חיפוש

מהן ההטבות המגיעות לחייל משוחרר מבחינת מיסים והתנאים לקבלתן

חייל משוחרר מסיים עם תום שנות שירות החובה, פרק שבו הוא מצוי ביישום אינטנסיבי של  החובות החלות עליו כתושב המדינה.

פרק זה אינו בא לקיצו עם שחרורו מהצבא, אולם בשל תרומתו להגנתה וחוסנה הביטחוני או האזרחי של החברה הישראלית, ניתנות לו הקלות והטבות הייחודיות לו כחייל משוחרר.

הטבות אלו נוגעות למס החל על השכר אותו ירוויח בשנותיו הראשונות.

 

על החבות במיסים

על כל תושב חלים מספר רב של מיסים. חלק מהמיסים נגבים ממנו בעת שהוא מבצע רכישות. מס זה הוא לדוגמה המע"מ אשר חל על כל רכישה. מס נוסף הוא מס קניה החל במקרים של רכישת רכב. אלו מיסים עקיפים אשר נגבים במסגרת רכישה שמבצע תושב המדינה. לעומת, מס הכנסה הוא הליך של מיסוי ישיר שבו המדינה גובה חלק מהכסף אותו מרוויח תושב המדינה.

 

הטבות במס לחייל המשוחרר

לצד החבות במיסים, מכירה המדינה בקריטריונים מסוימים אשר מזכים בהפחתת נטל מס ההכנסה. אותם קריטריונים מזכים את הנישום בנקודות זכות המשפיעות על גובה המס הסופי אותו ישלם בגין הכנסתו. כאשר מדובר במקרה של חייל משוחרר מס הכנסה מחיל הטבה החלה עד לגובה משכורת מסוים ובהתאם לאורך שירותו הצבאי.

 

תנאים לקבלת הטבות המס

גובה ההטבה תלוי בהיקף השירות שבוצע על ידי החייל המשוחרר. כאשר משך השירות קטן משנה, לא יזכה החייל המשוחרר להטבה. כאשר משך השירות הוא בין שנה ל- 23 חודשים  במקרה של חייל או בין שנה ל- 22 חודשים אם מדובר בחיילת, יחול פטור ממס עד להכנסה בגובה של כ- 6,800 ₪ בחודש ביחס לחייל וכ- 7,600 ₪ בחודש ביחס לחיילת

כאשר מדובר בחייל ששירת לפחות 23 חודשים או חיילת ששירתה לפחות 22 חודשים, יגדל הפטור עד להכנסה בגובה של כ- 8,400 ₪ בחודש ביחס לחייל וכ- 9,100 ₪ בחודש ביחס לחיילת. גם מי ששירת בשירות לאומי נהנה מפטור דומה כאשר ההטבה הנמוכה היא ביחס להשלמת שנת שירות לאומי אחת וההטבה הגבוהה היא ביחס להשלמת שירות לאומי של שנתיים.

 

הדרכים למימוש ההטבות ותחולה רטרואקטיבית

על מנת לממש את ההטבה כשכיר, על החייל המשוחרר לציין את העובדה כי הוא זכאי להטבה, כאשר הוא מממלא את הטופס הקרוי טופס 101, בעת תחילת עבודתו. בטופס ישנה משבצת שבה ניתן למלא את מועד תחילת השירות ומועד סיום השירות ובכך לקבל את הטבת המס. במקרה של עצמאי, יש למלא נתון זה בעת הגשת הדו"ח השנתי בסוף שנת המס.

במקרה שבו חלפו 3 השנים מיום השחרור והנישום מגלה כי לא ניצל את זכאותו במהלך אותן 3 שנים ועל כן שילם ממס הכנסה באופן עודף, ניתנת בידיו האפשרות להגיש בקשה להחזר מס באופן רטרואקטיבי עד לטווח של 6 שנים ממועד סיום שנת המס אליה מתייחס ההחזר. מידע נוסף ניתן למצוא באתר refund-tax.co.il.

 

הטבות במס לחייל המשוחרר – אין סיבה לשאננות

הטבת המס הניתנת לחייל המשוחרר עשויה לזכות אותו בסכומי כסף משמעותיים. מדובר בהטבה אשר נמשכת זמן רב ונפרשת על פני תקופה של 36 חודשים מיום השחרור. משכך, ראוי לוודא את ניצולה בעת הצורך. בנוסף, ניתנת בידי החייל המשוחרר אשר לא ניצל בזמן את זכאותו, לדרוש החזר מס באופן רטרואקטיבי.

 

מטבעות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות
כיצד מכינים תלוש שכר?

הכנת תלושי שכר לעובדים מצריכה ידע מקצועי. בתור בעלי עסק המעסיקים עובדים, אתם יודעים כי מדובר בכאב ראש לא קטן. מצאתם חשב שכר מקצועי, הוא

קרא עוד »
דולרים
מה הן הלוואות גמ"ח?

דתות מהוות את אחד מתחומי החיים הכי שנויים במחלוקת. אלו הנמנים בצד של אוהבי הדת, יגידו שהדת מעניקה להולכים בעקבותיה משמעות לחיים, ערכים ואהבת חינם.

קרא עוד »