חיפוש

כמה כסף צריך בכדי להשקיע בנדל"ן ?

בשביל להשקיע בנדל"ן ברמה הבסיסית ביותר מינימום ההשקעה שבאת תניב תשואה שכדאי יהיה בשבילה לעשות את ההשקעה הוא לכל הפחות 300 אלף שקלים חדשים.

אבל השאלה כמה כסף צרי בשביל להשקיע בנדל"ן היא שאלה מאוד מורכבת, מכיוון ויש השקעות נדל"ן שמצריכות גם מעל מיליון ₪, ויחד עם זאת השקעות נדל"ן במדינות רבות בעולם שאפשר לעשות גם עם 100,000 שקלים בלבד ועדיין להגיע לאותם אחוזי תשואה.

למרות שאנו מגעים לאותם אחוזי תשואה, לא נשכח לרגע שהאחוז הוא חלק מהשלם, ובשביל רווח של הון של כמה מאות שקלים בודדים, אחרי ניכוי מס רווחי הון, וכמובן האפשרות שבאותו הכסף בדיוק היינו יכולים להרוויח הרבה יותר, השקעת הנדל"ן הופכת להיות לא כדאית.

לכן, השקעה בנדל"ן לא תהיה תמיד ההשקעה הטובה ביותר עבור כל אחד, למרות שזאת השקעה בעלת סיכון נמוך ויחס התשואה ביחס לרמת הסיכון הוא משתלם במיוחד ולכן אנו מוצאים הרבה מאוד אנשים רוצים לבצע דווקא השקעות בנדל"ן במיוחד במדינת ישראל.

 

קצת כסף הרבה אנשים

היום השקעה בנדל"ן יכולה להיות כל כך קטנה שאתם אפילו לא תאמינו שבסכומים כאלו נמוכים אתם יכולים לרכוש קרקע או נכס.

אחת השיטות היא כמובן להשקיע ביחד, אתם יכולים להתאגד יחד מספר חברים ולרכוש יחד נכס נדל"ן שיהיה כהשקעה.

כמובן שבמקרה כזה אחוז התשואה והרווח לא יהיו שווים את המאמץ, אבל עדיין זאת אפשרות מעולה שיכולה להביא לכם בסכום השקעה נמוך מאוד תשואה נאה במיוחד.

זה גם מה שגרם להרבה "קבוצות רכישה" לקום, אותן קבוצות רכישה עובדות בשיטה שבה הן יוצרות כוח קנייה גדול, בזכות כוח הקנייה הגדול שהן יוצרות הן יכולות להרשות לעצמן לבקש (וכמובן שגם לקבל) מהרבה קבלנים מחירים מאוד נמוכים עבור הדירות שהם מציעים למכירה.

לקבל הבונה מדובר על הזדמנות למכור את כל הבנייה שלו מבלי להתעסק איתה יותר מידי זמן, בנוסף לקבוצת הרכישה יש הזדמנות לקבל דירות במחירים מאוד אטרקטיביים.

אז נכון שאתם יכולים להיות חלק מקבוצת הרכישה של הדירות והנכסים, זה לא חייב עבורכם אלא גם רכישה בתור השקה, מכאן המשמעות היא ברורה כי השקעה בנדל"ן יכולה להיות גם השקעה קטנה ולייצר תשואה נאה.

 

הרבה כסף = הרבה יותר כסף

נכון, אפשר להשקיע בנדל"ן סכומים קטנים, אבל לא נטעה לרגע ונחשוב שהסכומים האלו יניבו תשואה בהתאם.

כלומר אם באמת רוצים להרוויח מנדל"ן זה לא יכול להסתכם ברכישת קרקע חקלאית שמחכה להפרשה, במקרה כזה עד שתראו את התשואה ותפרשו אותה לאורך שנים, יכול להיות מצב שהתשואה תעמוד על פחות מ 1% בלבד, מה שאומר שהכסף יעמוד ללא תזוזה כלל ואי אפשר לקרוא לדבר כזה השקעה, בנוסף אחרי תקופה ייתכן והקרקע תופשר לבנייה ואז ערכה יעלה פלאים.

מכאן שסכומים והשקעה הם לא תמיד מתאימם לכל אחד, כל משקיע צריך לבחון את ההשקעה בהתאם לצרכים ולאופי העבודה שלו.

אין לראות בנאמר לעיל סוג של ייעוץ להשקעה, או חוסר השקעה, כמו כן אין זאת המלצה להתארגנות, כל ביצוע השקעה הוא לפי החלטה אישית.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא