חיפוש

האם קיים חוק בעניין רשלנות רפואית?

 רשלנות רפואית נחשב לתחום משפטי מעניין ונרחב. שכן, הוא כולל תחתיו מצבים שונים, מורכבים יותר ומורכבים פחות. ובסופו של דבר, המצבים הללו כוללים אנשים כמוני כמוך שעברו הליך שגרם להם לנזק. הדבר גורם לתהייה בקרב רבים בנוגע לחוק בנושא. כדי לשים קץ לשאלות בנושא זה, יצאנו לבדוק באופן מעמיק האם קיים חוק בנוגע לרשלנות רפואית? הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שאתם רוצים לדעת.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

בדרך כלל אנו כותבים את המדריכים שלנו באופן עצמאי לאחר שאנו עורכים חיפוש מקיף בספרים ובאתרים מוסמכים ברחבי הרשת. הפעם, בחרנו לפנות אל גורמים חיצוניים שיאפשרו לנו להבין אחת ולתמיד האם יש חוק בנושא זה. כדי שנוכל להגיע אל גורמים אמינים, פרסמנו סקר וביקשנו מאנשים יודעי דבר שחיים ונושמים את התחום לציין בפנינו מידע מבוסס. כזה שמגיע מתוך מאמרים וספרי משפט. לשמחתנו, פנו אלינו מעל 40 אנשים. בסופו של דבר הסתייענו ב – 3 מתוכם. זו ההזדמנות להודות להם על הזמן שהקדישו. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור.

 

מהי בכלל רשלנות רפואית?

אם הגעתם לכאן מבלי לדעת מהי בכלל רשלנות רפואית, כדאי שתדעו שערכנו בירור מקיף בנושא וחזרנו עם תשובות. רשלנות מסוג זה היא כזו שמתבצעת על ידי גורמים רפואיים שונים, למשל:

  • רופאים
  • אחים ואחיות
  • מנתחים
  • רופאים מרדימים ועוד

הרשלנות גורמת בעצם לנזק למטופל והוא עשוי לבוא לידי ביטוי בפן הנפשי או הפיזי. אם עברתם רשלנות שכזו, אתם יכולים לעצור רגע את שטף הקריאה וללחוץ על הלינק הבא: https://www.df-law.co.il.

 

אז מה התשובה לשאלה? יש חוק בעניין רשלנות רפואית?

אחד מהגורמים שליווה אותנו בכתיבת המדריך ציין בפנינו כי הרשלנות הרפואית מוגדרת בחוק במילים הבאות: "… במשלח יד, פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות… ".

 

איך הדבר משפיע עליכם?

העובדה כי קיים חוק בנוגע לרשלנות רפואית  משפיע על כל אחד ואחת מתושבי מדינת ישראל. שכן, אדם שעבר רשלנות רפואית ונגרם לו נזק (לא משנה מה גובה הנזק) לא מושלך לכלבים. יש לו גיבוי. הוא יכול לפנות אל עורך דין שבקיא בתחום ולהסתייע בו כדי לקבל את המגיע לו.

 

מציאת עורך דין מומלץ

אם עברתם רשלנות רפואית ואתם רוצים לתבוע כדי לקבל את המגיע לכם, אתם צריכים תחילה לערוך חיפוש אחר עורך דין מומלץ. ניתן לעשות זאת באמצעות בירור אל מול שכנים, מכרים, קולגות או אנשים אחרים שאתם סומכים עליהם. סביר להניח כי מילה מאדם מוכר ומוערך תוביל אתכם בסופו של דבר אל העורך דין המתאים לכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את החוק הקיים על רשלנות רפואית. נאחל לכם רק בריאות.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »