חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על ביטקוין

מזה כמה שנים, הולך ומתפשט השימוש במטבע וירטואלי, הקרוי בפי כל בשם "ביטקוין" (BitCoin) השם עצמו מורכב משני ביטויים שגורים, האחד מתחום המחשוב (ביט = סיבית) והאחר מתחום הכסף או הכלכלה (קוין Coin = מטבע) התרגום החופשי של השם הזה הוא כאמור מטבע וירטואלי או מטבע קריפטו. המטבע הזה איננו פיזי ולא ניתן להתיך אותו, להסתיר אותו במרתפים או לבצע בו כל פעולה פיזית אחרת. זהו מטבע וירטואלי לכל דבר ועניין. בשורות להלן ננסה להסביר בקצרה את ההיגיון מאחורי הביטקוין, כיצד נקבע שער הביטקויןומדוע יש ממשלות המסתייגות ממנו. (אישום: גנב מחברו מטבעות וירטואליים בשווי 6 מיליון דולר).

הביטקוין וההיגיון שמאחוריו

אף כי אין לדעת בבירור מי יזם את מטבע הביטקוין, הרי שההיגיון מאחוריו הא ברור. כיון שאין אדם יחיד, חברה או ממשלה שיכולה לשלוט במטבע הזה, לווסת את הזרימה שלו לשוק או לחילופין להוריד את השער באמצעות הצפת השוק במטבעות, הרי שהמטבע הזה הוא חופשי מכל השפעה מדינית או אחרת. אם לקחת בחשבון את המטבעות העיקריים הקיימים בשוק, הרי שכל אחד מהם, כולל כמובן הדולר האמריקני, נתון למניפולציות של הממשל, כמו גם מניפולציות של ממשלות אחרות האוחזות במטבע הזה. כיון שאין גוף שיכול לבצע מניפולציות בביטקוין, הרי שלא ניתן להשפיע על השער שלו. וההוכחה הטובה ביותר לכך היא העליות והירידות התלולות בשער הביטקוין המתרחשות מעת לעת.

קביעת שער הביטקוין

הביטקוין הוא המטבע היחיד בעולם, שהשער שלו נקבע אך ורק על פי חוקי הביקוש וההיצע. בעתיד, כאשר סך כל מטבעות הביטקוין יגיע לכדי 21,000,000 מטבעות, (עשרים ואחד מיליון מטבעות), לא ניתן יהיה להוסיף עוד מטבעות ושער המטבע הזה ישתנה אך ורק ביחס לכל אחד מהמטבעות המובילים בעולם בנפרד. ההוכחה הטובה ביותר לכך שהמטבע לא ניתן לשליטה על ידי ממשלה, היא השינויים התכופים, שלא לומר הקיצוניים, בשער המטבע הזה ביחס למטבעות אחרים. בשיאו הגיע שער המטבע לכדי עשרים אלף דולר, ורמת השפל הנמוכה ביותר שלו היתה דולר אחד. אף ממשלה בעולם לא היתה יכולה להרשות למטבע המנוהל על ידה והמושפע ממנה, עליות וירידות כל כך משמעותיות.

נכון להיום, בנקים רבים וכן מרבית הממשלות בעולם, מסתייגות מהמטבע החדש והלא מוכר. דם משקיעים פרטיים רבים נמנעים מלהיחשף אליו. הסיוט הגדול ביותר של כל משקיע הוא לרכוש מטבע בעשרים אלך דולר ולגלות כעבור יום אחד שאותו מטבע עצמו שווה מחצית מהסכום בלבד. במדינת ישראל הבנקים מסרבים לקבל את המטבע הזה, כאשר הגורם לכך הוא החשש שמא המחזיקים בו נגועים בחשיפה להון שחור והבנקים עצמם עלולים להיתבע בגין שיתוף פעולה עם עבריינים. בנקים נספים בעולם נמנעים משתוף פעולה עם מטבע הקריפטו בדיוק מאותה הסיבה. למעשה, המדינה היחידה המכירה בביטקוין כהילך חוקי היא יפן. ההערכה היא שהביטקוין הוא מטבע שנמצא כאן על מנת להישאר יש אומרים שמדובר אפילו במטבע היציב ביותר, העמיד בפני משברים פיננסיים עולמיים.

לפרטים נוספים: https://www.shakoof.org.il

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »