חיפוש

הכל על בחירת בית מזוזה מעוצב

מזוזה נמצאת ברוב הבתים בישראל, כחלק משמעותי ועיקרי בבית. לפי המצווה והדת היהודית יש לתקוע מזוזה בכל בית יהודי. המזוזה מורכבת מקלף ובית מזוזה בו הוא נמצא. בתי מזוזות יכולים להיות מגוונים ושונים, כאשר עם השנים יצרו עוד ועוד עיצובים של בתי מזוזות. בחריה של בית מזוזה הא חלק מהעיצוב הכולל של כל הבית. רוצים לדעת עוד על בחירה של בתי מזוזה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מזוזה היא מצווה חשובה

המסורת היהודית כוללת בתוכה את העניין של תקיעת מזוזה בכל בית יהודי. בית המזוזה כולל בתוכו את הקלף עם מילות הקודש והפסוקים המדויקים. ניתן לשים מזוזה בכניסה לכל בית וכן, בחדרי הבית השונים. על פי המצווה צריך לקבוע מזוזה בכל בית יהודי, בכניסה הראשית של הבית וכן, יש בתים שיש מזוזה בכל פתח של חדר הנמצא בבית.  הקלף שנמצא בתוך בית המזוזה מכיל פסוקים קדושים שונים ויש לבדוק שהוא תקין הן מבחינת כתיבת הפסוקים בו והן מבחינת הקלף עצמו שהוא נמצא ללא שום פגם.

מזוזה

בית המזוזה והעיצוב שלו

כפי שציינו הקלף הקדוש נמצא בתוך בית מזוזה שהוא הדבר החיצוני שאנחנו רואים על המשקוף של הבית או בכניסה לחדר. יש בתי מזוזה מעוצבים בכל מיני אופציות, ויש כאלה פשוטים יותר במראה שלהם. כשבוחרים בית מזוזה ניתן להתחיל מהאם תרצו בית מזוזה סטנדרטי וקלאסי יחסית או יותר מיוחד ומעוצב. לאחר מכן, חשבו מה הסכום שתרצו להשקיע בכך כיוון ויש בתי מזוזות זולים ויקרים יותר שעשוים לעלות באיזור של 700 ₪.

לאחר מכן, תוכלו להחליט על הצבע והעיצוב עצמו של המזוזה, האם תרצו מזוזה עם צבע אחד חלק או יותר צבעים, האם תרצו כיתוב על גבי המזוזה ועוד.

 

הקפדה על מיקום תקיעת המזוזה

לפי ההלכה יש לתקוע את המזוזה בצד ימין של המשקוף בכל כניסה של חדר בבית וכן, בכניסה לבית. זאת בשל העובדה כי לפי ההלכה האדם צריך להיכנס לבית שלו ברגל ימין ולכן המזוזה גם נקבעת בצד ימין. הצד נקבע לפי פתח הכניסה, כלומר מכיוון הכניסה קובעים את המזוזה בצד ימין שלה. מי שיכולים לקבוע את המזוזה הם כל המגיעים לגיל מצוות, בנות בגיל 12 ובנים בגיל 13.

 

בסיכומו של דבר

תקיעה של מזוזה בבית יהודי היא חלק מהמסורת ומצווה חשובה. כאשר בתוך בית המזוזה נמצא קלף עליו יש פסוקים קדושים. חשוב להקפיד לבדוק שהקלף תקין ללא כל פגם. ישנם אנשים שבוחרים לרכוש בית מזוזה מעוצב, ישנם סגנונות שונים חלקם עם צבע חלק וקלאסי וחלקם ציבעונים יותר. כאשר אפשר לבחור לחרוט על גבי בית המזוזה מילים שונות. חשוב לקחת בחשבון את עניין התשלום כיוון ויש בתי מזוזות במחירים גבוהים יחסית לשאר.

בית המזוזה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חתן
3 דרכים לקבלת ברכה מהרבי

כיום כמו בעבר, פונים אל הרבי מליובאוויטש חסידים רבים ומבקשי ישועה מכל החוגים על מנת לבקש עצה ותושיה ולהיענות בברכה. מכתבים לרבי מכונים "פדיון נפש"

קרא עוד »
עמדת שטיפת ידיים
סוגים שונים של מייבש ידיים

שנת 2020 שינתה את החיים של רבים מאתנו. אפשר לומר בוודאות שאחד השינויים המשמעותיים שבאו לידי ביטוי בשנה הזו ועדיין נותרו בחיים שלנו נוגעים לתחום

קרא עוד »