חיפוש

מה הוא דוח מסלקה פנסיונית?

המסלקה הפנסיונית הינה מסלקה אשר הוקמה ביוזמת משרד האוצר, וכוללת את כל המידע הדרוש לעובד או למעסיק באשר לכספי הפנסיה שלו. כמו כן, בשנים האחרונות המסלקה הפנסיונית אף מציעה למעסיקים ולעובדים לבצע שלל פעולות דרך המסלקה, בקלות ובנוחות. אחת הפונקציות היעילות ביותר במסלקה הפנסיונית, היא הנפקת דוח המסלקה. מעוניינים לדעת מהו אותו דוח וכיצד הוא יסייע לכם? המשיכו לקרוא וגלו.

 

מהי המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית הינה כלי אשר הוקם לפני שנים אחדות, ביוזמתו של משרד האוצר. מטרת הקמת המסלקה הייתה כפולה. ראשית, יוזמי המסלקה רצו להנגיש לציבור את כלל המידע והשירותים הפנסיונים ולאפשר למבוטחים לנהוג בחוכמה באשר לכספי הפנסיה שלהם. בנוסף לכך, המסלקה נועדה להגביר שקיפות ולהרבות תחרות בין חברות הביטוח השונות ולהביא לירידת מחירי פוליסות הביטוח בישראל.

פֶּנסִיָה

דוח המסלקה הפנסיונית

הדרך שנבחרה למימוש המטרה הראשונה בהקמת המסלקה, היא הנפקת דוח מסלקה פנסיונית עבור כל עובד בישראל אשר מעוניין בכך. דוח המסלקה הפנסיונית יכלול מידע באשר לכלל החסכונות הפנסיונים של העובד, היכן הם מצויים, מה הם הריביות שהוא מקבל בכל חיסכון פנסיוני וכמה דמי ניהול הוא משלם בכל מקום.

לאור המידע אשר יונפק מדוח המסלקה הפנסיונית, המבוטח יוכל לבצע שלל פעולות. המבוטח יוכל לאחד חשבונות פנסיה, לסגור קרנות בהן דמי הניהול גבוהים, לדעת כיצד להיערך נכונה לעתיד ואף להתמקח אל מול חברות הביטוח.

ניתן לבקש את הנפקת הדוח באופן חד פעמי. לחלופין, תוכלו להגדיר במסלקה כי ברצונכם לקבל דוח מפורט מידי מספר חודשים. את הדוח תוכלו להעביר לסוכן הביטוח שלכם אשר יבהיר את משמעותו ויעניק המלצות לפעולות לאורו.

 

שירותים נוספים במסלקה

עם השנים, המסלקה הפנסיונית החלה להציע שירותים נוספים עבור אזרחי ישראל. לא זהו המקום לפרט אודות כלל שירותים אלו, אך בכל זאת נזכיר כמה מהם אשר עשויים לסייע לכם במיוחד. כיום, המסלקה הפנסיונית מציעה למעסיקים להפריש פנסיה לעובדיהם דרך המסלקה. באמצעות שימוש פשוט במסלקה הפנסיונית, כל מעסיק יוכל להפריש פנסיה לעובדיו בקלות וביעילות.

כמו כן, המסלקה הפנסיונית מאפשרת לחוסכים עצמם להפקיד כספים ישירות בקרנות הפנסיה וקופות הגמל שלהם. כך, החוסכים יוכלו לבצע פעולה זאת באופן עצמאי ומבלי שייגבו על כך עמלות על ידי חברות הביטוח. עם זאת, גם פעולה זו, ככל הפעולות במסלקה, עולה כמה שקלים בהתאם לקבוע בתקנות משרד האוצר.

שירות נוסף אותו מציעה המסלקה לסוכני ביטוח הוא השוואה בין קרנות הפנסיה השונות. הסוכן יוכל להיחשף למידע דרך המסלקה ולהיעזר במידע. מלבד זאת, המסלקה אף מציעה למבוטחים לפנות ישירות לחברות הביטוח ולתקשר עימן בנושאים הקשורים למסלקה.

 

לסיכום

לסיכום, דוח המסלקה הפנסיונית הינו דוח המונפק על ידי המסלקה, עבור המבוטחים. הדוח יכיל מידע אודות קרנות הפנסיה והגמל שלכם, יפרט מהם התשלומים שאתם משלמים ויאפשר לבצע פעולות לאור המידע המופיע בדוח.

פֶּנסִיָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חִידָה
מה נחשב לתשחץ הכי קשה?

תשחצים הם צורה פופולרית של בידור וחשיבה שמליוני אנשים ברחבי העולם נהנים ממנו כבר למעלה ממאה שנה. התשחץ מורכב בדרך כלל מרשת של ריבועים לבנים

קרא עוד »
נישואים
יועץ זוגיות – מחיר

יש רשימה ארוכה של חששות שעולים לא פעם בעת חיפוש אחר יועץ זוגי. הבולטים שבהם נוגעים לקושי במציאת יועץ מקצועי ולעלות הפגישה. במדריכים הקודמים שהעלינו

קרא עוד »
מסיבת רווקים
מה חובה שיהיה במסיבת רווקים?

מסיבת רווקים היא זמן לחיבור, חגיגה ויצירת זיכרונות מתמשכים עם החתן וחבריו הקרובים ביותר. כדי להבטיח חוויה מוצלחת ובלתי נשכחת, אלמנטים מסוימים חייבים להיות נוכחים

קרא עוד »