חיפוש

מה החוק קובע בנוגע להרחקת יונים ועטלפים

יונים ועטלפים יכולים להוות מטרד רב במיוחד באזורים מגורים, הם מלכלכים, מזהמים ואף יכולים להרוס מוצרי מתכת. מבחינה בריאותית שניהם יכולים להוות סכנה עברו בני האדם בשל החיידקים שהם מעבירים דרך הצואה שלהם. הרחקות יונים ועטלפים מתבצעות בשיטות שונות והומאניות אשר אינן פוגעות בהם ומחזירות את המצב לקדמותו. במאמר זה נענה על השאלה האם קיים חוק בנוגע להרחקת יונים ועטלפים ואם כן מהו? וכיצד הרחקת יונים ועטלפים מתבצעת?

 

האם קיים חוק בנוגע להרחקת יונים ועטלפים?

עבור הרחקות יונים ועטלפים אין צורך ברישיון בכדי לבצע את ההרחקה אך במידה ויש צורך לבצע עבודה בגובה צריך רישיון המתיר לבצע עבודה בגובה. ישנו חוק המחייב כל בעל מקצוע המטפס בסולם בגובה של מעל 2 מ' להחזיק באישור עבודה. בכדי להחזיק באישור כזה צריך לעבור קורס בפיקוח משרד ממשלתי.

 

כיצד מבצעים הרחקת יונים?

הרחקת יונים מתבצעת על ידי מספר שיטות הרחקה הומאניות אשר אינן פוגעות ביונים ויוצרות עבורן מכשול כך שהן לא יוכלו לנחות ולשהות במקום לאורך זמן. אחת מהשיטות הפופולריות הן דוקרנים המונעים מהיונה לנחות במקום לא רצוי. שיטה נוספת היא סליל קפיץ אשר אותו מתקינים בעיקר במרזבים, אדן חלון ומעקות, הסליל גורם ליונה לחוסר יציבות וכך מרחיקה אותה, התקנת הסליל היא די פשוטה וקל לנתק אותו במידת הצורך. במידה והחלל גדול ניתן להשתמש ברשתות שיבלמו את כניסת היונים לחללים פתוחים.

 

כיצד מבצעים הרחקת עטלפים?

הרחקת עטלפים מתבצעת בעיקר על ידי שימוש בגלי קול המדמים תדרי סונר, אותם תדרים משמשים את העטלפים לנווט בשטח. כאשר המכשירים הללו משחררים גלי קול בתדר גבוה הם מצליחים לשבש את יכולת הניווט של העטלף ובכך למנוע ממנו להתקרב לאזור המבוקש, את גלי הקול הללו רק העטלפים מצליחים לשמוע כך שבני אדם וחיות מחמד אחרות לא ייפגעו ממנו. שיטת ההרחקה הזו רלוונטית גם לעטלף הפירות וגם לעטלף חרקים והיא מאפשרת להרחיק את העטלף בצורה מסודרת מסביבת המגורים.

 

האם ניתן להרחיק עטלפים ויונים באופן עצמאי?

בכדי להרחיק עטלפים צריך לבצע התקנה של המכשיר באופן מקצועי ויש צורך בניסיון בהבנת התנהגות העטלף ואת שטח המחייה שלו, לכן אנשי מקצוע יידעו לבצע את ההרחקה באופן יעיל ומהיר. גם בנוגע להרחקת יונים, חשוב להבין את סוג השיטה המתאימה להרחקת היונים שתיצור תוצאה ארוכת טווח להרחקתם. חשוב לזכור כי גם הרחת יונים וגם הרחקת עטלפים לעתים דורשת לעבוד בגובה דבר היכול לסכן אנשים לא מיומנים לכן עדיף לתת לאנשי המקצוע עם הכלים המתאימים לבצע את העבודה.

לסיכום:  אין צורך להמשיך ולסבול את מטרד היונים והעטלפים, ישנן שיטות רבות שאינן פוגעות ומסכנות אותם ומאפשרות לכם לחזור לאיכות חיים טובה, בלי הסכנה בהיחשפות לחיידקים לא רצויים.

מאזניים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »