חיפוש

איך להגיע לחיים עצמאיים לאחר שקיעה בחובות?

שקיעה בחובות היא תהליך מתמשך אשר אינו מתרחש לפתע פתאום. מלבד השפעותיה הכלכליות של סיטואציה כזו, הרי שהיא משפיעה גם על מצבם הבריאותי של החייבים. אמנם נראה כי מדובר בבור כלכלי ללא תחתית, אך למעשה, קיימות מספר דרכים יעילות וחוקיות לסגור את החובות ולצאת לדרך עצמאית חדשה

 

שקיעה בחובות והמשמעויות הנלוות

שקיעה בחובות הפכה להיות חלק משגרת חייהם של לא מעט אנשים, היכולים להיקלע למצב כזה הן בשל התנהלות כלכלית כושלת והן בשל סיבות אותן לא ניתן לצפות מראש (כמו מגפת הקורונה, מחלות ופציעות שונות וכדומה).

המשמעות העיקרית והבולטת ביותר בכל הקשור לשקיעה בחובות היא כמובן ההגבלות והסנקציות הכלכליות המוטלות על החייבים, דוגמת הגבלות על חשבון הבנק, שימוש באשראי, יציאה לחו"ל ועוד. בנוסף על כך, למציאות של שקיעה בחובות קיימות גם השפעות הנלוות, המשפיעות בין השאר על מצבו הבריאותי של החייב, כתוצאה מלחץ ואי הוודאות הכלכלית.

 

לצאת לדרך כלכלית חדשה – האם זה אפשרי?

שקיעה בחובות היא תהליך מתמשך, אשר בעיניהם של החייבים נראה כבור כלכלי ממנו לא ניתן לצאת. אך למעשה, החוק בישראל מעניק לחייבים מספר דרכים יעילות לסגור את חובותיהם ולצאת לדרך כלכלית חדשה, כפי שנראה בהמשך. להרחבה ופרטים נוספים בקרו באתר origilatadv.co.il.

פתרונות אלו נראים במבט ראשון כדרך להתחמק מתשלום החובות של החייב, אך ההיגיון העומד מאחורי פתרונות אלו היא עצם העובדה כי רבים מהחייבים הם אנשים נורמטיביים, שנקלעו למצב זה שלא בכוונת מזיד וכחברה, קיימת לנו מטרה משותפת לשקם אותם ולהחזיר אותם למעגל העבודה, במקום להעמיק את הבור הכלכלי אליו נקלעו.

 

כיצד יוצאים לחיים עצמאיים לאחר שקיעה בחובות?

במסגרת החוק ניתן למצוא כיום מספר אפשרויות ומסלולים ליציאה מהחובות, כאשר לכל הליך קיימים היתרונות והחסרונות שלו ובכדי למצוא את המסלול המיטבי והמתאים ביותר למצב שלכם, חשוב ומומלץ להיעזר בעו"ד המתמחה בתחום מחיקת חובות. ככלל, בין הדרכים הבולטות והנפוצות ביותר למחיקת חובות ויציאה לחיים עצמאיים, ניתן למצוא את:

 

חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא חוק שנכנס לתוקפו במהלך שנת 2018, כשהוא נועד להחליף ולשדרג את תהליך פשיטת הרגל, בעל הסטיגמה השלילית וההליך הבירוקרטי המסורבל והממושך.

 

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

במידה וקיימים לכם מספר תיקים בהוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לאיחוד התיקים, בצורה שתייעל את ההתנהלות מול הוצאה לפועל בכלל ומול הנושים בפרט.

 

יוצאים לדרך כלכלית עצמאית – איך מתחילים?

אין ספק כי האפשרויות השונות ליציאה לדרך כלכלית עצמאית מהווה הזדמנות יקרה מפז עבור חייבים רבים ובכדי להתחיל בתהליך, חשוב לפנות בהקדם על עו"ד המתמחה במחיקת חובות, אשר יבחן את סך החובות ומאפייני החובות ויפעל למציאת הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

 

לסיכום

כפי שראינו, שקיעה בחובות אינה מציאות בלתי הפיכה, כאשר המחוקק מעמיד לחייבים מספר אפשרויות ליציאה לדרך כלכלית עצמאית, כמו לדוגמה באמצעות חדלות פירעון ושיקום כלכלי ואיחוד תיקים בהוצאה לפועל. על מנת להתאים עבורכם את הפתרון היעיל והמיטבי ביותר, מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה במחיקת חובות בהקדם.

חוֹב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »