חיפוש

הטרדה מינית בצבא

צה"ל של השנים האחרונות הוא צבא שונה לגמרי ביחס לצהל של לפני 30 ו-40 שנה בכל הנוגע להטרדות מיניות. המטכ"ל זיהה את הבעיה וסימנה כאחד מהנושאים שהכי חשוב להתמודד איתם, בכל זאת הטרדה מינית בצבא היא לצערנו, מאורע שמתרחש יותר מדי פעמים.

תחום ההטרדות המיניות בצבא

היחס של הצבא לתחום ההטרדה המינית נקבע על פי דרקטיבה היורדת מן היוהל"ם, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. לאור העובדה שהצבא הוא מקום המקיים יחסי מרות ברור ונוקשים בין מפקדים ומפקדות לחיילים ולחיילות הוא נחשב כמקום שבו קל יותר לחצות גבולות.

הטרדה מינית נחשבת לעבירה חמורה בצה"ל ובחלק הארי של המקרים היא תגרור העמדה לדין של הפוגע בבית משפט צבאי, הרשעה בתחום הזה יכולה לגרור במקרים הפחות חמורים השעיה והדחה מצה"ל ובמקרים היותר חמורה גם עונשים פליליים כמו עונשי מאסר.

הצבא אימץ את החוק למניעת הטרדה מינית כמקור הייחוס שלו בכל הנוגע להטרדות מיניות, החוק קובע בין היתר כי גם מעשה של סחיטה כאשר אופי המעשה המבוקש הוא מיני נחשבת להטרדה מינית, עוד נקבע כי התנכלות לאדם עקב סירובו נחשבת להטרדה מינית וגם כי חיזור בלתי פוסק עומד בהגדרה זאת.

בנוסף החוק למניעת הטרדה מינית קובע כי התייחסות חוזרת ונשנית בצורה מזלזלת או משפילה המתייחס למיניות של אדם נחשבת להטרדה מינית, כך גם שיח בוטה יכול ליפול להגדרה זאת.

 

כיצד לפעול במקרה של הטרדה מינית במהלך השירות הצבאי

אחד הדברים החשובים ביותר הוא פנייה לגורם מקצועי שיוכל לתת הכוונה מקצועית ואמינה, לאחר מכן במידה והנפגעת או הנפגע מחליטים להגיש תלונה רשמית לרשויות הצבא מומלץ לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין שמתמחה בתחום הצבאי ובפרט בתחום ההטרדות המיניות בצבא.

חשוב לציין כי צה"ל מספק שירותי שיקום מאגף השיקום במשרד הביטחון לכל מי שנפגע מינית במהלך השירות הצבאי, כמו כן, חלק מהנפגעים מקבלים הכרה ממשרד הביטחון כנכי צה"ל וזאת במקרים שבהם הפגיעה המינית הובילה לפגיעה נפשית או פיזית.

במידה ואתם בוחרים לפנות לעורך דין, חשוב שתבחנו את כישוריו ואת הניסיון שלו, תבדקו בכמה מקרים הנוגעים לתחום ההטרדה המינית הוא טיפל, מה היו הישגיו בנושא והאם אתם מתחברים אליו ברמה האישית, עורך דין טוב יוכל ללוות אתכם בכל התהליך ולסייע בניהולו בצורה, טובה ורגישה שתסייע מצד אחד לקבל את מה שמגיע לכם ומצד שני לצמצם את הפגיעה שלעיתים עלולה להתרחש עקב הליך משפטי שכזה.

לסיכום, חשוב להדגיש כי הצבא לא מטאטא את התופעה מתחת לשטיח וכי הוא מתייחס בחומרה רבה לעבירות הטרדה מינית, יתר על כן, לכל נפגע או נפגעת מגיעה הזכות להתייעץ עם עורך דין מירי גביש ועם מגוון של גורמים במערכת הצבאית, כך שיש מגוון רחב של אפשרויות פעולה לאחר הטרדה.

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »