חיפוש

מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל גולש את האינפורמציה החיונית ביותר אודות החוק שמאפשר לישראלים רבים לקבל פיצויים לאחר שהטיסות שלהן התבטלו.

 

תכירו את החוק המדובר

חוק שירותי התעופה המדובר מאפשר לנוסעים לקבל פיצוי וסיוע במצבים שבהם הטיסה שלהם בוטלה או שהתנאים שלה שונו. החוק נקבע אי שם בשנת 2012 ויכול להיות ששמעתם עליו לא פעם בשם אחר (חוק טיבי). שכן, אחמד טיבי יזם את חוק זה. נסביר בקצרה כי קיומו של החוק מאפשר לכם, הנוסעים, לקבל את הזכויות שמגיעות לכם באחד או יותר מהמצבים הבאים:

  1. אם הטיסה שלכם עוכבה
  2. אם הטיסה שלכם בוטלה
  3. אם הטיסה שלכם נדחתה

ראוי לציין כי יש אותיות קטנות שנוגעות למצבים אלה ואתם תכירו בהן בהמשך המדריך. רגע לפני שנרחיב אודותיהן, נאמר כי חוק זה חלק על כל הטיסות שממריאות ונוחתות פה, בישראל (כן, גם חברות תעופה שאינן ישראליות צפויות לשלם את המחיר במידה והן יעברו על החוק).

תכירו את החוק המדובר

דחיה של טיסה ברגע האחרון

אי אפשר לכתוב מדריך מקיף אודות חוק שירותי תעופה ולא לציין בפניכם את המצב שלצערנו, חוזר על עצמו לא מעט בתקופה האחרונה – טיסות שנדחות למשך שעות ארוכות. כאמור, ציינו שישנן אותיות קטנות בהקשר זה. עכשיו נוכל לומר בהרחבה שתוכלו לקבל פיצוי על דחייה של טיסה, במידה והדבר אירע כ – 8 שעות או יותר מזמן הטיסה שהיה נקוב בכרטיס שלכם. במצב שכזה, הטיסה צפויה להיחשב כמבוטלת מבחינת החוק והדבר יאפשר לכם לקבל פיצויים.

 

שינוי בתנאי הטיסה

שמענו לא מעט על מי שרכשו כרטיס למחלקת הביזנס ומצאו את עצמם מועברים ברגע שלפני ההמראה למחלקה ברמה אחרת (למשל, מחלקת תיירים לצורך העניין). החוק קובע כי נוסעים אלה יכולים לתבוע את חברת התעופה ולקבל פיצויים על השינוי שבוצע.

שינוי בתנאי הטיסה

אלה ההטבות שתוכלו לקבל

כאמור, חברות התעופה צריכות לפצות אתכם במצבים שצוינו לעיל. אנחנו כאן כדי ליידע אתם כי אלה יכולות לפצות באמצעות הטבות שונות. אם מדובר בדחייה או ביטול של הטיסה, הן יכולות לספק שירותי סיוע, למשל:

  • לדאוג לכם ללינה בבית מלון קרוב
  • לספק לכם אוכל ושתייה
  • לספק לכם שירותי תקשורת נחוצים ועוד

במקרים מסוימים ניתן כמובן לקבל כרטיס טיסה חלופי או פיצוי כספי. הכול תלוי במקרה שאירע ובאזכור שלו בחוק.

 

לסיום

חוק שירותי התעופה מעניק לנוסעים לחו"ל ביטחון. שכן, אלה יכולים להיות בטוחים בכך שהם יקבלו את הפיצויים המגיעים להם במידה וטיסה תתעכב או תתבטל. מי שחוו מצבים שכאלה, צריכים לפנות אל עורך דין שילווה אותם ויעניק להם ייעוץ מקצועי בנושא.

מה אומר חוק שירותי תעופה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »
סחר בסמים
אילו חומרים נחשבים לסם בישראל?

סחר בסמים הוא עבירה חמורה שזוכה לגינוי בכל העולם בשל השפעתה החברתית המזיקה. הסחר הבלתי חוקי והצריכה של חומרים מבוקרים מציבים אתגרים משמעותיים עבור רשויות

קרא עוד »