חיפוש

זכויות ילדים עם מוגבלות – ההבדל בין מוגבלות לליקוי

ילד הסובל ממוגבלות או לקות יכול לחוות לא מעט קשיים בתפקוד יום-יומי והוריו יצטרכו ללוות אותו ולעזור לו. על מנת לאפשר לאותו ילד לחוות חיים מלאים ותקינים ולהתפתח בחייו וכן על מנת להקל על ההורים בגידול וליווי הילד, ניתן סל סיוע המותאם לכל ילד בנפרד לפי רמת מוגבלותו. ריכזנו עבורכם את כל מה שכדאי שתדעו בנושא.

 

דעו את הזכויות שלכם

ילדים הסובלים מלקויות ומוגבלויות חווים קשיים רבים במהלך חייהם ולרוב מתקשים בניהול אורח חיים נורמטיבי וסדור. הוריהם נדרשים ללוות אותם ולסייע להם במהלך חייהם בהיבטים שונים – סיוע בהתניידות במידת הצורך, טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים, חינוך מיוחד או התאמת מסגרת לימודים, השגחה צמודה ועוד.

על מנת להקל על ההורים המלווים את ילדיהם ולאפשר לילדים מסגרת חיים מותאמת והתפתחות וכן לסייע להם להתמודד עם המוגבלות או הלקות ממנה סובלים, ניתנים סלי סיוע וכן זכויות מיוחדות עבורם. בין אם הילד שלכם סובל מלקות ובין אם מנכות, כדאי שתדעו מה מגיע לכם ומהן הזכויות העומדות לרשותכם. למידע והתייעצות לגבי זכויותיכם, מומלץ לבקר באתר – http://allrights.co.il.

 

מוגבלות ולקות – האם יש הבדל?

עיקר ההבדל בהגדרת מוגבלות ולקות הוא בהגדרות הרפואיות. ארגון הבריאות העולמי מגדיר את ההבדלים בין המושגים השונים על מנת לאבחן בצורה יעילה יותר ולאפשר מתן מענה מותאם לפי צורך. על כן, לקות תוגדר כאי שלמות רפואית אשר משמעותה – כל סוג של תכונה אשר גורמת לירידה בתפקוד ביחס למה שמקובל בשאר האוכלוסייה.

את הלקות קובע גורם רפואי, פסיכולוגי או פרא-רפואי. כנגזרת ללקות, פעילות מוגבלת תוגדר כ- מצב בו הלקות מפריע למי שסובל ממנה להשתתף בכל הגדרה של פעילות חיים חשובה בצורה עצמאית.

 

אז מה מגיע לכם?

כאמור, ההגדרות השונות מצביעות על המצב הרפואי של הילד. לאחר שלקותו ומוגבלות הוגדרה, תוכלו לברר לגבי מגוון רחב של זכויות וסלי סיוע אשר יותאמו למצבו של הילד שלכם, לרבות:

  1. קצבת נכות – במידה ונקבע כי ילדכם סובל מנכות יתכן ותהיו זכאים לקבל קצבת נכות שתעזור לכם לטפל בילדכם ולתת לו כל מה שיצטרך.
  2. סיוע וסבסוד טיפולים רפואיים – על מנת להקל עליכם בעלויות הרפואיות, ניתן סבסוד עבור תרופות, יעוץ רפואי וכו', חוץ הנדרשים עבור הילד.
  3. סיוע כלכלי וסבסוד – הורים לילד בעל נכות יוכלו לקבל סבסוד והנחות בתשלומים נדרשים ובסיסיים כמו למשל: סבסוד בתשלומי טלפון, תשלומי חשמל, תשלומי ארנונה ומים, סיוע בשכר דירה, קבלת הלוואה לרכישת דירה ועוד.
  4. תו נכה – אם ילדכם יוגדר כבעל נכות, יתכן ותהיו זכאים לקבל תו נכה לרבכם.
  5. ליווי גורמי רווחה – תהיו זכאים לקבל ליווי מטעם גורמי רווחה ועובדים סוציאליים.
  6. חינוך מיוחד – במידת הצורך תותאם מסגרת חינוכית לילד.

ילד עם מוגבלות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »