חיפוש

מהן הבירוקרטיות שחובה להסדיר בתור תושב חוזר

ברוכים הבאים הביתה, למדינת ישראל. אנחנו מקווים שנהניתם ברילוקיישן, ושצברתם המון חוויות. הגעתם בשלום, ואנחנו בטוחים שגם התגעגעתם לפתיתים, לבמבה, לחוצפה הישראלית, ולעקיפות בכבישים.

אבל חכו שניה עם כל הגעגועים, כי יש כמה דברים שתהיו חייבים לסדר בתור תושבים חוזרים, ועל כך נפרט במאמר הבא.

 

מי הוא תושב חוזר על פי ההגדרה

תושב חוזר על פי הגדרה הוא קודם כל תושב ישראלי, בן 17 ומעלה בשובו לישראל, שגר בה בעבר, ושהה בחו"ל במשך תקופה רצופה של שנתיים לפחות (ביקור בארץ של עד 4 חודשים בכל שנת היעדרות לא נחשב כהפרה של תנאי זה).

בנוסף, השהות בחו"ל לא נעשתה לרגל שליחות מטעם רשויות שונות (כמו חברות ממשלתיות שונות, ההסתדרות, הסוכנות, וכדומה), והאדם ששב מחו"ל לא קיבל בעבר סיוע ממשרד העלייה והקליטה כתושב חוזר, אלא אם חלפו כעשר שנים מאז קבלת הסיוע האחרון (ובתנאי שהשהות נמשכה שש שנים לפחות).

 

אני תושב חוזר – מה צריך לעשות?

אז מה צריך לעשות תושב חוזר מרילוקיישן?

  • ראשית – פנו לחברה המתמחה במתן שירותי מיצוי זכויות עבור תושבים חוזרים, עוד בטרם ההגעה לארץ. החברה תסייע לכם לאפיין את צרכי המשפחה, ולהביא לנחיתה רכה בארץ.
  • חובות – בדקו האם הצטברו לכם חובות שונים בביטוח הלאומי. חברה המתמחה במתן סיוע לתושבים חוזרים תוכל לסייע לכם בתהליך.
  • מקום מגורים – אתרו דירה, לרכישה או להשכרה, ודאגו לכל צרכיכם לצורך התחלת החיים החדשים בישראל. מומלץ להקדים ולעשות סיור בארץ ולהתרשם ממקומות מגורים אפשריים.
  • הסדרת מעמד – משפחות תושבים חוזרים רבות נתקלות בקשיים בהסדרת מעמדם. אפשר להימנע מכך ע"י סיוע של חברה המתמחה בנושא. לשם כך יש ליצור איתה קשר בהקדם, עוד מרגע קבלת ההחלטה לשוב ארצה. הדבר יחסוך לכם זמן יקר וכסף.
  • הטבות – תושבים חוזרים זכאים לזכויות והטבות. רשות המיסים מעניקה פטור בתנאים מסוימים על רווחי הון ונכסים מחוץ לישראל. רשויות המכס מעניקות פטור ממסים והקלות על ייבוא של מוצרים שונים, ומשרד הקליטה יכול להעניק לכם שירותי הכוונה תעסוקתיים.

 

חברת אושן רילוקיישן

חברת אושן רילוקיישן היא חברה המעניקה שירותי סיוע והכוונה בכל היבטי החיים הנוגעים לחזרה ארצה לאחר רילוקיישן.

החברה טיפלה בעבר, ומטפלת כיום, בעשרות אלפי לקוחות הנתקלים בחסמים בירוקרטיים הנוגעים לחזרתם לישראל. החברה מציעה מספר שירותים שונים, העוסקים בניוד והעתקת איכות חיים מנקודה לנקודה. הייעוץ הנו אישי, ומותאם לאופי המעבר והאתגרים של כל משפחה.

 

לסיכום

להיות תושב חוזר זה מרגש, אבל גם מייגע. התהליך יכול להיות מייגע פחות אם מסתייעים בחברה המתמחה בשירותי ייעוץ והכוונה, והופכת את תהליך החזרה ארצה להרבה יותר קל, נעים, ומשתלם.

קיימות הטבות רבות שאתם זכאים להם כתושבים חוזרים, וחשוב שתדעו אותן ותמצו אותן עד תום. נשמח לעמוד לשירותכם בכך.

ברוכים הבאים הביתה!

מסמך

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »