חיפוש

מה חשוב לבדוק לפני השכרת מרכז לוגיסטי?

לא כל חברה או ארגון זקוקים למרכז לוגיסטי, אך כאשר עולה הצורך בכך יש לכל משמעויות רבות שכן צריך להביא בחשבון כמו למשל : את הציוד אותו החברה צריכה לקלוט, חייב להישמר באחסון אידיאלי על מנת שהוא איננו יינזק מתנאים לא ראויים, טמפרטורה מסוימת, איטום מוחלט מפני נזקי גשם ומים, נגישות הורדת הציוד ועוד. 

עוד בטרם שנופלת ההחלטה על השכרת מרכז לוגיסטי, חייבים להילקח כל הדברים הללו בחשבון בתוספת תחזוקה שוטפת של המקום מבחינת חשמל, מידוף, שמירה ועוד. ישנן חברות שמייעצות ושכל פועלן הוא מציאת מרכז מושלם לדרישות החברה.

 

באילו ערים אפשר לראות מרכזי לוגיסטיקה והאם בכל עיר יכול לקום מרכז כזה?

למעשה, מרכז לוגיסטי קטן או גדול יכול להיות כמעט בכל עיר שיש בה מספיק מקום בעיקר בשטחי תעשייה ולא בכדי. המטרה היא שמרכזים לוגיסטיים כאלו יהיו בשטחי תעשייה היא מהמחשבה על כך שאופן השינוע אינו יפגום בחיי היום יום של אזרחי העיר והמשאיות המובילות את הסחורות לא יגרמו לפקקים מיותרים ולא רצויים בתוך העיר. אם כן ישנם לא מעט מרכזים כאלו בערי המרכז כמו בראשון לציון, חולון, רעננה, יהוד ואפילו בקיבוצים וישובים הקטנים שבפריפריה.

ההבדל הגדול נובע בין מרכז לוגיסטי בתוך העיר לבין מחוץ לעיר

כאשר חברה או ארגון כלשהו רוצים להשכיר מרכז לוגיסטי בסמיכות למשרדיה המרכזיים שממוקמים באחת מערי המרכז, עליהם לקחת בחשבון שהמחיר של מרכז כזה יהיה גבוה יותר מפני מרכז שבפריפריה.

לדוגמא, חברה שרוב פועלה היא באזור תל אביב והיא רוצה להשכיר מרכז בבית דגן אשר קרוב מאוד לשדה התעופה, מה שמקל מאוד על זמני השינוע, צריכה להביא בחשבון שעל נגישות ומהירות, עליה לשלם יותר ולכן מרכז לוגיסטי שמתפרש על פני 1000 מ"ר באזור המרכז ינוע בטווח העלויות שבין 65 ₪ למ"ר לבין 100 ₪ למ"ר כאשר צריך להוסיף לחישוב תחזוקה שוטפת של בעלי המקום ושמירה באם עולה הצורך.

מאידך, כאשר מדובר על מרכז מחוץ לערי המרכז אשר מתפרש על פני שטח של 1000 מ"ר יכול לנוע בטווח המחירים שבין 48 ₪ לבין 80 ₪ ומעלה כולל עליות תחזוקה ושמירה. הפער כמובן הוא גדול אבל הכל תלוי באופי החברה וצרכיה.

 

לסיכום – אז מה הקריטריונים לזיהוי המקום האידיאלי ביותר?

אם כן כאשר צריך להחליט, איזה מרלו"ג הכי מתאים לצורכי החברה צריך להביא בחשבון:

  • עלויות שינוע מהמרכז הקיים למרכז החדש
  • מיקום נכון של ציוד החברה מבחינת סידור של מידוף וכו'
  • גיוס עובדים קיימים או חדשים
  • פתחי נגישות, כמה שיותר
  • תחזוקה של המקום, ארנונה, איטום מפני מים, צריכת חשמל, שמירה ועוד

כמובן שיש עוד דברים נוספים שעל הארגון לקחת בחשבון ולכן חשוב לעשות זאת בצורה נכונה על ידי ליווי והכוונה של חברות ייעוץ מנוסות.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »