חיפוש

כך תבדקו מה שלום הפנסיה

מי לא שמע על החשיבות של קרן פנסיה, מדובר באבן דרך חשובה במציאות שלנו בכדי לדאוג כלכלית ליום שנצא לפרישה. אבל כמה מאיתנו לא מבינים בתחום הזה בכלל, לא יודעים דבר לגבי מה באמת קורה עם הפנסיה שלנו, כמה יש לנו שם, על מה אנחנו משלמים, מה ההבדל בין מסלול אחד לאחר והרשימה עוד ממשיכה. בעצם אנחנו יותר לא יודעים מאשר יודעים, ולכן חשוב שנשנה את זה. בסופו של דבר זה הכסף שלכם והעתיד שלכם, לכן זה גם הזמן לקחת את זה לידיים שלכם ולדעת איך לבדוק בעצמכם מה בדיוק קורה עם הפנסיה שלכם.

 

הבנה בסיסית

ישנה חשיבות עצומה לבדוק מה קורה עם הפנסיה שלכם, דרך מסלקה פנסיונית, מתאפשרת לכם הדרך לפרוס הכל ולקבל מושג למה שבאמת קורה שם. חשוב להבין שפנסיה זה לא רק מקום לשמירה על כסף עבור העתיד, זה מקום להשקעות, השקעות כספיות דרך בתי השקעות מובילים כמו ibi, נעזרים בדברים הקיימים וילמדו אתכם מהר שגם כסף הפנסיה שלכם, זה בסוף קרן השקעה לכל דבר.

 

ידע זה כוח

אי אפשר להשתמש בכוח שיש בהשקעה בעזרת כספי הפנסיה שלכם, מבלי להבין באיזה מסלול אתם נמצאים, או מבלי לדעת לקרוא את הדוח השנתי שאתם מקבלים לאימייל שלכם בכל שנה. חשוב לדעת איך בוחנים את הפנסיה שלכם באופן שמלמד אתכם מה אתם מקבלים ואיזה שינויים אולי עדיף לכם לעשות. לדעת מה קורה ומה האפשרויות שלכם, זה ההתחלה של ההבנה בשימוש במה שיש לכם וההכוונה לבחירות מותאמות אליכם.

 

בדיקת דמי הניהול

קודם כל, כל קרן פנסיה גובה דמי ניהול, גם אם אנחנו לא מודעים לכך או מתייחסים לעובדה הזאת. אך הבנה ושליטה בגובה דמי הניהול, זאת הדרך הנכונה ביותר להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלכם. ככל שתשלמו פחות על הניהול, יישאר יותר כסף בחיסכון, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של דמי ניהול, על ההפקדה ועל הצבירה. לכל קרן פנסיה יש תנאים, מדיניות וגבהים שונים של כל חלק, בדוח השנתי תוכלו לראות את הפירוט הזה ולקבל מושג.

 

בירור תשואה

מכיוון שמדובר בקרן השקעה לכל דבר, חשוב לדעת מהי התשואה שאתם מקבלים, ואם יש לכם אופציה להגדיל את התשואה שלכם. הנתונים נבדקים בכל עת מכל מיני גורמים שונים, בקלות תוכלו לראות את הנתונים דרך האתרים של קרנות הפנסיה, דרך אנשים בכירים בתחום שמספרים על מה שנמצא מהבדיקות השונות שנעשו, ודרך המידע הזה, תדעו מה קורה אצלכם ומה יש באפשרותכם לעשות.

 

לסיכום, תפנו אל קרן הפנסיה שלכם

בשביל לקבל יותר מידע, מבלי לחכות לדוח השנתי או לנסות לקרוא בין השורות, הדרך הטובה ביותר היא לפנות ישירות אל קרן הפנסיה שלכם. לשאול את כל השאלות, לברר את המידע, על מה שאתם משלמים, מה האפשרויות שלכם מבחינת מעבר בין מסלולים שונים שאולי יתאימו לכם יותר, ומה הדרך במידה ותרצו לעבור לקרן פנסיה אחרת. חשוב לדעת כמה שיותר, בכדי לבסס את ההחלטות שלכם על נתונים המלצות והתאמה.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »