חיפוש

כמה כסף אפשר לקבל דרך החזרי מס?

כל עובד בישראל שהוא תושב המדינה, זכאי לנקודות זכות במס, אבל רבים משתייכים גם לקטגוריות נוספות שמזכות אותם בנקודות, ואינם יודעים זאת. המס החודשי של כל עובד משולם, לרוב, בגובה רב מזה שאמור להיות משולם, וכך נצברים אלפי שקלים בקופת מס ההכנסה בישראל, שצריכים להגיע ליעדם המקורי – העובדים. החזרי מס מטרתם להשיב את הכספים הללו לבעליהם, אבל על מנת לקבלם יש להגיש בקשה מסודרת על פי החוק.

האם זה נכון שהחזר מס יכול להגיע לאלפי שקלים?

זה תלוי: ההפרש בין מה שעובד שילם בפועל למה שאמור היה לשלם, יכול לנוע בין אפס שקלים למאות שקלים מדי חודש. כאשר הכסף מצטבר לאורך זמן, ולאור העובדה שבקשה לקבלת החזרי מס ניתנת להגשה גם עבור שש שנים אחורה, אצל אנשים מסוימים זה בהחלט עשוי להתבטא באלפי שקלים. אצל אחרים, לעומת זאת, ייתכן שלא בוצעו טעויות בחישוב המס בכלל, והסכום ששולם היה זהה לסכום הנדרש. רק בדיקה של כל עובד עבור המקרה שלו עצמו, תוכל לספק מידע לגבי היתכנות קבלת החזר של מס, ואומדן כללי לגבי גובה המס בהתאם לנתונים שיספק העובד.

כמה כסף
מה אפשר לעשות לגבי שנים שחלפו – האם זה אבוד?

כאמור, ניתן להגיש בקשה עבור עד שש שנים לפני שנת המס הנוכחית, אבל חשוב להביא אישורים וטפסים רלוונטיים עבור כל שנה ושנה בנפרד. הבקשה תידון עבור כל שנת מס, והכסף יועבר במלואו לחשבון הבנק של העובד. מסיבה זו בדיוק, מומלץ לשמור תלושי משכורת ואישורים שונים הנראים לכם רלוונטיים, גם אם סיימתם לעבוד במקום מסוים – הטפסים הללו עשויים להיות שווים הרבה כסף כאשר תגישו בקשה עבור החזרי מס בחלוף הזמן.

מה חשוב לעשות כאשר מתחילים מקום עבודה חדש?

כדאי להכיר את הקריטריונים השונים שמאפשר החוק לקבלת נקודות זיכוי במס ההכנסה, ולבחון האם אתם עומדים תחת אחת מההגדרות, או אם עמדתם תחת אחת מהן בשש השנים האחרונות. בנוסף, חשוב לעדכן גם במהלך השנה את המעסיק, במידה ומצבכם האישי השתנה ואתם כעת זכאים לנקודות זיכוי נוספות. זה יכול לקרות למשל אם נולד לכם ילד במהלך שנת המס, כאשר אתם עוברים דירה ובזכות סיבות רבות נוספות, שישתלם לכם מאוד להיות מודעים אל מה שהן מקנות לכם.

מה עושה מי שעובד בכמה מקומות בו זמנית?

בין אם אתם עובדים במספר מקומות עבודה במקביל על מנת להתפרנס, ובין אם אתם בעלי מקצועות חופשיים שעובדים באותו תפקיד אך בכמה מוסדות – ומקבלים משכורות מכמה גורמים, חשוב לעדכן את מס ההכנסה בכך. חוסר בתיאום מס עלול להביא לתשלום גבוה מדי שיילקח מהמשכורת שלכם, ועל מנת למנוע את הטרחה שבהגשת בקשה לקבלת החזרי מס מוטב להשקיע זמן, ולבצע תיאום מס בכל פעם שאתם מתחילים העסקה במקום חדש.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »