חיפוש

טירונות ולחץ נפשי בצבא

אין על זה ויכוח, במהלך הטירונות ובמהלך השירות הצבאי אתם תחוו לחצים כאלו ואחרים.

יחד עם זאת שהסטרס והלחצים הם נפוצים, בחלק מהמקרים אנשים גם מפתחים קשיים רגשיים ונפשיים כתוצאה מאותם לחצים. אם זה חלילה קרה לכם, רצוי לשקול תביעה משפטית.

מי מאיתנו לא חווה לחצים וסטרס?

כנראה שכולנו, אלא אם נולדנו נטולי רגשות לחלוטין, משהו שלא קיים. ישנם כל מיני שלבים בחיים וישנן כל מיני תקופות כאלו ואחרות, שבמהלכן אנשים יחוו יותר ופחות לחצים, רק שאצל חלק מהאנשים הלחצים האלו עשויים להתפתח עד כדי חרדות.

במקרים מסוימים, אפילו חרדות קיומיות. אם אתם נמנים בין האנשים אשר פיתחו חרדות כתוצאה מלחצים בטירונות, אנחנו ממליצים לכם לשבת לפגישת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון בהקדם.

 

כל אחד והחוויה שלו – סטרס ולחצים נפשיים בצבא

חכמים מאיתנו כבר אמרו בעבר: "זה לא מה שאתה עובר, זה איך שאתה עובר אותו". במילים אחרות, כל סיטואציה יכולה להשפיע אחרת על כל אדם. בעוד שנפילה או מעידה ברחוב יכולה להביך קלות את יוסי, אותה נפילה ברחוב יכולה לגרום אצל יניב לחרדות מהיום והלאה.

באופן ממש דומה לכך, אפשר לציין כי הטירונות יכולה להוות חוויה יפהפייה עבור אנשים מסוימים, ועבור מתגייסים אחרים החוויה של הטירונות עלולה להיות פשוט איומה. ואגב, זה ממש לא משנה אם מדברים על שירות קרבי או של ג'ובניק.

 

האם גם בטירונות 02 מתגייסים מסוימים נוטים לפתח חרדות?

בואו קודם כל נדייק את עצמנו, זה לא שמתגייסים "נוטים" לפתח חרדות בטירונות 02, אבל אין ספק שחרדות יכולות להתפתח גם בטירונות מהסוג הזה. בסופו של דבר, גם חוויה של טירונות 02 יכולה להיות טראומתית עבור אנשים מסוימים.

אם בעקבות חרדות חברתיות, או אם בעקבות חוויות של סטרס ולחצים נפשיים, אין ספק שהחוויה של הטירונות עשויה להיות מורכבת למדי עבור חלק מהמתגייסים.

לידיעתכם, נכון ל-2020, אתם ממש לא מחויבים להסתייע בשירותיו של עורך דין צבאי, מאחר שהחוק מאפשר לכם להסתייע בשירותים של עורכי דין אזרחיים, כמו למשל עורך דין משרד הביטחון, או עורך דין נכי צה"ל. למידע נוסף על תביעות נגד משרד הביטחון לחץ כאן כעת.

 

פגישת ייעוץ עם עורך דין למטרת תביעה נגד משרד הביטחון

אם גם אתם חוויתם לחצים בטירונות או בשירות הצבאי, והלחצים האלו הובילו להתפתחותן של חרדות כאלו ואחרות, או אולי גם קשיים נפשיים ורגשיים. קודם כל קבלו טיפול רפואי. על טיפול רפואי לעולם אין לפסוח, אתם חייבים לראות את אנשי המקצוע המתאימים.

במקביל לכך, תעשו מה שניתן מבחינה משפטית. תסתייעו בעורך הדין הנכון, תחלו את התהליכים המשפטיים הנדרשים והובילו את כתב התביעה על הצד המוצלח ביותר. בהצלחה!

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הטרדה מינית בצבא

צה"ל של השנים האחרונות הוא צבא שונה לגמרי ביחס לצהל של לפני 30 ו-40 שנה בכל הנוגע להטרדות מיניות. המטכ"ל זיהה את הבעיה וסימנה כאחד

קרא עוד »