חיפוש

יש לכם ביטוח חיים כפול? איך מטפלים בזה?

חברות הביטוח הן מערכות הפיננסיות החזקות במדינה, המחזיקות בקופתן רזרבות אדירות של כספים, אשר נועדו להבטיח את יציבותן ולצמצם את האפשרות לקריסה פתאומית של מי מהן.

מצב זה נובע ממספר סיבות, כאשר הסיבה העיקרית היא המדיניות הממשלתית הנוהגת אשר מבקשת להבטיח את יציבותן, ואחרת היא העובדה שישנם רבים שלא מטפלים כראוי בכיסויים הביטוחיים שלהם, ומותירים כספים רבים שלא לצורך בידי אותן החברות.

בפסקאות בקרובות נבחן כיצד ניתן לצמצם את התשלומים החודשיים לחברות הביטוח.

 

סבך הביטוחים

בשנים המוקדמות לחיינו הבוגרים אנו נתקלים בצרכים חדשים אשר מובילים אותנו לרכוש כיסויים ביטוחיים שונים. אנו רוכשים רכב ובעקבות זאת רוכשים ביטוח רכב, אנו מתחתנים ומבקשים לדאוג לגורלם של היקרים לנו ורוכשים ביטוח חיים, אנו רוכשים דירה ונדרשים לרכוש ביטוח דירה. כלומר, במקרים רבים כל שלב בחיינו נלווה לרכישת כיסוי ביטוחי כלשהו. העניין הוא שאילו בעבר נדרשנו להקים פנייה יזומה לחברת הביטוח ולהעמיק בפרטי הפוליסה שלנו, כיום סוכני הביטוח וחברות הביטוח מקימות את הפנייה אלינו באופן יזום, כלומר התפקיד של הלקוח הוא פאסיבי יותר. מצב זה מוביל לכך שכעבור מספר שנים ישנם אנשים רבים המוצאים את עצמם כלואים בתוך סבך ביטוחי, ושהם אינם יודעים אילו כיסויים יש להם ולאילו מקרים.

 

השבת המצב לקדמותו

ישנם כאלה הסבורים כי ברכישת כיסויים ביטוחיים העיקרון המנחה צריך להיות בבחינת "כל המרבה הרי זה משובח". עם זאת, גישה זו אינה הולמת את תכלית הכיסוי הביטוחי ואת מנגנון ההפעלה שלו. הרציונל מאחורי אותו העיקרון למעשה אומר שבשעת משבר לא נצטרך לחשוש מפני היעדר כיסוי, וכן כי הכיסוי הכפול יספק לנו תועלת כפולה. אולם לא כך המצב. כאשר אדם רוכש ביטוח חיים כפול הוא לא יזכה להנות מכפל תשלום. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתכלית הכיסוי הביטוחי היא להביא להשבת המצב לקדמותו ולא לעדנה כלכלית של המבוטח. במקרה של כיסוי כפול החברות יבצעו קיזוז ביניהן, תוך אי העברת כספים למבוטח.

 

בדקו כפל ביטוחים

לאור אי היעילות של כיסוי כפול, הצורך באיתור כפילויות ומניעתן גדול. בשנים עברו הדרך לעשות זאת הייתה כמעט בלתי אפשרית והייתה כרוכה בפנייה יזומה לכל חברות הביטוח בישראל. עם זאת, כיום הדרך לעשות זאת היא באמצעות כניסה לאתר "הר ביטוח" שהוא שירות מטעם המדינה שמתכלל את כל הנתונים הביטוחיים מכל חברות הביטוח ובו תוכלו למצוא את כל הכיסויים אותם רכשתם במהלך השנים.

 

אל תתייאשו

קרוב לוודאי שיהיו מי שיסברו כי ביצוע כל הפעולות הללו היא כל כך מורכבת עד שאין טעם בלהתחיל בה. לא כך המצב. כיסוי ביטוחי עודך עשוי לעלות עד כדי הוצאה מיותרת של מאות שקלים בחודש שיורדים לטמיון. לכן, למידע נוסף בעניין הכנסו לפורטל המקיף בו תוכלו למצוא מידע יעיל נוסף.

 

ביטוחים שונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כפל ביטוח
לחסוך כסף עם בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים היא בדיקה שגרתית מומלצת אחת לשנתיים וחצי. מבצעים אותה כדי למצוא ביטוחים כפולים או לא רלוונטיים וכך חוסכים בתשלומים מיותרים. איך ואיפה

קרא עוד »
מבנה משותף
מה הוא ביטוח מבנה משותף?

שמעתם על ביטוח מבנה משותף ולא ידעתם מה זה אומר? קבלו את המאמר המקצועי שיעשה לכם סדר בכל מה שקשור לביטוח מבנה משותף, הכיסוי שהוא

קרא עוד »
הר ביטוח
מה זה "הר הביטוח"?

אם אכפת לכם מתיק הביטוח שלכם, סביר להניח שכבר שמעתם על הר הביטוח. אתר הר הביטוח הוקם על מנת לאפשר למבוטח לקבל מידע על תיק

קרא עוד »