חיפוש

כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא עושה את עבודתו, אך כולנו בני אדם וטעויות מתגלות, אתם מוצאים את עצמכם מעבירים שוב ושוב נתונים ומנסים לייעל את התהליך. מוזמנים לגלות עוד על הדרכים להפקת תלושי שכר.

 

העסקת מנהל חשבונות

האופציה המוכרת והיקרה(!) להפקת תלוש שכר היא להעסיק חשב שכר מקצועי שיחלוש על התחום. הבעיה היא שמדובר בהוצאות העסקת עובד נוסף. מדובר בעובד בעל הכשרה ולא בכל תחום תמצאו מישהו שיתן לכם שירות יעיל ומקצועי כל כך. מדובר בהוצאה חודשית יקרה הכוללת את שכר העובד, התנאים הסוציאליים הנלווים, עמדת מחשב וכל המסביב.

 

לשכת שכר חיצונית

ניתן להנות מלשכת שכר חיצונית המציעה שירות הכנת תלוש שכר. כך המעסיק מפנה אליה את נתוני השכר והמשרד החיצוני מחשב את התלושים ומפיק אותם ביעילות תוך מתן ליווי צמוד למעסיק ולעובדים המעוניינים לשאול שאלות על שכרם. זוהי הדרך החסכונית והמשתלמת ביותר. ולא רק לעסקים קטנים. גם בעלי חברות גדולות נוכחים לראות כי באמצעות לשכת שכר חיצונית, הם מייעלים את רווחיות העסק שלהם.

 

תוכנה לחישוב שכר

בתי עסק רבים רוכשים רישיון להפעלת תוכנה המפיקה תלושי שכר. אך גם כאן הם צריכים להשקיע זמן ומאמץ בהפקת התלושים כנדרש. לא תמיד יש איש קשר איתו ניתן להיות בקשר לקבלת תמיכה, המעסיק מוצא את עצמו עוסק בדברים פחות משמעותיים ולכן הוא גם פחות פנוי לצרכי העסק וחבל.

 

למה חשוב שתלושי השכר יהיו מדויקים?

תלוש השכר מציין בסופו של דבר את הדרך לחישוב משכורות העובדים. אף אחד לא ישמח לגלות טעויות בחישוב המשכורת שלו. טעויות בתלוש השכר עלולות להוביל למרמור עובדים, תביעות מצד העובדים וחוסר אמון במערכת. כדי למנוע מצבים כאלו, חשוב שיהיה מי שיטפל בתלושי השכר בצורה מקצועית ויעילה. חשוב שהתלושים ינתנו בזמן, כל איחור בהגשת עלול להוות עילה לתביעה ואף מעסיק לא מעוניין למצוא את עצמו במצב כזה. לא כדאי לזלזל בהפקת התלושים ולפנות למישהו שהוא לא מומחה כנדרש.

 

מה כוללים שירותי לשכת שכר במיקור חוץ?

חוץ מהפקת התלושים, לשכת השכר תתנהל עבורכם מול הגופים הרלוונטיים והיא תכין דו"ח ביטוח לאומי, דו"ח למס הכנסה, דו"ח הפרשות לפנסיה ודיווח משכורות בדו"ח המאזן. כאשר יש צורך בהעברת דוחות לקופות גמל וכדומה, ניתן לבקש גם שירות זה. לכל לשכת שכר שירותים שונים. כאן ריכזנו את מה שחשוב שתבקשו לקבל.

 

לסיכום

הפקת תלוש שכר מצריכה ידע מקצועי ומוסמך. כפי שסיכמנו כאן, קיימות מספר דרכים להפקת תלושים. הדרך המשתלמת ביותר לבעלי עסקים היא לרוב הפקת תלוש שכר באמצעות לשכת שכר חיצונית המקבלת תשלום פר תלוש ומספקת עבודה מקצועית ויעילה.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »
מחשבון
כל משרות ההייטק לסטודנטים במקום אחד

סטודנטים שלומדים מקצועות שמשתלבים בתחום הייטק כמו אבטחת מידע, לימודי סייבר שונים ועוד תחומים, יכולים לחפש עבודה באתרי האינטרנט השונים ולראות שאכן קיימות משרות סטודנט

קרא עוד »