חיפוש

למה מחיר הנוטריונים בשוק הינו אחיד

הצורך בשירותיו של נוטריון גבר עם השנים והפך לתופעה נפוצה, תופתעו לדעת אבל אין צורך להיות בעל עסק בכדי לבצע פעולות מול נוטריון. חלק מתפקידיו של נוטריון נוגעות לרוב האזרחים ובין תפקידיו לאשר מסמכים בעת לקיחת משכנתא או כתיבת הסכם ממון. כיוון שאנו נזקקים יותר ויותר לשירותיו עולה השאלה מהו שכר הטרחה שעלינו לשלם לו. הנוטריון הוא עורך דין בהכשרתו ובשונה מעורך דין רגיל ישנם תפקידים שרק הוא יכול לבצע, במאמר זה נלמד מהם תפקידי הנוטריון ומדוע שכרם אחיד?

 

מיהו נוטריון?

הנוטריון הוא עורך דין שיש בסמכותו לאשר, לאמת להעיד ולערוך מסמכים משפטיים, תפקידו של הנוטריון מהווה אישור בפני בית המשפט בכל הקשור לזהות האדם שחותם עליו, למקוריות המסמך, ולעובדה כי אותו אדם חתם על המסמך מרצונו החופשי. מסמכי נוטריון יכולים לשמש כראיה בבית המשפט וחתימתו קבילה גם מחוץ לגבולות מדינת ישראל. על הנוטריון לעבור השתלמות מיוחדת אליה הוא יכול להתקבל רק אם יש לו וותק של מעל -10 שנות ניסיון ועברו נקי וללא עבירות, במידה והוא עובר את ההכשרה הוא מקבל אישור נוטריון, במידה ואתם זקוקים לשירותיו של נוטריון נמליץ לכם לפנות אל עורך דין ונוטריון שמעון האן.

 

מהו תפקידו הנוטריון?

לנוטריון מגוון תפקידים חשובים מאוד ועל חלקם נפרט:

אימות חתימה: לנוטריון היכולת לאמת חתימה על גבי מסמך ולשר את אמיתות המסמך בפני כל מוסד רלוונטי ובית המשפט.

אישור ייפוי כוח- הנוטריון מאשר את בא הכוח החתום על המסמך בשם אדם אחר.

אישור העתק של מסמך- הנוטריון מאשר כי עותק מסמך מסוים הוא אכן נאמן למקור ולא שונה בעותק דבר מן המסמך המקורי.

תרגום- ישנם מצבים בהם אדם רוצה להגיש מסמך רשמי כגון תעודות ואישורים הכתובים בשפה עברית אל מוסד אשר אינו דובר את השפה יש צורך לתרגום המסמך. הנוטריון מאמת את פרטי המסמך המתורגם ומאשר כי הם זהים למסמך המקורי, על הנוטריון לשלוט בשפת המקור והשפת התרגום, במידה ויש צורך משתמשים בשירותיו של מתרגם חיצוני.

אימות מסמכים ממון- כאשר בני זוג חותמים על מסמך הסכם ממון טרום חתונתם לנוטריון הסמכות לערוך, לאשר ולאמת מסמך זה.

 

כיצד נקבע שכרו של נוטריון?

בשונה מעורך דין נוטריון אינו מפעיל משא ומתן או שיקול דעת כלשהו בגביית השכר עבור שירותיו, עורך דין מתמחר את שכרו על פי הניסיון שלו, הוותק והידע המקצועי. בשונה מעורך הדין הנוטריון צריך לאפשר לעצמו להיות נגיש לכלל האזרחים מבחינת עלויות כיוון שמוסדות רבים מחייבים אזרחים להשתמש בשירותיו. לכן, החוק קובע כי על שירותי הנוטריון יכול שכר אחיד בכדי שיובטח לאזרחים יכולת לקבל את שירותיו בצורה נוחה.

 

לסיכום: תפקידו הנוטריון חשוב מאוד ועליו להיות נגיש לכלל הציבור מבחינת עלויות לכן שומרים על שכר טרחה אחיד בנוגע לשירותיו.

מחיר הנוטריונים בשוק אחיד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »