חיפוש

יין צרפתי או יין ישראלי – מה טעים יותר?

תעשיית יין של מאות שנים מול יקבים צעירים, סגנון אירופאי לעומת אקלים ים תיכוני, מסורת לעומת חדשנות – מה קורה כשמעמידים את היינות הישראלים מול היינות הצרפתיים, ומה הקשר בין יינות לגיאוגרפיה ולאקלים?

תעשיית היין באזור ישראל אמנם הולכת אחורה אלפי שנים, אבל במונחים של תעשיית היין המודרנית, ישראל עדיין לא נחשבת למעצמה עולמית בתחום. הסיבה לכך היא שמדובר בתעשייה צעירה יחסית, שעדיין לא פיתחה מוניטין, ובמקומות רבים בעולם עדיין מעדיפים יינות צרפתיים או איטלקיים. עם זאת, התעשייה המקומית זוכה להתעניינות רבה.

 

מה הקשר בין גיאוגרפיה ויין?

כאשר מדובר ביין, שיטת ההכנה היא לא הדבר היחיד שמשפיע. לגיאוגרפיה יש השפעה גדולה על הטעם של היין, מפני שהטעם של הענבים מושפע רבות מהאקלים במקום הגידול ומסוג האדמה בה הם גדלים.

בצרפת קיימים מספר אזורים שבהם יש תעשיית יין מפותחת במיוחד, הודות לתנאי אקלים מתאימים שמאפשרים גידול זנים ספציפיים של ענבים. שבעת האזורים המפורסמים ביותר הם בורדו, אלזס, לואר, בורגונדי, פרובנס, קוט דו רון, והמפורסם ביותר – מחוז שמפיין. יש לא מעט מקומות ברחבי העולם שבהם מייצרים יין לבן מבעבע, אבל רק זה שמיוצר בשמפיין יכול להימכר תחת השם שמפנייה.

גם בישראל קיימים אזורים שמספיקים תנאים אופטימליים לגידול ענבים, ובהם מתרכזים רבים מהיקבים בארץ: אזורים אלו נמצאים בעיקר באזור צפון הארץ, שם ממוקם יקב רמת הגולן ויקבים נוספים הנהנים מהאקלים הקריר יחסית של הצפון. יקב רמת הגולן מנצל את היתרונות הייחודיים של אזור רמת הגולן, מספק אוסף ייחודי וורסטילי של תנאי גידול – המאפשר ליצור יינות בסגנונות שונים ובטעמים מורכבים ומעניינים.

 

גאווה מקומית

יינות צרפתיים זוכים להכרה והערכה מסביב לעולם, והם ידועים כיינות איכותיים במיוחד, המיועדים לאניני טעם. עם זאת, עם התפתחות תעשיית היין הישראלית ניתן לראות שהיינות הישראלים לא נופלים באיכותם מהמתחרים האירופאיים: יינות בוטיק ישראלים קוטפים פרסים בתחרויות יוקרתיות מעבר לים, ויקבים מקומיים וצעירים מתחרים עם ענקיות היין הצרפתיות. יינות ישראלים מגיעים גם לתפריטים של מסעדות יוקרה מעבר לים, ומככבים בהם לצד היינות הצרפתיים.

 

עניין של טעם

כאשר מעמידים את היינות הצרפתיים לתחרות מול היינות הישראליים, קשה להכריע בוודאות אילו יינות טעימים יותר. בסופו של דבר, מדובר בעניין של טעם אישי – יש חובבי יין שיעדיפו את היין הצרפתי, ולעומתם יש כאלה שתמיד ילכו למדפי היין הישראלי. למרות זאת, כדאי לציין שכאשר מדובר ביינות שולחן רגילים, מהסוג שקונים בסופר לארוחת שישי, היינות הישראליים מובילים – במבחני טעימה עיוורת הם זכו לציונים גבוהים יותר ביחס למתחרים הצרפתים.

ניתן לראות שבשנים האחרונות תעשיית היין המקומית זוכה לפרסים בתחרויות בינלאומיות, ויקבים ישראלים, כמו יקב רמת הגולן, מייצרים יינות איכותיים שעומדים בתחרות גם עם יצרניות יין ותיקות בצרפת.

ענבים בקבוק וכוס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מזון לכלבים
4  סוגי מזון יבש לכלבים

מזון יבש לכלבים הוא האוכל העיקרי שממנו כלבים ניזונים ולכן חשוב לבחור נכון את המזון עבורם בכדי למנוע השלכות על בריאותו של הכלב. רוב הכלבים

קרא עוד »
פירות על מגש
6 הפירות היקרים ביותר בעולם

רבים מן האנשים לעיתים מתלוננים על גובה מחירי המחייה ובפרט על מחיריהם של הפירות והירקות בישראל, אשר הולכים וגדלים בתקופות מסוים. הטענה על יוקר הפירות

קרא עוד »