חיפוש

כיצד התאורה משפיעה על חווית המגורים בבית?

אור הוא מקור חיים הכרחי, ולמרבית היצורים החיים יש זיקה חזקה אליו. כך למשל ניתן לראות בלילה עשים נמשכים לפנסי הרחוב וביום את החמניות מסובבות את ראשן לכיוון השמש. גם עבור בני האדם האור מספק המון, ויש לו השפעות מרחיקות לכת על הלך הרוח שלנו ועל היכולת שלנו לתפקד.

מסיבה זאת, כאשר הדבר נוגע לתאורה ביתית, חשוב מאוד להתאים את סוג התאורה על מנת ליצור האפקט הרצוי לנו. הכתבה הבאה תיתן לכם מספר עצות שימושיות לבחירת התאורה האופטימלית לביתכם.

 

יצירת אפקט הרגעה בעזרת תאורה חמימה ומרגיעה

לאלו מאיתנו שיצא לבקר באחת מערי העולם הגדולות ודאי יצא לחוות את תחושת עומס היתר על החושים שנוצרת בין היתר ממאות אלפים ואף מיליונים של שלטי פרסום, מלאים נורות לד, ניאונים וכדומה. גם בסביבתנו הקרובה יותר, מרביתנו חיים בתחושת לחץ תמידית בשל הצורך לעמוד במגוון רחב של יעדים והיותנו מוצפים במידע רב כל העת, ברשת, בשלטי חוצות, ברדיו ועוד.

מסיבה זאת, יצירת אווירה חמימה רגועה ואינטימית בבית חשובה היום יותר מתמיד. לשם יצירת תחושה מרגיעה ונעימה שכזאת הימנעו משימוש במקור אור חזק במיוחד אלא פזרו את מקורות האור שלכם למספר מוקדים שונים. השתמשו באהילים שישברו את קרני האור ויגרמו להם להתפזר בצורה טובה יותר והעדיפו להשתמש בנורות עם אור צהוב אשר יותר אווירה חמימה ומרגיעה יותר בהשוואה לאור לבן.

 

גם בעת לימודים וגם בעת עבודה – עזרה ביכולת הריכוז

עודף המידע שמאפיין את העידן המודרני יוצר הרבה מעבר ללחץ. גיוס משאבים מנטליים הנדרשים לשם עבודה ולימודים נעשה קשה במיוחד ואנשים רבים מתקשים להשלים משימות בזמן. אחת מדרכי ההתמודדות הטובות ביותר לבעיה זאת היא יצירת סביבת עבודה אשר תוכננה בקפידה כך שתספק את התנאים הטובים ביותר להשלים את המשימות המוטלות עליכם.

סביבת עבודה שכזו תמוקם בסביבה שקטה ורחוקה מהסחות דעת במידת האפשר ותכלול בין היתר משטח עובדה רחבה ככל שהמקום מאפשר, כיסא נוח מחשב, ספרי לימוד ועזרים הכרחיים אחרים וכמובן, תאורה חזקה ובהירה. מומלץ להתקין נורות בגוון בהיר או לבן גוון המכונה גם "אור יום" שכן הצבע שלו והאפקט שהוא עושה על הגוף דומה לאור יום – מעורר ומעודד פעילות ובכך מסייע לשמירה על רמות גבוהות של ריכוז.

 

עיצוב בעזרת תאורה

בין אם אתם מעוניינים בתאורה שתרגיע אותכם כדי שתוכלו ל לנוח מתלאות היום ובין אם אתם מחפשים דווקא תאורה בהירה שתעיר אותכם ותסייע לכם להתרכז במשימה שעומדת על הפרק, בחרו גופי תאורה מעוצבים ויפים שכן פריטים יפים שכאלו יעודדו את היצירתיות שבכם ואת מצב הרוח שלכם.

בחירת תאורה נכונה לחללי המגורים השונים שבביתכם תאפשר לכם להפיק את מלוא התועלת מחלל המגורים שלכם, גם בעת מנוחה והירגעות וגם בעת עשייה ויצירה.

נורה מחוברת לחשמל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
זרם מים
מה הוא מתקן המים התת כיורי?

בימים האחרונים הרשת גועשת. גולשים רבים מעלים פוסטים בקבוצות פייסבוק שונות ומבקשים לקבל פרטים על מתקן מים תת כיורי כמו זה שהיה בתכנית בישול מוכרת.

קרא עוד »
גידול הידרופוני במרפסת
3 פריטי גינון מומלצים

בין אם רק עכשיו עברתם לדירת חלומותיכם הכוללת גינה אחורית או מרפסת ובין אם יש לכם שטח בבית כבר כמה שנים והבנתם שהגיע הזמן לעשות

קרא עוד »