חיפוש

המדריך לבחירת חוקר פרטי

לפעמים אנחנו נתקלים בחיים בנסיבות לא משמחות ושמכסות מאיתנו מידע קריטי עבורנו.

במקרים כאלו בעל המקצוע שיכול לסייע הוא חוקר פרטי.

מדובר במקצוע מורכב הדורש מיומנות והסמכה, וכאשר אנחנו נמצאים בצומת הזו ועלינו לבחור חוקר פרטי לא תמיד קל לזהות מי יידע לעשות את העבודה באופן מיטבי.

כיצד בוחרים נכון חוקר פרטי, וכמה זה צפוי לעלות לנו? על כך נרחיב במדריך זה.

 

הכשרה והסמכה

בדומה למקצועות רבים בישראל, גם חוקרים פרטיים נדרשים להחזיק ברישיון אותו הם מקבלים לאחר התמחות בת שלוש שנים במשרד חקירות מורשה. בנוסף, על מנת לקבל את הרישיון על החוקר לעבור בחינה מטעם משרד המשפטים שלאחריה במידה ועבר בהצלחה הוא יקבל רישיון "חוקר מן המניין" – כלומר, מותר לו לעסוק במקצוע אך הוא לא יכול לנהל חקירה בעצמו. רק לאחר חמש שנים בעבודה כחוקר פרטי הוא יכול לקבל רישיון שיאפשר לו לנהל חקירות בעצמו ולהציע שירותיו לציבור.

 

תחום התמחות

ישנן חקירות מסוגים רבים הדורשות התמחויות שונות: חקירות בתחומי משפחה, פיננסים, ביטוח, מודיעין עסקי, חקירות בחו"ל וכדומה. כאשר אתם מעוניינים לבחור משרד חקירות למשימה יש לוודא כי למשרד ניסיון בתחום הרלוונטי עבורכם. כך למשל חוקר פרטי יכול להיות חוקר נהדר בתחום חקירות משפחה, אך זה לא אומר שהוא יעשה את אותה העבודה בתחום העסקי.

 

שמירה על האתיקה והחוק

חקירות פרטיות הן דבר מורכב, וניתן לגלוש בקלות למקומות לא אתיים ולא חוקיים. בסופו של דבר המטרה של חקירה פרטית היא לגלות מידע שיכול לסייע לכם בתהליכים משפטיים, ולא חלילה להסתבך עם החוק. לכן חשוב מאוד לעמוד על טיבו של החוקר שאתם לוקחים לעבודה ולוודא כי הוא מקפיד לשמור על כללי אתיקה. זכרו כי חוקר פרטי פעמים רבות מתבקש להעיד בבית משפט ולכן יש לבחור חוקר אמין ומהימן.

 

כלים טכנולוגיים

תחום המודיעין והחקירות הפרטיות כולל שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים שמתחדשים ומשתנים כל הזמן. חשוב לבחור משרד חקירות שבבעלותו הכלים הטכנולוגיים המתאימים לביצוע החקירה שלכם.

 

רזומה

הרזומה האישי של החוקר הפרטי רלוונטי מאוד לבחירה בו. כך למשל, שירות בצבא, במשטרה, בשב"כ או בכל גוף בטחוני בתפקידים הכוללים חקירות ובילוש הם בסיס טוב להתחיל ממנו.

 

מחיר

מחיר הוא עניין מורכב בכל מה שקשור לחקירות פרטיות. בניגוד לשירותים אחרים, לא תמיד פשוט לדעת מהם חוקרים פרטיים מחירים. אין רגולציה שקובעת מחירון אחיד לתחום, ובכל חקירה יכולים להיות פרמטרים רבים המשפיעים על המחיר כך שקשה לחזות מראש כמה זה יצא באופן מדויק.

באופן כללי, שעת מעקב של חוקר פרטי מתחילה מ-300 ש"ח פחות או יותר, אך גם יכולה להגיע לסכומים גבוהים מכך במידה ומדובר בחקירה מורכבת שמצריכה שימוש באמצעים יקרים.

 

 

בדיקה מקיפה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חקירות כלכליות מסחריות

מעוניינים לנהל חקירה כלכלית על אדם מסוים? יש לכם חשד שאחד מהעובדים בעסק שלכם גונב מכם? האמת היא שזה לא משנה מה העילה שלכם לעניין,

קרא עוד »