חיפוש

המוסד לביטוח לאומי

מידע על המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממסדי שנועד על מנת לממש את זכויותיהם החברתיות של אזרחי המדינה. בדרך כלל יהיה מדובר בתשלומי העברה. המוסד לביטוח לאומי פועל בדרך המוסדרת על פי חוק הביטוח הלאומי, שהתקבל בכנסת בשנת 1953. נוסף על כך פועל המוסד לביטוח לאומי למימוש זכויות וחוקים אחרים הנוגעים לתחום החברתי-כלכלי, כמו הבטחת הכנסה, למשל.

מטרתו של המוסד ביטוח לאומי הוא לדאוג לרווחתן של משפחות שהגיעו למצב כלכלי קשה, בין אם זמני או קבוע, ולוודא שלאלו יהיה בסיס כלכלי שיאפשר את קיומן בכבוד.

מאז הקמת המוסד וכינון החוקים הנוגעים לתחום הסוציאלי בישראל נוספו סעיפים נוספים לחוק הביטוח הלאומי. אלו נוגעים לביטוח זקנה ושאירים, תאונות עבודה ואובדן כושר עבודה, ועד תכניות אבטלה, פשיטת רגל ופירוק תאגיד.

תחת המוסד לבטוח לאומי נמצאת גם האחריות לדאוג לשירותי רווחה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, למשל קשישים, נוער וילדים במצוקה ונכים. המוסד לביטוח לאומי אכן מסייע בפיתוח שירותים אלו.

מובן שעל מנת לממן את כל השירותים והסיוע שנותן המוסד לביטוח לאומי יש צורך בתקציבים. תקציבים אלו מגיעים ממקורות מימון שונים. שני המקורות הגדולים והחשובים שבהם הם:

* גביה מהציבור.

* כספי המדינה.

בשנת 2005 היו במדינת ישראל כ-2.4 מליון שכירים מבוטחים בביטוח לאומי. נוסף על כך היו כ-600 אלף מבוטחים לא שכירים.

כל אחד מהמבוטחים נדרש לשלם אחת לחודש סכום מסוים מתוך המשכורת המשולמת לו. הסכום מופרש לקופת הביטוח הלאומי, והוא נועד על מנת למממן את פעילות המוסד.

דמי הביטוח הלאומי הינם יחסיים להכנסה. ככל שההכנסה גבוהה יותר – דמי הביטוח הלאומי גבוהים יותר. מובטלים ותלמידים משלמים את דמי הביטוח הנמוכים ביותר (כ-130 שקלים בחודש).

המוסד לביטוח לאומי הוא תאגיד והוא כפוף לביקורת מצד משרד מבקר המדינה ולפיקוח משרד הרווחה.

שירותי המוסד לביטוח לאומי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »