חיפוש

האם כדאי לצלם מערכת ניקוז לפני תחילת עבודה?

מערכת ניקוז של ביוב היא מערכת מורכבת, בה עלולים להצטבר מים ושומנים ולגרום לסתימות ולמפגעים סביבתיים, תברואתיים ובריאותיים.

על מנת לטפל במערכת יש לנקוט בפעולות שונות.

המאמר יעסוק בצילום מערכת ניקוז לפני תחילת העבודה.

 

תקלות במערכת הניקוז

מערכת הניקוז רגישה לגורמים כמו הצטברות קורוזיה, נוזלים ושומנים והיא חייבת להכיל צנרת שמעבר המים בה יהיה תקין. כאשר במערכת יש סדקים ונזילות היא אינה תקינה ועלולה לגרום לסתימות ולהצפות ביוב. כיום לא ממהרים להחליף את הצנרת וניתן למנוע את הסתימות באמצעות מכשירים מתקדמים כמו מצלמה תרמית המזהה את מקור הנזילה או הסתימה כך שיהיה ניתן לטפל בהן באופן ממוקד ויעיל. ביובית וצילום ביוב בכל הארץ עושה זאת ביעילות ומקצועיות רבה.

 

מה היתרונות של צילום מערכת הניקוז?

אם יש סתימת ביוב בצנרת הניקוז של קווי הניקוז המורכבים בבניינים משותפים, בתים פרטיים ומפעלים, הצילום יפתור בעיות רבות. כשיש סתימה בניקוז של הגינה ניתן לפתוח אותה על ידי מוט ברזל גמיש. כשמדובר במקומות אחרים שהצנרת בהם מסתעפת לא ניתן לפתור זאת כל כך בקלות. הצינורות מחוברים לעוד צינורות ולכם לא ברור מהיכן יש נזילה הגורמת לסתימה. המצלמה התרמית מזהה את הנזילה באופן ישיר וחוסכת מאמץ, זמן ובזבוז כסף. את המצלמה מתקינים על צינור גמיש אותו מחדירים אל צינור הניקוז. ניתן לכוון אותו כך שהוא יעבור לאורך הצנרת. בזמן זה המצלמה מצלמת את כל האזורים המופיעים על גבי מסך. בצורה כזו ניתן לבדוק את מצב הצנרת ולדעת בדיוק היכן יש סתימה, לכלוך או הצטברות שומן. מסמנים את המקומות הפגועים וכך ניתן להגיע אליהם מבלי לגרום לנזק בצנרת הניקוז.

 

מתי מזמינים צילום צנרת?

את שירותי צילום הצנרת יש להזמין בעיקר לפני החורף המלווה בגשמים. הנטייה לסתימות היא בדרך כלל בחורף ולכן יש למנוע זאת. אך גם אם כבר יודעים שיש סתימה ניתן להזמין את השירות כדי לאתר אותה ולטפל בה. מומלץ להימנע מעלויות גבוהות כתוצאה מסתימות ולהשקיע בשירות מניעתי של צילום צנרת הניקוז במקומות מורכבים ולא לחכות עד שהמערכת תיסתם. ישנן כמה דרכים לבצע צילום יעיל בהתאם למורכבות הצנרת. כיום לחברות המתקדמות בשוק יש יכולת לצלם באמצעות סיב אופטי, מצלמות דחיפה, רובוטים ועוד.

 

צילום באמצעות סיב אופטי

סיב אופטי זעיר יכול להיכנס לכל צנרת בעלת קוטר קטן או בינוני. צילום מסוג זה מתאים בעיקר לקווי ביוב של בתים. למצלמה הזעירה יש תאורה מיוחדת הקולטת כל פרט קטן שאותו ניתן לראות על גבי מסך ולנווט רובוט חדשני במערכת הביוב או הניקוז. המצלמה מגיעה לרזולוציה גבוהה והחשוב מכל שהיא מגיעה לכל מקום באופן מדויק ביותר. לסיכום, אל תחכו לסתימה ומנעו אותה מראש באמצעות צילום ממוקד.

 

פקק של ביוב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מניעת נזקי מים
איך ניתן למנוע נזקי מים?

נזקי מים יכולים לקרות בכל דירה, גם אם היא חדשה ומשופצת, ובטח ובטח אם מדובר בדירה בעלת תשתיות ישנות יחסית. הנה כמה דרכים בעזרתן תוכלו

קרא עוד »