדרך כלל רק עבור אחד מההורים לילד, ולכן יש לבחור מי מהם זה יהיה על פי גובה הכנסתו על מנת לנצל את המקסימום מהטבת מס זו. כמו כן, אם הילדים חס וחלילה סובלים מנכות מסוימת, הדבר יזכה את שני ההורים בנקודת זיכוי נוספת.

 

אל תוותרו על שמגיע לכם!

רבים המקרים בהם האזרח הפשוט מרים ידיים כאשר הוא נדרש להתנהל אל מול גוף חזק ועוצמתי כמו רשויות המס, בעיקר בשל בירוקרטיה מרתיעה. חשוב להבין שאם הזוג הנשוי שינה את מצבו המשפחתי במהלך שנת המס ולא קיבל את ההטבות המגיעות לו בדמות נקודות זיכוי, ניתן וחובה להגיש בקשה להחזר מס. זכרו, עבור כל שנת מס ניתן להגיש רק בקשת החזר אחת, ויש גם לקחת בחשבון שמדובר בתהליך המצריך סבלנות ויסודיות במילוי הטפסים השונים.

 

הפרוצדורה

על פניו, הפרוצדורה של הגשת בקשה לנקודות זיכוי והטבות מס היא פשוטה באופן יחסי. יש למלא טופס 135 של מס הכנסה ובו הצהרה של הסיבות בגינן מגיע לזוג הנשוי את החזר המס, ובנוסף להגיש טופס 106 מהמעסיקים שלהם הכוללים את הכנסותיהם של בני הזוג. בנוסף לכל אלה יש להגיש כמובן מסמכים התומכים בזכאות של הזוג להחזר מס.

חתן שם טבעת על הכלה ואז שניהם מקבלים החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »