חיפוש

מה היא הורות משותפת?

כאשר בני זוג בוחרים להביא ילד לעולם מבלי להינשא, הם יכולים לחתום על הסכם הורות משותפת.

זהו הסכם שבו נקבעים מראש כל החובות והזכויות של בני הזוג כלפי ילדם המשותף, לרבות תנאים או גישות באופן הגידול והחינוך.

הורות משותפת מאפשרת לזוג ההורים לדעת במדויק כיצד הם מעוניינים לגדל את ילדם ולצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להיווצרות מחלוקות בנושא עם הזמן.

 

יצירת הסכם הורות משותפת

למרות שנשמע שמדובר בהסכמה פשוטה וחתימה בסופה, הורות משותפת היא סוגיה שמורכבת מעשרות תתי סוגיות ויש לה חשיבות רבה מבחינה משפטית. את ההסכם עורך ומנסח עורך דין משפחה, שנפגש עם בני הזוג ובונה את ההסכם באופן שמותאם להם אישית.

 

למי תתאים הורות משותפת?

לכל זוג שמעוניין להקים משפחה מבלי לבוא בברית הנישואין, לרבות זוגות ידועים בציבור, זוות חד מיניים, הורות משותפת (ללא קיום זוגיות בין ההורים) וזוגות שאין ביניהם קשר ממוסד מכל סיבה שהיא.

 

המטרה המרכזית בהסכם ההורות המשותפת

החוזה בעל מטרה עיקרית והיא הצורך "ליישר קו" בין ההורים. במילים אחרות, זהו מסמך שקובע שאין שוני בהשקפת העולם של ההורים ואם יש ביניהם פערים, הם יגושרו לאור האמור בהסכם ובהתאם לזכויות והחובות שסוכמו בו.

 

היתרון בהסכם הורות משותפת

ההסכם מאפשר לזוג ההורים לגדל ולחנך את ילדם גם מבלי לקיים ביניהם מערכת יחסים זוגית. מעבר לכך, אם הזוג אכן מנהל מערכת יחסים ורוצה לוודא שהגידול המשותף יהיה מוצלח ותואם השקפות, החוזה יסדיר את תיאום הציפיות ביניהם תוך שמירה מלאה על טובת הילד. בנוסף, כל חוסר הסכמה עתידי בין ההורים לא יוכל להתפתח לסכסוך או קרע שמשפיעים על גידול הילד או על הזוגיות. ההורים מבינים היטב לקראת מה הם הולכים וכיצד לפתור ביניהם כל מחלוקת.

 

ניסוח ההסכם מטעם עו"ד מוביל

הסכם ההורות צריך להיות מפורט ככל האפשר, כדי לכסות כל סוגיה שההורים עשויים להיתקל בה. לכן חשוב לפנות לעורך דין מומחה בדיני משפחה, בעל רקע רחב מאוד ביצירת הסכמים שכאלה. עורך הדין יוכל להעלות סוגיות שבני הזוג כלל לא חשבו עליהם ביחס לילדיהם המשותפים וליצור דיון בנושא, כדי להסדיר את ההסכמות לגביו מבחינה חוזית. עורך דין טוב ומנוסה, יספק לזוג ההורים (ובאופן עקיף גם לילדם המשותף) את תחושת היציבות והוודאות הטובה ביותר.

 

מה כולל ההסכם?

ישנם כמה נושאים מרכזיים שחייבים להימצא ובפירוט הרחב ביותר בהסכמי הורות משותפת:

  1. משמורת (הקצאת זמני המשמורת, הימים, השעות, האם מדובר בהסדר ראייה וכו')
  2. מזונות (לרבות קורת גג, אוכל, חינוך, ביגוד והנעלה, חוגים והוצאות נוספות)
  3. חינוך (לפי השקפת העולם של ההורים, קביעת מסגרות הלימוד, סוג החינוך בכל שלב חיים ועוד)
  4. יישוב מחלוקות (קביעת מנגנון שיופעל במצבים של אי הסכמה ומחלוקות)

לחצו כאן לפגישה עם עורכת דין מובילה ליצירת הסכם הורות משותפת.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה אומר חוק שירותי תעופה
מה אומר חוק שירותי תעופה

בתקופה האחרונה ישנה התעניינות רבה מצד גולשים שמבקשים להכיר את חוק שירותי התעופה מקרוב. עובדה זו הגיעה לידינו והחלטנו שלא להישאר אדישים לנוכחותה. לכן, הוצאנו

קרא עוד »
פשעי מחשב וסייבר
מה עושה יחידת הסייבר במשטרה?

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, עלייתם של פשעי מחשבים וסייבר הפכה לדאגה דחופה. כדי להתמודד עם האיום חסר התקדים הזה,

קרא עוד »
עוד מקרקעין
חשיבותו של ביטוח בעלות במקרקעין

ביטוח רכוש ממלא תפקיד מכריע בתחום הנדל"ן, ומספק לבעלי בתים ולמשקיעים שכבה הכרחית של הגנה וביטחון. כאשר נכסים מחליפים ידיים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים סביב בעלות

קרא עוד »