חיפוש

מה היא חדשנות עירונית והאם היא עוד רלוונטית?

חדשנות ארגונית היא האופן בו מתייחס הארגון לביצוע מטלות, לשימוש בידע ושימוש בטכנולוגיות חדשות לצורך חשיפה לשווקים חדשים ושיפור הביצועים.

יחד עם זאת, חדשנות היא נושא דינמי שכל ארגון צריך להתאים את עצמו אליו ולהיות באופן קבוע מעודכן, כי מטבעה, חדשנות מתחדשת כל הזמן.

אז כיצד משתלב נושא החדשנות עם עירוניות ומה אתם צריכים לדעת אם העיר שלכם מעודדת חדשנות?

 

חדשנות מוניציפאלית – קווים לדמותה

תחום השלטון המקומי ונה מטבע הדברים מעולם העסקים, בעיקר מכיוון שרשות מקומית אינה נמדדת לפי הכנסות ורווחים אלא לפי עמידה ביעדי תקציב, ציות לרגולציות, שמירה על חוק וסדר וכן על שביעות רצון התושבים.

לכן, כאשר מדובר על רשויות מקומיות, חדשנות היא כלי עזר להשגת היעדים הללו.

רשויות המשלבות את גישת החדשנות המוניציפלית במערך השירותים שלהן, מתייחסות לרוב לתושבים כמו אל לקוחות שיש לפעול לטובת שביעות רצונם, לשמור על יחסים טובים עם התושבים ולספק להם חוויה חיובית בתקשורת עם הגופים השונים של הרשות.

 

מה בין חדשנות עירונית להתחדשות עירונית

התחדשות עירונית בישראל היא עדיין תחום חדש יחסית ולכן תושבים רבים עדיין מוצאים את עצמם לעיתים קרובות חשופים לניצול חוסר הידע וההבנה שלהם אודות זכויותיהם, כמו גם חולשתם מול גופים גדולים כמו רשויות מקומיות, יזמים וקבלנים.

 

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התחדשות עירונית היא כלי יעיל להתמודדות עם בעיית יוקר המחיה, מצוקת הדיור, ובנייה במרכזי הערים. בניינים שעברו שיפוץ במסגרת התחדשות עירונית הופכים לבניינים חדשים יותר, מצוידים בכל התקנים החדשים, המאפשרים התמודדות טובה יותר עם מצבים ביטחוניים ובטיחותיים מורכבים ומסוכנים, באמצעים שאינם קיימים בבניינים ישנים. מכאן ניתן להסיק כי התחדשות עירונית היא אחת התוצאות המבורכות של גישת החדשנות העירונית, ,המיועדת להשתמש בדרכים חדשניות לשיפור איכות החיים ושביעות רצון התושבים.

 

מתי צריך עורך דין במקרה של פרויקט התחדשות עירונית?

פרויקט התחדשות עירונית משמעו כי הבניין כולו יעבור שיפוץ מקיף, בכלל זה ייבנו דירות נוספות, אותן יקבל הקבלן, או היזם.

בעת ניהול המו"מ לקראת הפרויקט, חתימה על חוז הוביצוע הפרויקט, עו"ד מתמחה בתחום מייצג בדרך כלל את כל בעלי הדירות, כדי להגדיל את הסיכוי להתממשות הפרויקט ולהשגת המטרות של בעלי הדירות.

תפקידו של עו"ד בעסקאות התחדשות עירונית הוא לייצג את האינטרסים של בעלי הדירות והדיירים מול היזם, להבטיח שיקבלו את התמורה המרבית עבור ההסכם, להגן עליהם מפני מצבי סיכון ולפקח אחר מימוש ההסכם.

 

לסיכום

התחדשות, או חדשנות עירונית היא מגמה מבורכת, שמטרתה להגביר את שביעות הרצון של התושבים ולשפר את רמת החיים שלהם.

כדי ששאיפות אלה יתגשמו, חשוב להשאיר עם יד על הדופק, לבחון היטב את ההסכמים ורעיונות המוצעים, להגן על האינטרסים של התושבים מול הגופים החזקים כמו הרשות המקומית, קבלנים ויזמים, בעזרת עו"ד בעל ניסיון בתחום.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא