חיפוש

מה לעשות כאשר המזגן לא מחמם

בקיץ המזגן עבד נהדר וקירר את הבית, אך בחורף הוא לא מחמם ואתם מוצאים את עצמכם ישובים בסלון עם שמיכות ותנור.

המאמר יפרט מה לעשות כשהמזגן לא מחמם.

 

מה עושים בשלבים הראשונים?

השיניים נוקשות, בחוץ גשום וקר והדבר היחידי שאתם רוצים הוא מזגן שיחמם אתכם. בשלב הראשון תבדקו שהמזגן אכן נמצא על מצב של חום. על פי הציורים המופיעים על צג השלט בחרו בשמש שהיא למעשה מסמלת את המעבר לחום במזגן. לאחר מכן כוונו את דרגת הטמפרטורה הרצויה. גם אם כיוונתם את המיזוג ל- 30 מעלות ובצג השלט מסומנת אופציה הנותנת קור, הוא לא יעבוד על חום. לאחר שכיוונתם את האפשרות הנכונה ולא יוצא מהמזגן אוויר חם, אל תמהרו עדיין להזמין את טכנאי המזגנים. השלב הבא הוא פירוק הפילטר (מעין רשת) מהמזגן ושטיפתו במים תוך הסרת האבק. הלכלוך שהצטבר עלול להביא לסתימת האוויר היוצא מהמזגן ולכן הוא אינו מחמם. לאחר ניקוי הפילטר מפעילים שוב את המזגן. במידה והתקלה ממשיכה קראו לטכנאי מקצועי ואמין כדי לפתור את הבעיה. טכנאי מזגנים באר שבע ייתן לכם מענה מהיר ומקצועי ואתם כבר לא תקפאו מקור.

 

כיצד הטכנאי יטפל בבעיה?

בשלב הראשון הטכנאי יבדוק שאכן שלט המזגן נמצא על אופציה של חום ושהפילטר נקי. לאחר מכן הוא יבדוק במכשיר מיוחד אם יש במנוע של המזגן גז. ייתכן והגז דולף מחור שנוצר בצינור. במקרה כזה הטכנאי ימצא את החור ויתקן גם את הדליפה לפני שימלא גז חדש. כשיש דליפות גז למנוע אין כוח לקרר או לחמם את האוויר כי זה מה שמניע אותו. אפשרות נוספת היא שהתרמוסטט אינו עובד. לכל מזגן יש כמות תרמוסטטים שונה בהתאם לדגם ולמודל שלהם. כשאחד מהתרמוסטטים נפגע, המזגן מזהה טמפרטורה גבוהה ולכן אינו מחמם. הטכנאי יחליט אם צריך להחליף את התרמוסטט או להורות למזגן להמשיך לעבוד לפי התרמוסטט של השלט. כמו כן, ייתכן והמזגן אינו מחמם כתוצאה מקלקול במשאבת החום. המשאבה אחראית להעביר את המיזוג ממצב קירור לחימום ועל חימום הגז בתוך הצינור. משאבת חום היא חלק יקר יחסית ומורכב להחלפה. במקרה כזה ייתכן וכדאי לרכוש מזגן חדש.

 

תופעת חורף נפוצה בצנרת המיזוג

בלי קשר ליכולת החימום של המזגן, עלולה להתעורר בעיה נוספת בימי החורף הקרים. היא אומנם אינה משפיעה על תפוקת עבודתו של המזגן, אך עלולה להשפיע על השכנים. הצנרת של המזגן יושבת בחלק החיצוני של המבנה ובחורף היא מוציאה מים מהחלק של היחידה החיצונית ולא הפנימית כמו שעשתה בקיץ. במקרה כזה נוצרת נזילה שהיא אינה תקלה, אך בוודאי אינה נעימה לשכנים. טכנאי המזגנים עשוי לעזור ולפתור את הבעיה באמצעות כיוון הצנרת לאמבט ניקוז אותו יתקין.

 

מכשיר חימום

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »